A lengyel hatóságok meghiúsítottak egy karácsonyi vásár ellen tervezett terrortámadást, amelyet egy egyetemi hallgató készített elő az Iszlám Állam támogatásával.
Csütörtök reggel jelentette be a Tesco, hogy eladja 301 lengyelországi üzletét, és teljesen kivonul az országból - írja a Portfolio.
Jelentős előrelépést értünk el a kelet-európai operációinkban, de a lengyel piac továbbra is kihívásokkal teli, az ottani operáció értékesítése lehetővé teszi, hogy a régió más országaiban jelen lévő vállalatainkra fókuszáljunk Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában, ahol erős a piaci pozíciónk, jók a növekedési kilátások és megfelelő marzsokat, cash flowt és megtérülést tudunk elérni
- indokolta a lépést Dave Lewis, a Tesco vezérigazgatója. A Tesco az előző, 2019/2020-as pénzügyi évben 24 millió font veszteséget ért el Lengyelországban.
A 301 üzletet a Salling Group, a dán Salling Foundations 100 százalékos tulajdonában álló kiskereskedelmi lánc vásárolja meg. A Salling Group a tulajdonosa a Netto szuper- és hipermarketeknek, amelyek Németországban, Lengyelországban és Dániában már most 11 millió vásárlót szolgálnak ki hetente, 50 ezer alkalmazottat foglalkoztatnak, éves forgalmuk pedig közel 7 milliárd font. A most megvásárolt üzletek a következő 18 hónapban kerülnek átmárkázásra.
Az elmúlt években rendszeresen előkerült a pletyka, miszerint a Tesco kivonul Magyarországról. A lengyelországi döntés kapcsán Matt Simister, a vállalat közép-európai igazgatója most a Portfolionak kijelentette: nem terveznek ilyet.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








