A Digiméter 2020, 2021 és 2022 után immár negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációjának szintjét.
Ha a mezőgazdaságból élők egyik legnagyobb ellenségét kellene megnevezni, elsők között említhetjük a világviszonylatban mind inkább szélsőségessé fokozódó időjárási körülményeket. Ha azonban a befolyásolhatatlan tényezőkön túlra tekintünk, előtérbe kerülnek a saját magunk által előidézett politikai és gazdasági folyamatok, amelyek ugyanúgy, ha nem jobban nyomják rá a bélyegüket egy-egy vállalkozás profitabilitására vagy éppen hosszú távú fennmaradására.
A vámhatárok megszűnése és az import áruk benyomulása kellően feladta a leckét a hazai zöldség- és gyümölcstermesztőknek, azonban a kedvező ökológiai és talajadottságok mit sem változtak a kezdetek óta. Hiába azonban a fejlődési potenciál, a rendszerváltást követően az ágazat termőterületei leszűkültek, a termelékenység elmarad a korábbi rekordértékektől, és olyan híres hazai exporttermékek kivitele is megcsappant, mint a dinnye vagy a paprika. Az ágazat viszontagságairól és a piaci viszonyokról a Becsey Kertészet tulajdonosa beszélt a HelloVidéknek.
A 2004-es Európai Unióhoz való csatlakozás sokak számára egy ilyen döntő pillanat volt, mert amíg a kis kertészetek úgy érezték, hogy elkezdődött számukra a visszaszámlálás, addig sokak számára a vég helyett az unió új lehetőségek egész tárházát vonultatta fel. Becsey Zoltán is pozitívan emlékszik vissza erre az időszakra: kihasználván az uniós tagországok közti vámmentes értékesítést, rögtön a csatlakozást követő napokban indították el első csehországi exportjukat.
- beszélt az uniós csatlakozás hozta változásokról Becsey Zoltán.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Magyarország meglepő területen szerepelt jól a visegrádi országok rangsorában
- Új attrakció nyílik a felújított Corvin áruházban
- Álmatlan éjszakák várnak a gyümölcstermesztőkre
- Elfogadta az új épületenergetikai irányelvet az Európai Parlament és a Tanács - nap hírei
- Az ukrán hírszerzés feje elárulta, mi lehet Kijev célja
- Két hónapja repedten áll az M30-as szikszói szakasza