Sikeresen vizsgázott a Groupama Biztosító Zrt. új informatikai rendszere. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) a biztosító behatolás elleni, illetve katasztrófavédelmi rendelkezésre állását tette próbára. A biztosítók számára elsődleges szempont, hogy ügyfeleik és saját adataik védelmét garantálva, informatikai háttérrendszerük teljes körű megoldást nyújtson minden váratlan helyzetben. A Groupama több százmilliós fejlesztésének és megújult stratégiájának köszönhetően az első öt, informatikailag legjobban felszerelt hazai biztosító közé zárkózott fel.
Gyökeresen változtatott informatikai szemléletmódján és meglévő struktúráján a Groupama Biztosító. A vállalat az elmúlt két évben, a BME-vel is együttműködve valósította meg új IT infrastruktúráját. A biztosító 2004-ben jelentős technológiai hátrányból indulva és az addigi szükségmegoldásokat megelégelve döntött úgy, hogy informatikai szempontból is az élmezőnybe kerül. A biztosítók számára ugyanis - akárcsak a pénzintézeteknél - elsődleges szempont, hogy a törvényi előírásokon túl, a lehető leghatékonyabb informatikai háttérrendszerrel védjék ügyfeleik és saját adataik biztonságát.
A Groupama 2005-ben közel 250 millió forintos infrastrukturális fejlesztést hajtott végre, amelyet 2006-ban is folytat. A beruházás keretében a biztosító fővárosi és vidéki irodái egységes informatikai platformra kerültek, amelynek keretében új hálózati rendszer és eszközháttér került kiépítésre. A szerverpark 15 szerverrel, valamint 300 új PC-vel és több mint 50 laptoppal bővült.
Az erőforrások elosztása érdekében a biztosító saját IT részlegén túl külső szolgáltatókat is igénybe vesz. A hatékony működést elősegítve több informatikai funkciót is outsourcing megoldással váltott fel.
A több százmilliós fejlesztésnek köszönhetően mára maximális informatikai biztonság gondoskodik az ügyfél- - és cégadatok védelméről - a hálózati behatolások és váratlan katasztrófák ellen. A BME Méréstechnikai és információs rendszerek tanszékének segítségével 2005 során a Groupama megújult hálózati infrastruktúrájának védelmi rendszerét, ún. legális hackeléssel tette próbára.
A vizsgálat a külső és belső hálózat biztonságára vonatkozott, szimulált támadásokon keresztül. A tesztelés során feltárt gyenge pontok megszüntetésével a biztosító hálózati infrastruktúrája magas fokú, stabil biztonsági szintet ért el.
Az egyetem szakembereivel való együttműködést folytatva idén - az üzletfolytonossági tervhez tartozó - katasztrófavédelmet alakított ki a Groupama. A rendszer kidolgozásakor meghatározták az üzleti folyamatok időbeli nélkülözhetőségét, majd a hozzárendelt IT megoldások és a kiépített infrastruktúra hibatűrését és rendelkezésre állását elemezték.
Az eredményes tesztelés során különféle katasztrófalehetőségeket vettek figyelembe és modelleztek (pl. tűzeset, földrengés, váratlan baleset, szándékos rongálás). Az egyes esetekre részletes forgatókönyv készült, pontos erőforrás- és időelemzéssel.
"A Groupama 2004-ben informatikailag az utolsó öt helyen állt a hazai biztosítók között. Azáltal, hogy kihagytunk néhány lépcsőfokot, most a legkorszerűbb megoldásokat tudtuk alkalmazni, és így. Megvalósult az a célkitűzésünk, hogy az első öt, legjobb IT nfrastruktúrával rendelkező hazai biztosító közé tartozzunk" - mondta Fazekas Ferenc István, a biztosító informatikai igazgatója.
A Groupama 2006-os további IT-beruházásainak iránya a szoftveres háttérfejlesztés, amelynek elsődleges prioritásában az értékesítési hálózatok támogatása szerepel. A társaság idén nyáron egy korszerű üzletkötő és alkusz portált vezet be, a fejlesztések értéke jelenleg megközelíti az 50 millió forintot. 2007-től a biztosítási rendszer teljes megújítása és cseréje a cél.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








