A piac három meghatározó szereplője közül mind kisebb-nagyobb mértékben növelte árbevételét, a profitabilitásuk viszont eltérően alakult.
Már nemcsak a Preziről és a LogMeInről szól a magyar start-up világ, számtalan cég futott be nemzetközi szinten is úgy, hogy a székhelyüket mindvégig Budapesten tartották. Egy mai sajtóbeszélgetésen elmondták, hogyan sikerült Budapestről indulva, néhány fős cégként betörni a nemzetközi piacokra, valamint arról is szó volt, hogyan sikerült több százmillió forintnak megfelelő tőkét bevonzani cégeikbe.
Jövő héten rendezik meg a Startup Safary Budapest rendezvényt, amely nemcsak arra szolgál, hogy találkozhat egymással a magyar és a régiós start-up világ, hanem Budapest egyéb innovációi is bemutatkozhatnak. A rendezvény rendhagyó módon nem egy csarnokban vagy kiállítási térben jön létre, hanem egyebek mellett a résztvevő cégek megnyitják irodáikat a rendezvényre ellátogatók előtt.
- szemléltette a jövő heti fővárosi helyzetet Kovács Péter, a Budapest Startup Safary szervezője.
A hazai start-up szcéna már sokkal bővebb, mint amiről a legtöbben hallanak, de sok cég nem úgy indult, hogy gyorsan meghódítják a teljes világot.
- mondta el Csillag Péter, a nagymennyiségű adatok feldolgozásával foglalkozó Starschema képviselője, majd hozzátette, hogy
A külföld megcélzásával kapcsolatban a házi sörfőző gépet fejlesztő Brewie képviselője, Pál Marcell elmondta, hogy nekik kényszer is volt rögtön külföldre kacsintgatni.
A Brewie egyébként egy két mikró méretű eszköz, amivel hat óra alatt le lehet főzni a saját sörünket otthon. A folyamat teljesen automatikus, csak az alapanyagokat kell manuálisan behelyeznünk a gépbe. Arra a kérdésre, hogy miért nem mentek külföldre, ha szinte csak külföldre adnak el, Pál Marcell elmondta, hogy főleg a költségek miatt maradtak itthon, illetve az is közre játszott, hogy mind a 25 alkalmazottjuk magyar.
Ők az első körben közösségi finanszírozás keretein belül vonzottak be pénzt a vállalkozásukhoz, tehát nem klasszikus befektetőkkel álltak össze. Ennek keretében azt ígérték, hogy az előzetesen befizetett pénzért cserébe le fogják szállítani később a gépeket, ígéretüket pedig be is tartották. A kampány elmondásuk szerint nemcsak pénzügyileg, hanem marketing szempontból is segítette őket.
Egyfelől sokan megismerték a Brewiet a kampány sikeressége miatt, másfelől pedig a jövőbeni piacukat is ponosabban felmérhették, hisz onnantól látták, hogy hol és kik hajlandók a gépükért pénzt adni (akár előzetesen is).
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
- hozott fel hasonló okot arra, hogy miért nem helyezik át a cégüket külföldre a Sharp3D képviselője, Schuszter Péter, akik egy olyan szoftvert fejlesztenek, amelynek segítségével iPad Pro tableten lehet modelleket tervezni.
Végül találtak befektetőt, úgynevezett smart money-t (okos pénzt), amellyel együtt nemcsak tőkét, hanem üzleti szakértelemhez, tapasztalathoz is jutottak.
A vállalkozók új generációjához szólva Rendes Ádám, az elektronikus könyvkereskedelmi piacra betört Pubishdrive technológiai vezetője elmondta, hogy merjenek belevágni az ötleteikbe, mert rengeteg olyan akadály elhárult már, amelyek régebben akadályozták a nemzetközi piacra lépést.
Kovács Péter, a Startup Safary szervezője pedig a tapasztalat fontosságára hívta fel a figyelmet, tehát, hogy érdemes lehet elmenni dolgozni néhány évet, mielőtt vállalatot alapít valaki.
Újságírói kérdésre Csillag Péter elmondta, hogy a programozók körében megfigyelhető béremelkedés lehetőség is egyben a vállalatuk számára, hiszen ha csökken a bérkülönbség a magyar és az amerikai vagy német szakértők között, akkor nekik is kinyílik a piac és dolgozhatnak nyugati szakemberekkel is.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.


