Hamar kiderült, hogy nem a téli szigetelés tette a kabátokat merevvé, hanem a bélésbe varrt csempészcigaretta.
A Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága (SZTFH) - a dohányügyi hatáskörét részletező jogszabályok célkitűzéseivel összhangban - kiemelt feladatának tekinti a fiatalkorúak távoltartását a dohányzástól, valamint a fiatalkorúak dohányzásának visszaszorítását. Ennek szem előtt tartásával a Hatóság szakemberei - a februárban indított trafikellenőrzési kampány kezdete óta - országosan több, mint 1500 trafikot ellenőriztek fiatalkorú próbavásárló közreműködésével, az online térben pedig közel 70 jogosulatlan dohánytermék-kiskereskedelmi tevékenységet folytató webshop blokkolásában működtek közre.
Mint ismert, a fiatalkorúak védelme érdekében a trafikoknál nagyon szigorú a szabályozás. 18 éven aluli személyt dohánytermékkel kiszolgálni, részére dohányterméket értékesíteni tilos, illetve 18 éven aluli személy a dohányboltban nem tartózkodhat. A fiatalkorút kiszolgáló dohánybolt esetében a három csapás elvét alkalmazza a Hatóság: az első eset után jelentős, minimum egymillió forintos pénzbírság, a másodiknál az előző bírságösszeg legalább másfélszeresét kitevő pénzbírság és 30 napos ideiglenes boltbezárás a szankció.
Ha a dohánytermék-kiskereskedő 1 éven belül harmadik alkalommal szolgál ki fiatalkorút, úgy az SZTFH a dohánytermék-kiskereskedelmi tevékenység folytatására vonatkozó engedélyt visszavonja, ami maga után vonja az állammal kötött koncessziós szerződés megszűnését is, melynek eredményeként elvész az egzisztenciát jelentő a dohánykereskedelmi jogosultság. A Hatósági szigornak már látható eredményei vannak: az 1518 ellenőrzött trafiknak kevesebb, mint 10 százaléka követett el ilyen jogsértést. Ezekben az ügyekben április végéig összesen 55,3 millió forint bírságot szabott ki az SZTFH.
A jogsértési mutató javult a tavalyi 22 százalékos és a tavalyelőtti 13 százalékos arányhoz képest. Az SZTFH célja, hogy soha egyetlen kiskorút se szolgáljanak ki a trafikokban, a Hatóság ezért minden lehetséges eszközzel a jövőben is fel fog lépni. Az SZTFH azonban nem csak a trafikokat ellenőrzi, hanem folyamatosan monitorozza az online térben működő jogosulatlan dohánytermék-kiskereskedelmi tevékenységet folytató webshopokat is, amelyek kimondottan a leginkább veszélyeztetett fiatalokat megcélozva, és a törvényt megkerülve, kivétel nélkül bevizsgálatlan ízesített elektronikus cigaretták távértékesítésére szakosodtak.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








