A Samsung SDI 2022-2023 között tárgyalásokat folytatott a magyar kormánnyal egy harmadik akkumulátorgyár létesítéséről Göd és Csomád között.
A plazma televíziók értékesítése az elmúlt negyed évben - egy amerikai cég felmérése szerint áprilistól júniusig - az előző évi adathoz képest csaknem megduplázódott, mintegy 95 százalékkal nőtt. Ebben a növekedésben nagy szerepet játszott a japán Matsushita Electric Industrial vállalat értékesítésének robosztus emelkedése -derül ki a DisplaySearch kutatásából.
A sík képernyős készülékek forgalom-változásának kutatásával foglalkozó cég jelentése szerint a plazma TV-k a világ TV-forgalmának az 5 százalékát teszik ki immár, az előző negyedéves 4 százalékhoz képest. Egyre nagyobb ugyanis a kereslet a plazma és LCD (liquid crystal display) képernyős készülékek iránt, mert nemcsak korszerűek, hanem az áraik sem olyan magasak, mint amilyenek eddig voltak.
Egyre olcsóbbak a plazma és LCD képernyős TV-k
Az árak világszerte átlagosan 11 százalékkal csökkentek az előző éves adatokhoz képest. Ross Young, a DisplaySearch tulajdonosa és elnöke szerint a nagyobb képernyőszélességgel rendelkező TV-knél nagyobb mértékben csökkennek az árak, mint a kisebb attribútumokkal rendelkezőknél. A 40, 42, sőt 50 inch átmérővel rendelkező képernyők a legvonzóbbak árcsökkenés szempontjából a vásárlók számára.
Az egyre inkább kedvezőbb árakon kínált termékeket sok vásárló választja, és a kutatások szerint 2,2 millió ilyen új generációs televíziót vásároltak meg a vevők az előző negyedévben.
Egyre többen cserélik fel a hagyományos, katód csövekkel gyártott készülékeket sík képernyős társaikra. A bevétel szempontjából azonban nem értek el a vállalatok ilyen mértékű (95 százalékos) növekedést, mert bár az értékesített termékek száma rohamosan nőtt, az árak csökkenésének köszönhetően a bevétel csupán 57 százalékkal nőtt.
Áprilistól júniusig bezárólag a plazma TV-k a világ bevételének 20 százalékát adták - a magas ár miatt nagy az arány -, amely újabb javulást mutatott az előző negyedévi 18 százalékhoz képest.
Miért nő rohamosan az eladott példányok száma?
Az egyre nagyobb népszerűségnek örvendő termékek magyarázata valószínűleg az, hogy az árakat mellőzve egyre többen választják a komfortot, és ezt, hogy egészségük megóvása érdekében sík képernyős - lehetőleg 100 Hz-es - televíziót válasszanak. A futball világbajnokság szintén sokban járult ehhez a növekedéshez.
A szakértők szerint azonban a leginkább az az oka az ilyen mértékű növekedésnek, hogy Ázsiában egyre több TV-t egyre kedvezőbb áron gyártanak. A piacot túlkínálat jellemzi, ami szintén árcsökkenéshez vezet.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Mely cégek vezetik a listát?
A Matsushita cég, ami a Panasonic márkát gyártja, még mindig vezeti a plazma TV-s eladási listát, 28,3 százalékos részesedéssel a világpiaci eladásokból. Az elmúlt negyedévben az eladott plazmák 21,5 százaléka volt csupán Panasonic.
A második helyen a dél-koreai LG Electronics végzett 17,1 százalékkal. Őket a szintén dél-korai nemzetiségű Samsung követi, 13,6 százalékkal. A negyedik helyen a holland Philips Electronics végzett, 10,3 százalékos részesedést elérve.
Az LCD TV-k értékesítése 135 százalékkal nőtt a második negyedévben, és ezen időszakban 9,4 millió eladott példánnyal büszkélkedhetnek a gyártók. A DisplaySearch kutatása alapján a világ TV forgalmának 22 százalékát adják immár az LCD képernyős készülékek.

-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








