35 °C Budapest
Elárulták a titkot: ezzel a 3 módszerrel tarolhatja le hazánk a világot

Elárulták a titkot: ezzel a 3 módszerrel tarolhatja le hazánk a világot

2017. szeptember 28. 11:07

Közel kétszázan jöttek el a Google és a Pénzcentrum által szervezett Google Digital Workshop 2017 rendezvényre hétfő este, ahol a hazai kis- és középvállalati (KKV) szektor előtt álló lehetőségekről és kihívásokról volt szó a külföldipiacra-lépéssel kapcsolatban. A rendezvény nyitóelőadásában a Külgazdasági és Külügyminisztérium helyettes államtitkára vázolta a kormány KKV-szektorral kapcsolatos intézkedéseit és terveit, a Google képviselője pedig arról beszélt, hogy miképpen hasznosíthatják a keresőóriás különböző szolgáltatásait a külföldi piacok felé kacsingató magyar cégek. Mutatjuk a részleteket.

A budapesti Aquincum Hotelben került megrendezésre a Google Digital Workshop 2017 klubja, melyen közel 200-an jelentek meg. A hallgatóság tagjai számtalan szektorból érkeztek, volt közöttük erdélyi bőrdíszműves és autóipari beszállító is.

Át kell állnunk az innováció vezérelt gazdaságra, az iparnak pedig a tudásra, a felsőoktatásra és a szakképzésre kell építenie

- mondta el nyitóprezentációjában dr. Pana Petra külgazdasági ügyekért felelős helyettes államtitkár, a kormány Irinyi Terv intézkedéscsomagjával kapcsolatban, mely az ország újraiparosítását tűzte ki célul. Ez a csomag hét ágazatot jelölt ki, amelyekre fókuszálni kell a kormány szerint. Ezen területek közé tartozik

  • az infokommukációs szektor (IKT) és a szolgáltató központok,
  • a járműgyártás
  • az egyedi gépgyártás,
  • az élelmiszeripar,
  • a védelmi ipar,
  • a zöldgazdaság, valamint 
  • az egészséggazdaság és turizmus.

A külföldi missziókon kereskedelemmel, gazdasággal foglalkozó diplomaták segítségével e szektorokból négy ágazatot azonosított be a kormány, melyek a leginkább exportképesnek tűnnek. Az egyik ilyen terület lett az IKT-szektor, és ide tartozik még az egészséggazdaság és a turizmus, a mezőgazdasági gépek gyártása és az élelmiszeripar is.

144 kolléga van nálunk a minisztériumban, akik valamennyien külföldi missziókon teljesítenek szolgálatot, tehát az mondhatjuk el, hogy Magyarország összes nagykövetségének és főkonzulátusának legalább egy munkatársa van, aki a gazdasági kérdésekkel foglalkozik

- tette hozzá a helyettes államtitkár.

Hogy állunk most?

A klubra ellátogatók megismerhették a magyar KKV-szektor főbb jellemzőit, illetve azt, hogy az Európai Uniós átlaghoz képest hogyan szerepelnek a hazai cégek a különböző vizsgált mutatók alapján.

Az összes magyar cég 99,8 százaléka mikro-, kis- és középvállalat. Ha a szektorra gondolunk, sokaknak egy autószerelő-műhely jut eszükbe, azonban ez téves megközelítés, akár 250 munkavállalót foglalkoztató cégek is beletartozhatnak ebbe a csoportba az Európai Bizottság ajánlása szerint

- mondta el a rendezvényen Forrás Dávid, a Pénzcentrum szerkesztője. Mivel 2015-ben a teljes magyar GDP körülbelül egynegyedét adta a szektor, ezért fontos gazdasági érdek, hogy ezek a cégek minél jobb környezetben működhessenek. A KKV-k saját gazdasági termelékenységükhöz képest jelentősen nagyobb arányban foglalkoztatnak munkavállalót a versenyszektor nem pénzügyi részében, és Magyarországon ez az aránytalanság hangsúlyosabb, mint az összes EU-s KKV tekintetében. Ennek megfelelően a hatékonyságnövelés fontos feladat a teljes szektor előtt.

