Ismét közzétette a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete a hazai magán- és önkéntes nyugdíjpénztárak 2006-os évre vonatkozó hozamait. Az adatok arról tanúskodnak, hogy már nem mindegyik pénztár tudta túlszárnyalni az elmúlt évek teljesítményeit, és több pénztár a saját benchmark-hozamoktól is elmaradt. A 2006-os reálhozamok a magánnyugdíjpénztárak tekintetében 2.3-6.2 %-os sávban szóródtak.
A PSZÁF által közzétett adatokból kiderül, hogy a pénztárak bruttó teljesítménye 2006-ban az elmúlt öt év átlagos hozama körüli volt, egyes pénztárak elmaradtak, míg mások meghaladták a referencia-hozamokat.A pénztárválasztásnál érdemesebb a hosszabb távú teljesítményt tükröző, ötéves átlagos hozamokat alapul venni, így az alábbi rangsort is ezalapján állítottuk fel.
Az önkéntes pénztárak a magánnyugdíjpénztári ágazathoz képest e téren szélesebb skálát ölelnek fel mind a 2006-os bruttó hozam, mind pedig a 2002-től 2006-ig terjedő időszak átlagos hozamát tekintve.
A 2002-2006-os időszak átlagos inflációja, a hozamszámításhoz hasonló módon számítva, 5.15 %-volt.
Érdemes gyors összehasonlítást végezni a pénztárak bruttó és nettó hazam közötti különbséget illetően, hiszen ez az eltérés mutatja meg, mekkora "szeletet" hasít le a pénztár a megtermelet hozamokból a vagyonkezelési költségekre és díjakra.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az önkéntes pénztárak esetében ismét szélesebb a skála, mint a magánnyugdíjpénztári ágazat tekintetében.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Újabb drámai részletek a németországi buszbaleset ügyében
- Itt a pápa húsvéti szertartásainak menetrendje
- MBH Bank: 345,3 milliárd forint korrigált adózás előtti eredmény 2023-ban
- Megemelik a kecskeméti Mercedes-gyár dolgozóinak a fizetését
- Halálra gázolták a Magyar Közút egyik munkatársát
- Kerülje el az M1-est ha a fővárosba tart!