Magyarország élen járt az elmúlt években az ingatlanárak emelkedését tekintve, azonban csak a középmezőnyben vagyunk a teljes lakhatási költségeket illetően.
Az utóbbi öt-hat évben sikeresen működő pályázatok megnyitását kérik az építőiparosok, vagyis azt, hogy a kivitelezők mellett az építőiparnak dolgozó mérnöki szolgáltatók és tervezők is pályázhassanak - mondta Koji László, az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetségének (ÉVOSZ) elnöke.
Korábban lezárt pályázatok megnyitását követelik az építőiparosok. Koji László, az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetségének (ÉVOSZ) elnöke a Világgazdaság keddi számában annyit árult el az új pályázati feltételek kimunkálásáról, hogy a szövetség az ágazati csúcstalálkozóra készített javaslatsorát a mostani tárgyalásokon is változatlanul képviseli.
Eszerint a csomag egyik eleme a csekély összegű támogatások módosított változata lenne, melynek lényege, hogy nem háromszor 20 millió forintig igényelhetnék az építőipari cégek, hanem a 60 milliós plafont azonnal, egy körben kérhetnék, akár 100 százalékos támogatási intenzitással, s nemcsak egyes régiókban, hanem a budapesti és a közép-magyarországi cégek is.
Másik fontos változás, hogy a Ginop 1.2.1. csomagban meghirdetett pályázatok keretében beszerzett gépeket területi megkötések nélkül lehetne használni, az építőipar sajátosságait figyelembe véve. Azt is javasolják továbbá, hogy a 20 milliárdos keret egy részét a nagyvállalatok beruházási támogatása (NBT) formájában használják fel.
A csekély összegű támogatásokat kivéve minden pályázati forrás mellé önerőt és garanciarendszert kell felmutatni - hangsúlyozta Koji László. Mivel az ÉVOSZ a 20 fő feletti cégeket hiányolja az ágazatból, a nagyok teljesítőképességét pedig kevesli, a hatékonyságnövelésre szánt 20 milliárd forintból a 20-250 fős vállalkozások megerősítését szeretnék elérni. Azt, hogy ez a vállalati méret mennyire hiányzik az ágazatból, jól példázza a 10 főnél kisebbek egészségtelen túlsúlya.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