A KKV-k nemzetközi terjeszkedési lehetőségeivel kapcsolatban a Pénzcentrum munkatársa kiemelte, hogy annak jelentős akadálya a nyelvtudás hiánya, mely nélkül értelemszerűen nehezebb külföldön üzletelni, továbbá azt is megjegyezte, hogy EU-s felmérések alapján jelentős stigma hazánkban, ha csődbe megy egy vállalkozó, még akkor is, ha egyébként tisztességesen vezette a cégét. Ezt azért lenne fontos edukációs és tájékoztató kampányokkal megváltoztatni, mert a start-up világ kapcsán megfigyelhető, hogy ott alakul ki pezsgő vállalkozói közösség, ahol a bukás reális lehetőségnek és nem szégyellnivalónak számít.

Megint elaludtak a magyar KKV-k?

150-szer nyúlunk átlagosan digitális eszközhöz egy nap, a célok pedig nagyon sokrétűek. A telefon vakujának segítségével meg lehet keresni egy sötétben leejtett lakáskulcsot, cikkeket lehet telefonon olvasni buszozás közben vagy ebédre meg lehet keresni a számítógépünkön azt a hamburgerezőt, ahol még nem voltunk, de mások már finomnak értékelték

- szemléltette a fogyasztók digitális szokásait Vadász Illés, a Google magyarországi Industry Menedzsere, majd hozzátette, hogy míg a felhasználóknak ezek az új szokások beivódtak a viselkedésükbe, addig a vállalkozók még nem alkalmazkodtak teljesen ehhez helyzethez. Az új viselkedésminták alapján azt is el lehet  mondani, hogy a mobil már nem egy technológia, hanem az egy vásárlói, fogyasztói magatartás. Ez azt jelenti, hogy a fogyasztók megszokták, hogy az információ mindig hozzáférhető és azonnal elérhető. Azok a szolgáltatások, melyek nincsenek fenn az interneten, vagy a megjelenési felületeik nincsenek mobilra optimalizálva, azokról szinte azt lehet mondani, hogy új célcsoportok számára nem is léteznek.

TÍZEZREKET SPÓROLHATSZ BANKVÁLTÁSSAL!

A bankszámla mindennapi életünk része. A munkabér, nyugdíj, ösztöndíj jellemzően bankszámlára érkezik. Segítségével kényelmesen intézhetjük a pénzügyeinket, akár otthonról is. Ahhoz azonban, hogy bankszámlád valóban azt nyújtsa, amire szükséged van, körültekintően kell választanod. Mielőtt kiválasztanád bankszámládat, nézz szét a Pénzcentrum megújult bankszámla kereső kalkulátorában! Állítsd be a személyes preferenciáidat, és versenyeztesd a pénzügyi szolgáltatókat, hiszen a megalapozott döntés a Te érdeked! Egy testre szabott bankszámlával a költségeken is rengeteget spórolhatsz! (x)

Ha valaki tudja, hogy a Lajos bácsi kifőzdéje finom, akkor fog nála enni, de új vendégeket már nehezen fog tudni szerezni, ha nem elérhető online

- hozott egy példát a Google szakembere, mely a magyar KKV-knak is releváns lehet. A Google 2016-ban hozta létre a Digital Workshop programját, amely idén kifejezetten a magyar kis- és középvállalkozásokat célozza meg. Az ingyenes online képzés mellett, a Google növekedést célzó előadásokat is tart és több mint 30 városban személyes konzultációt is biztosít az érdeklődőknek.

A magyar KKV-k nemzetközi terjeszkedésével kapcsolatban Vadász Illés felhívta a figyelmet arra, hogy a Google-re lehet úgy is tekinteni, mint a világ legnagyobb piackutató felületére, ugyanis keresési kulcsszavak alapján megtudható, hogy a különböző országokban mekkora érdeklődés övez egy adott terméket vagy szolgáltatást. Három ezzel kapcsolatos eszközt is ajánlott a klubon megjelentek figyelmébe:

  • A Google Global Market Finder (Google Exportpiac-kereső) segítségével azt vizsgálhatjuk meg, hogy a világ különböző régióiban mennyire népszerűek azok a keresési kulcsszavak, melyeket a vállalkozásunk szempontjából relevánsnak tartunk, valamint, hogy mennyire kompetitív a hirdetési környezet AdWordsben. Ehhez a Google-ön végrehajtott kereséseket, fordításokat és kulcsszó alapú hirdetéseket veszi figyelembe a cég.
  • A Google Trends segítségével azt ismerhetjük meg, hogy a termékünkhöz vagy szolgáltatásunkhoz fontosnak tartott kifejezésekre mennyien keresnek rá egy adott területen, a régió összes Google-keresésének tükrében.
  • A harmadik eszköz, amelyet a vállalati szakember kiemelt a klubra ellátogatóknak, a Google Consumer Barometer volt. Ez egy nyilvános kutatás, amelynek keretein belül 40 országban mérik fel évente az online vásárlási és internetes viselkedési szokásokat. Az eszköz segítségével magunk szemezgethetünk a vizsgált adatok közül, és ezek segítségével készíthetünk diagramokat és kimutatásokat.

Nem csak duma, nekik már sikerült

A rendezvény résztvevői megismerhették egy közel 70 országban jelen lévő magyar cég gyakorlati példáját is. A BioTechUSA eCommerce & Digital Strategist szakértője, Portik Cseres Zalán lépésről lépésre mutatta be, hogy a 40 fős marketing csapat milyen eszközök segítségével, és hogyan készíti elő a külföldi online marketinggel kapcsolatos döntéseket, illetve a netes kampányokat az él- és hobbisportokhoz használatos táplálékkiegészítőket gyártó és forgalmazó vállalatnál, mely az európai TOP5 étrend-kiegészítő márka tagja. A szakember bemutatta, hogy milyen adatokat tudnak kinyerni a Google, illetve a Facebook cégeknek (tehát a hirdetőknek) szánt rendszereiből a külföldi fogyasztókról, a nekik érdekes témákról, illetve a versenytársaikról.

Legyen szó a YouTube-ról, a Facebookról vagy akármilyen közösségi felületről, egy dolog nagyon fontos: mindig beszélje a helyi nyelvet magas szinten az, aki a hirdetéseket kezeli, ez a tudás ugyanis elengedhetetlen a sikerhez

- osztotta meg tapasztalatait a hallgatósággal a cég szakembere, aki a költségekkel kapcsolatban hozzátette, azok csak akkor becsülhetők meg, ha már feltérképeztük azt, hogy milyen kulcsszavak alapján szeretnénk hirdetni, és ezek mennyibe kerülnek egy adott régióban. Ahhoz azonban, hogy ne csak a pénzünket folyassuk el a különböző hirdetési felületeken, hanem érezzük is az értékesítésben a kampányok hatását, nagyon fontos a megfelelő előkészítés - közölte a BioTechUSA szakembere a hirdetési felületekkel és a kampánybüdzsé tervezésével kapcsolatban.

A hallgatóság soraiból érkező kérdésre Portik Cseres Zalán elmondta, hogy az általa képviselt vállalat a közösségi média célok eléréséhez leginkább a Facebookot, az Instagramot, a YouTube-ot és a VKontakte-t (azaz az "orosz Facebookot") használja, ennek pedig az az oka, hogy sportos, egészséges fizikum jelenjen meg hirdetéseikben, valamint a felhasználók nyílt fórumon értekezhessenek azokról. Vadász Illés a témával kapcsolatban hozzátette, hogy a hirdetési kampányok kialakítása előtt fel kell térképezni a helyi sajátosságokat, hogy ott tudjunk hirdetni, ahol a célcsoportunk elérhető.

Google Digital Workshop 2017 rendezvényt a Google szponzorálta.

NEKED AJÁNLJUK
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2021. június 21. hétfő
Alajos, Leila
25. hét
Június 21.
A zene ünnepe
Június 21.
Jóga világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?