Növekszik az étkezésiutalvány-piac

Pénzcentrum
2007. március 12. 09:30

Becslések szerint a tavalyi év során összesen 150 milliárd forint árbevételhez jutottak az étkezési utalványok forgalmazásával foglalkozó cégek. A tavalyi 10-15 százalékos növekedés után az idén további forgalombővüléssel számolnak a szereplők - írja a Napi Gazdaság.

A derűlátás oka, hogy az előzetes adatok alapján az idei év első két hónapja során jelentős növekedést regisztráltak a bázishoz képest. A legkelendőbbnek a melegétkezési utalványok bizonyultak, 40 százalékos aránnyal.

Idéntől a havonta adómentesen adható melegétkezési utalványok értékének határa emelkedett, 10 ezer forintra (a hidegétkezési utalványok határa ennek fele). Ennek következtében még vonzóbbá válhat, hogy a munkáltatók a cafétéria-rendszer keretében melegétkezési utalványokat adnak dolgozóiknak.

A Szonda Ipsos felmérése szerint ebbe a körbe 2,5 millióan tartoznak. Ez Bessenyey Bálint, az Étkezési Utalvány Forgalmazói Egyesülés (EUFE) elnöke szerint az aktív dolgozók mintegy 60 százaléka. Az elnök elmondta, hogy az EUFE-t alapító 3 francia cég (Accor Services Magyarország Kft., Le Chèque Déjeuner Kft., Sodexho Pass Hungária Kft.) hazai leányvállalata a teljes étkezésiutalvány-piacból mintegy 60 százalékkal részesedik.

Bessenyey hozzátette, az elmúlt évek adatai alapján az étkezési utalványok vásárlásának felfutása valamint az adómentes értékhatár központi emelése között egyértelmű összefüggés látható.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 18. csütörtök
Andrea, Ilma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2024. április 17. 21:27
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem