26 °C Budapest

Tartalom a Neten - Miért fizetnek milliárdokat?

Pénzcentrum
2006. december 29. 11:01

A hozzáférés helyett a weben elérhető vonzó tartalmak kerültek a középpontba az idén a hazai internetpiacon, és ez a tendencia várhatóan jövőre is folytatódik - írja aVilággazdaság.

A legnagyobb érdeklődést - és talán a legtöbb aggodalmat - a legnépszerűbb közösségépítő portál, az Iwiw megszerzése váltotta ki a hazai netezők körében. Sokan attól tartottak, fizetős lesz a szolgáltatás, amely egyre nagyobb divattá vált a magyar webnépesség körében is, mások pedig azt jósolták, hogy a felhasználók elfordulnak az oldaltól. Egyik sem történt meg, és az április végén mintegy négymillió euróért a T-Online-hoz került Iwiw regisztrált felhasználóinak a száma júliusra átlépte az egymilliót.

Talán kisebb érdeklődés kísért egy másik akvizíciót, amely azonban pontosan megmutatta az egyik fő okát annak, hogy miért fordulnak a korábban hozzáférést kínáló cégek is a tartalomszolgáltatás felé. A T-Online május elején jelentette be a legnagyobb, több mint 360 oldalt tartalmazó hazai online hirdetési hálózat, az Adnetwork Kft. megvásárlását. Ezzel jókora szeletet hasított ki a hazai netes reklámpiacból, amelyen már eddig is a legnagyobbak közé tartozott az Origón elhelyezett reklámoknak köszönhetően.

Az idén gyorsult fel az internetes tartalom alakításába a netezőknek a korábbinál jóval nagyobb beleszólást nyújtó úgynevezett web 2.0-s szolgáltatások terjedése is. Az ebbe a kategóriába tartozó közösségépítő oldalak - mint az Iwiw - mellett sorra indultak a felhasználók interaktivitására épülő videomegosztó portálok is. Csak az elmúlt néhány hónapban olyan cégek indítottak ilyen jellegű szolgáltatást Magyarországon, mint a T-Online, a UPC, a Sanoma vagy az Econet.

Magyarországon a tavalyi 3,44 milliárd forinthoz képest az idén 50 százalékos bővülés várható a magyar online hirdetési indexben (Mohi) szereplő internetes kiadók reklámbevételeiben. A harmadik negyedévben az egy évvel korábbihoz képest 50,9 százalékos volt a növekedés, az indexben szereplő nyolc kiadó - Habostorta, HáziPatika. com, Index.hu, Napi Online, Portfólió.hu, Ringier Online, Sanoma Online, T-Online Origó portfólió - és az Iwiw 1,08 milliárd forintos hirdetési bevételt ért el az ügynökségi jutalék és a nem netes reklámbevételek nélkül. Az első kilenc hónapot vizsgálva még nagyobb, 53,5 százalékos volt a bővülés. Jövőre 30-35 százalék körüli növekedést várnak a szakemberek a magyar online hirdetési piacon.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

A 2006-os év talán legizgalmasabb történése a hazai internetpiacon a webalapú televíziózás (IPTV) elindulása volt. A megoldást egyelőre két szolgáltató, a T-Online és a TVnet kínálja, de jövőre szép számmal akadnak követőik. A második számú hazai vezetékestelefon-társaság, az Invitel jövőre indítja el a netes tévészolgáltatását, 2007 első felére tervezi hasonló szolgáltatás megkezdését a ciprusi hátterű Actel is. Az Inter.net Magyarország Kft. megvásárlását a közelmúltban bejelentő EQNet Zrt. terveiben is szerepel a közeljövőben a telefon- és internetszolgáltatás összekapcsolása, valamint az IPTV bevezetése.

Tücsökfehérjéből készít proteinszeletet a magyar orvostanhallgató, a Cápák között befektetője is beszállt az üzletbe (x)

Ennek nincs is tücsök íze, ez a leggyakoribb visszajelzés a többféle ízesítéssel gyártott, tücsökfehérjével dúsított proteinszelet, snack és shake kapcsán.

A legnagyobb hazai filmfesztiválon mutatkozik be a közösségi finanszírozásból megvalósult kisjátékfilm

A Magyar Mozgókép Fesztiválon találkozhat először a közönség Králl Kevin “Melange”című kisjátékfilmjével.

Üzleti ötletek tesztelése: ezt kell tenned, hogy befutó legyen a kampányod a közösségi piactéren

Magyarországon az üzleti ötletek mintegy 6 százaléka jut el abba a fázisba, hogy jutalomalapú közösségi finanszírozási kampány indulhat rájuk.

Meglepő dolgokat rejt egy kamasz naplója 2024-ben: less bele, a te gyereked is érintett!

Megvalósul Jocó bácsi nagy álma, színpadra állítják regényét. A Kamaszharc, bár fikció, a tanárként nap, mint nap megtapasztalt élethelyzeteket dolgozza fel.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. június 24. hétfő
Iván
26. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?
Árfolyamok!
A legfontosabb magyar és nemzetközi részvény és devizaárfolyamok ÉLŐBEN!
Most nem