Az Aldi, globális diszkont szupermarketlánc, forradalmasítja az élelmiszer-kiskereskedelmet az ALDIgo bevezetésével.
Magyarországon elképesztő mennyiségű időt töltenek a gyerekek a TV előtt, egy friss kutatás szerint áprilisban 4 és 17 éves kor között két és fél órát. Ez alatt az idő alatt pedig nemcsak műsorokat néznek, hanem reklámokat is. A második legnagyobb tévés hirdető szegmens hazánkban az élelmiszerszektor, a termékosztályok között pedig messze verik a teljes mezőnyt. Mivel a gyorsan fogyó árucikkek közül, ide tartoznak az élelmiszerek is, a szeletes csokoládékat és a tejalapú desszerteket hirdetik a legnagyobb súllyal, annak jártunk utána, hogy milyen hatással lehet a gyerekek agyára, hogy állandóan cukros, egészségtelen élelmiszerek reklámjait bámulják.
Többször foglalkoztunkmár azzal a témával, hogy Magyarországon elképesztően sokat néznek az emberek televíziót. A Nielsen közönségmérés áprilisi adatai szerint egy átlagos tévénéző 263 percet nézte a tévékészüléket naponta, ami nagyjából 4 óra 23 percnek felel meg. Bár az idősebbek jelentősen többet ülnek a tévé előtt, mint a fiatalok, az átlagos tévézéssel töltött idő 4 és 17 éves kor között is 150 perc, tehát két és fél óra. Természetesen ezen idő alatt nemcsak műsorokat néznek, hanem reklámokat is.
Áprilisban a második legtöbbet hirdető szektor az élelmiszeripar volt Magyarországon, csak a kereskedelem előzte meg, az is elhanyagolható mértékben. Amennyiben viszont termékosztályokra bontjuk a reklámokat, akkor viszont már egyértelmá az élelmiszerkereskedelem előnye, elérésben közel 16 százalékot vert rá a második helyezett hiteltermékekre.
Konkrét termékeket a Nielsen áprilisi kutatásában nem, csak a 2018 első negyedévéről szóló elemzésében találunk, de nincs okunk azt feltételezni, hogy radikális változás történt volna egy hónap alatt a reklámösszetételben. 2018. január és március között, a gyorsan fogyó árucikkek között (ilyenek többek között az élelmiszerek, a tisztítószerek és a kozmetikai termékek is) az öt legnagyobb reklámelérést produkáló termékosztály a 4 éves kornál idősebb lakosság körében
- a szeletes csokoládé,
- a puding, tejalapú desszert,
- a kávé,
- a fogkrém és
- a bonbon volt.
A fenti adatok alapján egyértelmű, hogy a legtöbbet hirdetett élelmiszerek nem esnek az egészséges kategóriába. Ez többek között azért is probléma, mert Magyarországon nagyon magas az elhízottak aránya, a többek között ebből adódó szív- és érrendszeri megbetegedések pedig vezető haláloknak számítanak. Hazánkban az OECD adatai szerint 2013-14-ben a 15 éves gyerekek 16 százaléka volt elhízott vagy túlsúlyos, 2001-2002-ben pedig ez az arány még csak 12 százalékos volt, a helyzet tehát egyre csak romlik (2015-ben a felnőttek között még rosszabb volt ez az érték, 30 százalék, amivel a negyedik legelhízottabnak számít Magyarország az OECD-tagok között).
Van összefüggés a reklámok és a túl sok evés között?
Ha állandóan élelmiszerekről néznek reklámokat a gyerekek, az eredményezheti azt, hogy többet esznek, amitől pedig elhízhatnak. A Yale Egyetemen 2009-ben végeztek egy kutatást, ami azt vizsgálta, hogy milyen összefüggés lehet az ételekről szóló reklámok és a gyerekek étkezési szokásai között. A kísérlet keretein belül külön-külön 118 gyereknek vetítettek le egy részt egy népszerű Disney-sorozatból. A vetítés alatt a 7 és 11 év közötti gyerekek egyedül voltak, ugyanakkor kitettek nekik egy pohár vizet illetve egy kis ropogtatni valót.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A gyerekeket két csoportra bontották. Az egyik csoportba tartozó gyerekeknek a vetítés közben ételreklámokat mutattak, a másik csoportba tarozóknak viszont más típusú hirdetést vetíttek le. Az Egészség Pszichológiája (Health Psychology) című folyóiratban 2009-ben publikált eredmények szerint
A kutatók cikkükben kiemelték, hogy egyéb változók, például a gyerekek életkora, testsúlya, neme, etnikai hovatartozása illetve, az, hogy mikor evett utoljára, nem voltak hatással az elfogyasztott ropogtatnivaló mennyiségére.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Szerződést hosszabbított kapusával a szegedi kézilabdaklub
- Oeconomus kiszámolta, mi az olimpikonná válás ára
- Férfi vízilabda ob I: szépített az alsóházi párharcban a Miskolc
- Dráma Donald Trump bírósági tárgyalása előtt
- Itthon még nem engedélyezik, külföldön már hódít az erkélynapelem
- Gyászol a Diósgyőr focicsapata és szurkolói - elhunyt Tatár György