A kutatók közösségi bejegyzésekből is azonosítottak albínó siklókat – egy fotó akár tudományos felfedezést is érhet.
Minden negyedik szállodában találtak valamilyen problémát a fogyasztóvédők, akik összesen 126 magyar hotelt ellenőriztek május és augusztus között. A gyógyszállodák fele nem rendelkezett megfelelő ÁNTSZ-minősítéssel.
Szúrópróbaszerűen összesen 120 szállodát és 6 gyógyszállodát ellenőrzött idén nyáron (pontosabban május közepe és augusztus közepe között) a fogyasztóvédelmi hatóság országszerte. Minden negyedik hotelben találtak valamilyen problémát.
A vizsgálat legfontosabb megállapításai:
- 11 esetben, a "szálloda/hotel" megnevezést jogosulatlanul használta a szálláshely (például mert nem volt szappan, törölköző a fürdőszobában)
- 10 szálloda nem felelt meg a csillag-besorolásának (nem volt az adott csillaghoz elegendő szoba; nem volt hűtőszekrény a szobákban; nem takarítottak/ágyaztak naponta);
- 8 hotelben probléma volt az árak feltüntetésével (kizárólag euróban tüntették fel az árakat; drágább volt a szállás, mint azt az interneten megirdették).
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság tájékoztatása szerint a legtöbb probléma Győr-Moson-Sopron megyében mutatkozott ahol a 9 vizsgált szállodából mindössze háromnál nem találtak kifogást az ellenőrök. A legtöbb szállodát Budapesten ellenőrizték: 12-ből 2-nél találtak problémát.
Nyolc megyében viszont (Borsod-Abaúj-Zemplén, Fejér, Békés, Heves, Komárom-Esztergom, Pest, Szabolcs-Szatmár-Bereg, Zala) mindegyik - összesen 36 - szálláshely megfelelt. Sőt, az ellenőrzés tapasztalatai alapján sok szálloda besorolásához képest jóval magasabb szolgáltatást nyújt.
A szállodaszövetség szerint az idén kedvező évet zárhatnak a magyarországi szállodák, a kedvező trend a belföldi fogalom növekedésével folytatódik - mondta a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSzÉSz) főtitkára az MTI érdeklődésére.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Kovács István a nyári szezont értékelve elmondta: az igazi nyári hónapokban - júliusban és augusztusban - a szállodák vendégforgalmának növekedése kissé elmaradt az első fél évben tapasztalttól, de a múlt évinél nagyobb volt.
A magyarországi szállodák kapacitása 2014 augusztusban összesen 59 391 szoba volt, a tavalyival azonos.
Az idei, augusztus végéig rendelkezésre álló adatok alapján arra lehet következtetni a főtitkár szerint, hogy folytatódik a forgalom növekedése a következő három hónapban is.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








