1 °C Budapest

Tartalom a Neten - Miért fizetnek milliárdokat?

Pénzcentrum
2006. december 29. 11:01

A hozzáférés helyett a weben elérhető vonzó tartalmak kerültek a középpontba az idén a hazai internetpiacon, és ez a tendencia várhatóan jövőre is folytatódik - írja aVilággazdaság.

A legnagyobb érdeklődést - és talán a legtöbb aggodalmat - a legnépszerűbb közösségépítő portál, az Iwiw megszerzése váltotta ki a hazai netezők körében. Sokan attól tartottak, fizetős lesz a szolgáltatás, amely egyre nagyobb divattá vált a magyar webnépesség körében is, mások pedig azt jósolták, hogy a felhasználók elfordulnak az oldaltól. Egyik sem történt meg, és az április végén mintegy négymillió euróért a T-Online-hoz került Iwiw regisztrált felhasználóinak a száma júliusra átlépte az egymilliót.

Talán kisebb érdeklődés kísért egy másik akvizíciót, amely azonban pontosan megmutatta az egyik fő okát annak, hogy miért fordulnak a korábban hozzáférést kínáló cégek is a tartalomszolgáltatás felé. A T-Online május elején jelentette be a legnagyobb, több mint 360 oldalt tartalmazó hazai online hirdetési hálózat, az Adnetwork Kft. megvásárlását. Ezzel jókora szeletet hasított ki a hazai netes reklámpiacból, amelyen már eddig is a legnagyobbak közé tartozott az Origón elhelyezett reklámoknak köszönhetően.

Az idén gyorsult fel az internetes tartalom alakításába a netezőknek a korábbinál jóval nagyobb beleszólást nyújtó úgynevezett web 2.0-s szolgáltatások terjedése is. Az ebbe a kategóriába tartozó közösségépítő oldalak - mint az Iwiw - mellett sorra indultak a felhasználók interaktivitására épülő videomegosztó portálok is. Csak az elmúlt néhány hónapban olyan cégek indítottak ilyen jellegű szolgáltatást Magyarországon, mint a T-Online, a UPC, a Sanoma vagy az Econet.

Magyarországon a tavalyi 3,44 milliárd forinthoz képest az idén 50 százalékos bővülés várható a magyar online hirdetési indexben (Mohi) szereplő internetes kiadók reklámbevételeiben. A harmadik negyedévben az egy évvel korábbihoz képest 50,9 százalékos volt a növekedés, az indexben szereplő nyolc kiadó - Habostorta, HáziPatika. com, Index.hu, Napi Online, Portfólió.hu, Ringier Online, Sanoma Online, T-Online Origó portfólió - és az Iwiw 1,08 milliárd forintos hirdetési bevételt ért el az ügynökségi jutalék és a nem netes reklámbevételek nélkül. Az első kilenc hónapot vizsgálva még nagyobb, 53,5 százalékos volt a bővülés. Jövőre 30-35 százalék körüli növekedést várnak a szakemberek a magyar online hirdetési piacon.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 8,54 százalékos THM-el, és havi 129 100 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 9,12% a THM; a Raiffeisen Banknál 9,37%; az MKB Banknál 9,39%,  a Takarékbanknál pedig 9,53%; míg az UniCredit Banknál 9,7%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni az OTP Bank, a Takarékbank, és természetesen a többi magyar hitelintézet konstrukcióját is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

A 2006-os év talán legizgalmasabb történése a hazai internetpiacon a webalapú televíziózás (IPTV) elindulása volt. A megoldást egyelőre két szolgáltató, a T-Online és a TVnet kínálja, de jövőre szép számmal akadnak követőik. A második számú hazai vezetékestelefon-társaság, az Invitel jövőre indítja el a netes tévészolgáltatását, 2007 első felére tervezi hasonló szolgáltatás megkezdését a ciprusi hátterű Actel is. Az Inter.net Magyarország Kft. megvásárlását a közelmúltban bejelentő EQNet Zrt. terveiben is szerepel a közeljövőben a telefon- és internetszolgáltatás összekapcsolása, valamint az IPTV bevezetése.

Óriási dobásra készül 2023-ban a magyar Kickstarter: ez lehet a válság ellenszere?

Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.

Újabb két közösségi kampány lett sikeres: mutatjuk, hogy melyik (x)

Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.

Jövőre ezeket az ötleteket lesz érdemes figyelni!

Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!

Zubreczki Dávid: teljesen abszurd, hogy erről végleg lemondtak a budapestiek

A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2023. január 27. péntek
Angelika
4. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Digital Transformation 2023
Innovatív technologiák a hatékonyságnövelésért!
Sustainable Tech 2023
Innováció ma, zöld gazdaság holnap!
Biztosítás 2023
A tavasz meghatározó pénzügyi konferenciája március 8-án!
EZT OLVASTAD MÁR?