13 °C Budapest

Óriási bírságot kapott a népszerű szolárium-hálózat: így tévesztették meg a vendégeiket

2020. február 25. 14:02

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a KiwiSun "bioszolárium" franchise hálózatot működtető FOX CONSULTING Kft. reklámjaival megsértette a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát. A GVH 7 millió forint versenyfelügyeleti bírságot szabott ki a cégre, valamint eltiltotta a jogsértő gyakorlat folytatásától.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a KiwiSun "bioszolárium" franchise hálózatot működtető FOX CONSULTING Kft. reklámjaival megsértette a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát. A GVH határozatában megállapította, hogy a FOX CONSULTING Kft. 

  • a "fokozza az endorfin termelődését", "segíti a kalcium beépülését", "jobban mozognak az ízületek", "immunrendszer erősítő" típusú állításokkal igazolatlan, egészségre ható állítást tett; 
  • nem fejtette ki, hogy a "zöld bio", "bio" és a "természet erejével" típusú állítások alatt mit ért, ami így - önmagában is, de különösen a fentiekkel együtt - szintén igazolatlan, egészségre ható állításnak minősül;
  • a "speciális fény", a "világon egyedülálló technológia" és az "egész Európában piacvezető újdonság" típusú állításokkal pedig igazolatlanul állította piacelsőségét.

A GVH a jogsértésért 7 millió forint versenyfelügyeleti bírságot szabott ki a vállalkozásra, egyúttal eltiltotta a jogsértő kereskedelmi gyakorlat folytatásától, mert úgy ítéli meg, hogy aggályos igazolatlanul egészségesnek feltüntetni olyan szolgáltatást, amely a tudomány jelenlegi állása szerint kifejezetten káros lehet az egészségre. 

A GVH felhívja a figyelmet arra, hogy a szolárium szolgáltatást 14 európai országban  tiltották be a 18 év alattiak számára. Az Európai Bizottság Egészségi, Környezeti és Újonnan Felmerülő Kockázatok Tudományos Bizottsága (SCHEER) 2016-ban készült állásfoglalása  alapján rákkeltőnek minősül az ultraibolya sugárzás - beleértve a napozóágyak által kibocsátottat is. A SCHEER arra a következtetésre jutott, hogy

  • "erős bizonyíték van arra, hogy a napozóágyak UV sugárzása különféle bőrrákokat (melanoma, laphám és bazálsejtes karcinóma) okoz, és szem melanomát is okozhat;
  • nincs biztonságos határérték a napágyakból származó UV sugárzás expozíciójára. A fogyasztóknak teljesen tisztában kell lenniük a kozmetikai célú napágyak használatának kockázataival, és abban az esetben, ha annak ellenére, hogy megértették a kockázatot, azt választják, hogy használják azokat, óvintézkedéseket kell tenniük. Azok, akik komolyan gondolják az egészségük védelmét, jobban járnak, ha teljesen elkerülik napozóágyakat - különösen, ha 30 év alattiak, a családjukban előfordult melanoma és/vagy szőkék vagy szeplősek."

Megszólalt a szolárium-hálózat

A GVH döntése utána a KiwiSun szoláriumokat működtető Fox Consulting Kft. is megszólalt az ügyben, a szerkesztőségünkben eljutatott levelüket lentebb teljes terjedelmében, változtatás nélkül közöljük:

A GVH döntését a Fox Consulting Kft. mint a KiwiSun szolárium hálózat jogtulajdonosa teljes egészében jogszerűtlennek tartja, melyre tekintettel közigazgatási per megindítása útján kezdeményezi a döntés bírósági felülvizsgálatát. A KiwiSun határozott álláspontja szerint mindig a hatósági előírásoknak megfelelően és az orvosi kutatások eredményei szerint kommunikálta a szolárium szolgáltatást. A KiwiSun célja, hogy a Bíróság a határozatot megváltoztassa.
Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm