Már lehet jelentkezni a nyári fesztiválokra önkéntesnek, a résztvevők bepillantást is nyerhetnek a működésbe.
Még mindig kiemelkedő Magyarországon a cégalapítási kedv. Bár 2018 óta a hazai cégek száma a félmilliós határ alá esett, és számuk azóta is csökkenő tendenciát mutat, a hazai cégalapítási kedv 2019 első negyedévében ötéves csúcsot döntött - írja a Hellovidék.
A Magyarországon újonnan életre hívott cégek jelentős része igen rövid életű, mivel a piacon sok a rendszerváltás körüli időszakban létrejött rutinos versenyző, akik mellett az újonnan létrejövő vállalkozásoknak kevés esélyük van átlépni az évi egymilliárdos álombevételt, de a túlélésük még ennél is kétségesebb. Az Opten legfrissebb közleménye szerint a hazai cégek túlélési rátája most ismét romlott, az 5 éves kort a cégek 72%, a 10 éves kort pedig mindössze csak 48%-uk éri el. Bár a cégalapítási kedv még ezek ellenére is kiemelkedő, az Opten a 2019-es év második negyedévére vonatkozóan 6%-os visszaesést állapított meg.
Az ambiciózus cégalapítók még nem fogytak el, csak némileg csökkent a számuk, de 2018-hoz képest még így is 8%-kal több céget hoztak létre 2019 második negyedévében.
A cégalapítási kedv mérséklődése számos ágazatban érzékelhető a Bisnode jelentése szerint, ilyen például a textil-, a gépipar, a bútorgyártás és az oktatás, művészet, szórakoztatás, szabad idő, legnagyobb visszaesést pedig a kommunális ágazat könyvelhetett el a vizsgált időszakban újonnan létrejött cégszámokban.
A működő cégek számát tekintve is általános a visszaesés minden iparágban, mindössze három ágazatot nem érint a csökkenő tendencia: ipari gép, berendezés, eszköz javítása, kommunális tevékenység és az építőipar.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml