12 °C Budapest

Elárulták a titkot: ezzel a 3 módszerrel tarolhatja le hazánk a világot

2017. szeptember 28. 11:07

Közel kétszázan jöttek el a Google és a Pénzcentrum által szervezett Google Digital Workshop 2017 rendezvényre hétfő este, ahol a hazai kis- és középvállalati (KKV) szektor előtt álló lehetőségekről és kihívásokról volt szó a külföldipiacra-lépéssel kapcsolatban. A rendezvény nyitóelőadásában a Külgazdasági és Külügyminisztérium helyettes államtitkára vázolta a kormány KKV-szektorral kapcsolatos intézkedéseit és terveit, a Google képviselője pedig arról beszélt, hogy miképpen hasznosíthatják a keresőóriás különböző szolgáltatásait a külföldi piacok felé kacsingató magyar cégek. Mutatjuk a részleteket.

A budapesti Aquincum Hotelben került megrendezésre a Google Digital Workshop 2017 klubja, melyen közel 200-an jelentek meg. A hallgatóság tagjai számtalan szektorból érkeztek, volt közöttük erdélyi bőrdíszműves és autóipari beszállító is.

Át kell állnunk az innováció vezérelt gazdaságra, az iparnak pedig a tudásra, a felsőoktatásra és a szakképzésre kell építenie

- mondta el nyitóprezentációjában dr. Pana Petra külgazdasági ügyekért felelős helyettes államtitkár, a kormány Irinyi Terv intézkedéscsomagjával kapcsolatban, mely az ország újraiparosítását tűzte ki célul. Ez a csomag hét ágazatot jelölt ki, amelyekre fókuszálni kell a kormány szerint. Ezen területek közé tartozik

  • az infokommukációs szektor (IKT) és a szolgáltató központok,
  • a járműgyártás
  • az egyedi gépgyártás,
  • az élelmiszeripar,
  • a védelmi ipar,
  • a zöldgazdaság, valamint 
  • az egészséggazdaság és turizmus.

A külföldi missziókon kereskedelemmel, gazdasággal foglalkozó diplomaták segítségével e szektorokból négy ágazatot azonosított be a kormány, melyek a leginkább exportképesnek tűnnek. Az egyik ilyen terület lett az IKT-szektor, és ide tartozik még az egészséggazdaság és a turizmus, a mezőgazdasági gépek gyártása és az élelmiszeripar is.

144 kolléga van nálunk a minisztériumban, akik valamennyien külföldi missziókon teljesítenek szolgálatot, tehát az mondhatjuk el, hogy Magyarország összes nagykövetségének és főkonzulátusának legalább egy munkatársa van, aki a gazdasági kérdésekkel foglalkozik

- tette hozzá a helyettes államtitkár.

Hogy állunk most?

A klubra ellátogatók megismerhették a magyar KKV-szektor főbb jellemzőit, illetve azt, hogy az Európai Uniós átlaghoz képest hogyan szerepelnek a hazai cégek a különböző vizsgált mutatók alapján.

Az összes magyar cég 99,8 százaléka mikro-, kis- és középvállalat. Ha a szektorra gondolunk, sokaknak egy autószerelő-műhely jut eszükbe, azonban ez téves megközelítés, akár 250 munkavállalót foglalkoztató cégek is beletartozhatnak ebbe a csoportba az Európai Bizottság ajánlása szerint

- mondta el a rendezvényen Forrás Dávid, a Pénzcentrum szerkesztője. Mivel 2015-ben a teljes magyar GDP körülbelül egynegyedét adta a szektor, ezért fontos gazdasági érdek, hogy ezek a cégek minél jobb környezetben működhessenek. A KKV-k saját gazdasági termelékenységükhöz képest jelentősen nagyobb arányban foglalkoztatnak munkavállalót a versenyszektor nem pénzügyi részében, és Magyarországon ez az aránytalanság hangsúlyosabb, mint az összes EU-s KKV tekintetében. Ennek megfelelően a hatékonyságnövelés fontos feladat a teljes szektor előtt.

A KKV-k nemzetközi terjeszkedési lehetőségeivel kapcsolatban a Pénzcentrum munkatársa kiemelte, hogy annak jelentős akadálya a nyelvtudás hiánya, mely nélkül értelemszerűen nehezebb külföldön üzletelni, továbbá azt is megjegyezte, hogy EU-s felmérések alapján jelentős stigma hazánkban, ha csődbe megy egy vállalkozó, még akkor is, ha egyébként tisztességesen vezette a cégét. Ezt azért lenne fontos edukációs és tájékoztató kampányokkal megváltoztatni, mert a start-up világ kapcsán megfigyelhető, hogy ott alakul ki pezsgő vállalkozói közösség, ahol a bukás reális lehetőségnek és nem szégyellnivalónak számít.

Megint elaludtak a magyar KKV-k?

150-szer nyúlunk átlagosan digitális eszközhöz egy nap, a célok pedig nagyon sokrétűek. A telefon vakujának segítségével meg lehet keresni egy sötétben leejtett lakáskulcsot, cikkeket lehet telefonon olvasni buszozás közben vagy ebédre meg lehet keresni a számítógépünkön azt a hamburgerezőt, ahol még nem voltunk, de mások már finomnak értékelték

- szemléltette a fogyasztók digitális szokásait Vadász Illés, a Google magyarországi Industry Menedzsere, majd hozzátette, hogy míg a felhasználóknak ezek az új szokások beivódtak a viselkedésükbe, addig a vállalkozók még nem alkalmazkodtak teljesen ehhez helyzethez. Az új viselkedésminták alapján azt is el lehet  mondani, hogy a mobil már nem egy technológia, hanem az egy vásárlói, fogyasztói magatartás. Ez azt jelenti, hogy a fogyasztók megszokták, hogy az információ mindig hozzáférhető és azonnal elérhető. Azok a szolgáltatások, melyek nincsenek fenn az interneten, vagy a megjelenési felületeik nincsenek mobilra optimalizálva, azokról szinte azt lehet mondani, hogy új célcsoportok számára nem is léteznek.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Ha valaki tudja, hogy a Lajos bácsi kifőzdéje finom, akkor fog nála enni, de új vendégeket már nehezen fog tudni szerezni, ha nem elérhető online

- hozott egy példát a Google szakembere, mely a magyar KKV-knak is releváns lehet. A Google 2016-ban hozta létre a Digital Workshop programját, amely idén kifejezetten a magyar kis- és középvállalkozásokat célozza meg. Az ingyenes online képzés mellett, a Google növekedést célzó előadásokat is tart és több mint 30 városban személyes konzultációt is biztosít az érdeklődőknek.

A magyar KKV-k nemzetközi terjeszkedésével kapcsolatban Vadász Illés felhívta a figyelmet arra, hogy a Google-re lehet úgy is tekinteni, mint a világ legnagyobb piackutató felületére, ugyanis keresési kulcsszavak alapján megtudható, hogy a különböző országokban mekkora érdeklődés övez egy adott terméket vagy szolgáltatást. Három ezzel kapcsolatos eszközt is ajánlott a klubon megjelentek figyelmébe:

  • A Google Global Market Finder (Google Exportpiac-kereső) segítségével azt vizsgálhatjuk meg, hogy a világ különböző régióiban mennyire népszerűek azok a keresési kulcsszavak, melyeket a vállalkozásunk szempontjából relevánsnak tartunk, valamint, hogy mennyire kompetitív a hirdetési környezet AdWordsben. Ehhez a Google-ön végrehajtott kereséseket, fordításokat és kulcsszó alapú hirdetéseket veszi figyelembe a cég.
  • A Google Trends segítségével azt ismerhetjük meg, hogy a termékünkhöz vagy szolgáltatásunkhoz fontosnak tartott kifejezésekre mennyien keresnek rá egy adott területen, a régió összes Google-keresésének tükrében.
  • A harmadik eszköz, amelyet a vállalati szakember kiemelt a klubra ellátogatóknak, a Google Consumer Barometer volt. Ez egy nyilvános kutatás, amelynek keretein belül 40 országban mérik fel évente az online vásárlási és internetes viselkedési szokásokat. Az eszköz segítségével magunk szemezgethetünk a vizsgált adatok közül, és ezek segítségével készíthetünk diagramokat és kimutatásokat.

Nem csak duma, nekik már sikerült

A rendezvény résztvevői megismerhették egy közel 70 országban jelen lévő magyar cég gyakorlati példáját is. A BioTechUSA eCommerce & Digital Strategist szakértője, Portik Cseres Zalán lépésről lépésre mutatta be, hogy a 40 fős marketing csapat milyen eszközök segítségével, és hogyan készíti elő a külföldi online marketinggel kapcsolatos döntéseket, illetve a netes kampányokat az él- és hobbisportokhoz használatos táplálékkiegészítőket gyártó és forgalmazó vállalatnál, mely az európai TOP5 étrend-kiegészítő márka tagja. A szakember bemutatta, hogy milyen adatokat tudnak kinyerni a Google, illetve a Facebook cégeknek (tehát a hirdetőknek) szánt rendszereiből a külföldi fogyasztókról, a nekik érdekes témákról, illetve a versenytársaikról.

Legyen szó a YouTube-ról, a Facebookról vagy akármilyen közösségi felületről, egy dolog nagyon fontos: mindig beszélje a helyi nyelvet magas szinten az, aki a hirdetéseket kezeli, ez a tudás ugyanis elengedhetetlen a sikerhez

- osztotta meg tapasztalatait a hallgatósággal a cég szakembere, aki a költségekkel kapcsolatban hozzátette, azok csak akkor becsülhetők meg, ha már feltérképeztük azt, hogy milyen kulcsszavak alapján szeretnénk hirdetni, és ezek mennyibe kerülnek egy adott régióban. Ahhoz azonban, hogy ne csak a pénzünket folyassuk el a különböző hirdetési felületeken, hanem érezzük is az értékesítésben a kampányok hatását, nagyon fontos a megfelelő előkészítés - közölte a BioTechUSA szakembere a hirdetési felületekkel és a kampánybüdzsé tervezésével kapcsolatban.

A hallgatóság soraiból érkező kérdésre Portik Cseres Zalán elmondta, hogy az általa képviselt vállalat a közösségi média célok eléréséhez leginkább a Facebookot, az Instagramot, a YouTube-ot és a VKontakte-t (azaz az "orosz Facebookot") használja, ennek pedig az az oka, hogy sportos, egészséges fizikum jelenjen meg hirdetéseikben, valamint a felhasználók nyílt fórumon értekezhessenek azokról. Vadász Illés a témával kapcsolatban hozzátette, hogy a hirdetési kampányok kialakítása előtt fel kell térképezni a helyi sajátosságokat, hogy ott tudjunk hirdetni, ahol a célcsoportunk elérhető.

Google Digital Workshop 2017 rendezvényt a Google szponzorálta.

NEKED AJÁNLJUK
Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 28. csütörtök
Gedeon, Johanna
13. hét
Március 28.
Nagycsütörtök
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum Retail Day 2024
Magyarország legfontosabb kiskereskedelmi rendezvénye - Inspiráló előadók, izgalmas előadások, gyakorlati tudás.
Most nem