Korábban indult az idei influenzaszezon, új vírusváltozat is megjelent - erről ír hosszabban Kemenesi Gábor, virológus.
Az YPO 2020 márciusa és áprilisa között végzett, 3500 globális vállalatvezetőt megszólaltató felmérése alapján drasztikus változás jelent meg a vállalatok jövőképében: 84 százalékban rosszabbul látja a vállalkozások helyzetét a menedzsment. A szálloda és légi közlekedés iparág mellett az autógyártás, a kiskereskedelem és az energiaszektor is további komoly leépítések előtt áll. Így a munkavállalóknak a telekommunikáció, szállítmányozás, pénzügyi szektor és a gyógyszeripar felé érdemes orientálódniuk - mind az üzleti, mind a vezetői teljesítmény és fejlődési lehetőségek alapján.
Az elmúlt évek munkaerőhiánya után a pandémia hatására a következő időszakban erőteljes munkaerő kínálati piac várható. Jelenleg 400 ezer munkanélküli van Magyarországon, amely szám a következő hónapokban tovább nőhet, akár elérheti a félmillió főt is. "A leépítésekkel összefüggő aktív munkakeresés nem csak a nagy kitettséggel rendelkező iparágakban vált érezhetővé, hanem szinte minden foglalkozási ágban. Azoknál a munkavállalóknál is hatalmas fordulat állt be, akiknek biztos a munkahelye, de ők maguk már gondolkodtak a váltáson" - mondta Fehér Zsolt nemzetközi HR szakértő.
A kialakult válsághelyzet tehát vezetői és munkavállalói oldalról egyaránt szemléletváltást és tudatosságot igényel. Aki leépítés miatt váltani kényszerül, esetleg nem érzi jól magát a munkahelyén, az most a kevesebb kitettséggel rendelkező foglalkozási ágak és szektorok felé fordul. A vállalatvezetői felmérés azt mutatja, hogy a telekommunikációs, szállítmányozási, pénzügyi szektor, valamint a gyógyszeripar az, ahol a legkisebb negatív hatást várják.

A leépítéseken túl számos, a munkavállalói motivációt elemző szakmai tanulmány szerint a dolgozók közel 70 %-a nem elkötelezett aktuális munkahelye iránt, így a LinkedInen található munkavállalók minimum 66 %-a passzív álláskereső. Sok felmérés szerint elsősorban a megfelelő vezetői személyiségjegyek, vagy azok hiánya miatt alakult ki ez a bizonytalanság, hiszen a vezetők teljesítménye és fejlődési lehetőségei is kiemelkedően fontosak a munkavállalók elkötelezettségére és motivációira.
Egy, a régiós felsővezetők személyiségét elemző nagyobb kutatás szerint Magyarországon az energetikában és a gyógyszeriparban vannak különösen jól teljesítő vezetők, mig fejlődési lehetőség előtt áll a szolgáltatási és a pénzügyi szektor is, így vezetőik személyiségjegyei alapján további versenyelőnnyel rendelkezhetnek. A vállalati vezetők ezekben az iparágakban átlagon felüli mértékben rendszerezettek és kockázatkerülők, illetve átlagon felüli a stratégiai gondolkodásuk, elemzőkészségük és nyitottságuk is, ami különösen válságos időszakokban segíti a harmonikus vezetői, dolgozói együttműködést.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








