Folytatjuk szokásos havi árvadászatunkat, újra körbejártuk a mintában szereplő üzleteket és felmértük, mennyibe kerül a Pénzcentrum.hu által összeállított árukosár. Az eredmények magukért beszélnek: a húsvéti akciók miatti kiesést most szeretnék behozni rajtunk az üzletek, ha ügyesek vagyunk, akkor akár olcsóbban is vásárolhatunk, mint az ünnepi forgatagban. Előrebocsátjuk, a Metro dominanciájának vége szakadt, új győztest hirdethetünk, akinél a kiválasztott termékek esetében szépen spórolhatunk.
Vége az ünnepi akcióknak...
Folytatjuk szokásos havi árvadászatunkat, újra körbejártuk a mintában szereplő üzleteket és felmértük, mennyibe kerül a Pénzcentrum.hu által összeállított árukosár. Az eredmények magukért beszélnek: a húsvéti akciók miatti kiesést most szeretnék behozni rajtunk az üzletek, ha ügyesek vagyunk, akkor akár olcsóbban is vásárolhatunk, mint az ünnepi forgatagban. Előrebocsátjuk, a Metro dominanciájának vége szakadt, új győztest hirdethetünk, akinél a kiválasztott termékek esetében szépen spórolhatunk.
Hol vásárolhatsz legolcsóbban? - Induljon az árvadászat!
Hol vásárolhatsz a legolcsóbban? - A Tescoban fizettünk legtöbbet...
A Pénzcentrum.hu rögtönzött árukosarát alapvetően négy termékkategória alkotja, melyek a következők: italok (rövidital, sör, pezsgő, ásványvíz), alapanyagok (cukor, liszt, étolaj), higiéniás termékek (fogkrém, tusfürdő, tisztítószer, mosópor), egyéb (kenyér, kávé, szalámi). Olvasóink javaslatára a kosarat kibővítettük a mosóporral és a téliszalámi torzító hatásának csökkentésére már csak fél kilót vettünk belőle.
A kosár összeállítása természetesen szubjektív, így nem állíthatjuk, hogy minden egyéb esetben ugyanez a sorrend alakulna ki a vizsgált kiskereskedelmi egységek között, néhány alább kiemelt érték azonban mindenképp elgondolkodtató.
Az összehasonlításba a Tesco, Auchan, Cora hármas mellé bekerült a Plus és a Metro is, valamint a sorból valamelyest kilógó (nem diszkont és nem hipermarket) Kaiser's. Minden kiskereskedelmi egység esetében fővárosi próbavásárlást végeztünk, az alábbi árak ezek alapján adódnak.
A körképünk elindulása óta összegyűlt adatokat az alábbi grafikonon ábrázolva jól látszik, hogy beérett a Plus folyamatos árcsökkentése, a diszkontáruház ezúttal a vizsgált kosár esetében verhetetlen árakat kínált. A másik végletet a hagyományos üzlet kategóriájába tartozó Kaiser's jelenti, mely húsvétkor igyekezett versenyképes szintre süllyeszteni (vagy inkább ejteni...) árait, mostanra azonban már nyoma sincs az ünnepi hangulatnak, úgyhogy még a húsvét előttinél is többet fizethettünk. (Az ábrán fél kg szalámival és egyelőre mosópor nélkül számoltunk.)

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Meg kell persze jegyezni, hogy a különböző üzletek között hatalmas különbség mutatkozik választék tekintetében, az eltérő üzleti modellnek köszönhetően. A Plusban egyértelműen csak töredékét találhatjuk meg azon áruknak, melyektől a Kaiser's polcai roskadoznak. Utóbbi választékot persze meg is kell fizetni...
Figyelemre méltó, hogy a legdrágább helyen vásárolva csaknem 28%-kal fizettünk többet, mint a legolcsóbb üzletben.
Lássuk az eredményeket és az érdekesebb árváltozásokat!
Mi, hol, mennyi? - Itt a sorrend!
Az alábbi táblázatok magukért beszélnek, a konkrét árak mellett bemutatják a hó/hó alapú árváltozás mértékét százalékban, termékekre és üzletekre lebontva:


Egy hónap múlva ismét megnézzük, hova érdemes betérni...
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








