A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Mintegy 630 milliárd forintos forgalma volt tavaly a magyar piacon a csomagolóiparnak, ez csaknem 9 százalékos növekedés a 2017-es bázisévhez képest - erről Nagy Miklós, a Csomagolási és Anyagmozgatási Országos Szövetség (CSAOSZ) főtitkára nyilatkozott a Világgazdaságnak.
A lap csütörtöki cikke szerint a csomagolóanyagok között a papír és a műanyag vezet, amelyek értékbeli részesedése 240-240 milliárd forintra tehető, a fém, az üveg és a fa 150 milliárdon osztozkodik. Nagy Miklós elmondta, hogy az ágazati volumen a hazai GDP nagyjából 1,7 százalékát adja. A szektor teljesítménye évről évre nő a 2008-2009-es válságidőszak óta, a CSAOSZ 65 tagvállalatának jellemzően folyamatos a leterheltsége.
A csomagolóipar által előállított mennyiség a termékdíjas bevallások alapján kalkulálható, eszerint 2018-ban 1,1-1,3 millió tonna csomagolási hulladék keletkezett, ami mintegy 5 százalékos emelkedés az egy évvel korábbi adathoz képest - ismertette a főtitkár. Az értékbeli és a mennyiségi növekedés üteme közötti különbség azzal magyarázható, hogy mivel a termékdíjak megállapítása tömegalapú, a csomagolóipar egyre könnyebb, de változatlan áruvédelmi képességű rendelkező termékeket állít elő - írta a lap.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








