Ismét közzétette a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete a hazai magán- és önkéntes nyugdíjpénztárak 2006-os évre vonatkozó hozamait. Az adatok arról tanúskodnak, hogy már nem mindegyik pénztár tudta túlszárnyalni az elmúlt évek teljesítményeit, és több pénztár a saját benchmark-hozamoktól is elmaradt. A 2006-os reálhozamok a magánnyugdíjpénztárak tekintetében 2.3-6.2 %-os sávban szóródtak.
A PSZÁF által közzétett adatokból kiderül, hogy a pénztárak bruttó teljesítménye 2006-ban az elmúlt öt év átlagos hozama körüli volt, egyes pénztárak elmaradtak, míg mások meghaladták a referencia-hozamokat.A pénztárválasztásnál érdemesebb a hosszabb távú teljesítményt tükröző, ötéves átlagos hozamokat alapul venni, így az alábbi rangsort is ezalapján állítottuk fel.

Az önkéntes pénztárak a magánnyugdíjpénztári ágazathoz képest e téren szélesebb skálát ölelnek fel mind a 2006-os bruttó hozam, mind pedig a 2002-től 2006-ig terjedő időszak átlagos hozamát tekintve.

A 2002-2006-os időszak átlagos inflációja, a hozamszámításhoz hasonló módon számítva, 5.15 %-volt.
Érdemes gyors összehasonlítást végezni a pénztárak bruttó és nettó hazam közötti különbséget illetően, hiszen ez az eltérés mutatja meg, mekkora "szeletet" hasít le a pénztár a megtermelet hozamokból a vagyonkezelési költségekre és díjakra.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az önkéntes pénztárak esetében ismét szélesebb a skála, mint a magánnyugdíjpénztári ágazat tekintetében.

Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








