Aki még nem intézte el az év végi befizetést a megtakarítási számlájára, annak nem árt sietnie: már csak néhány munkanap maradt az évből.
Harmadjára módosul az online pénztárgépek bevezetésének határideje, immár december 31. az a határidő, ami után minden kereskedőnek az adóhatósághoz online kapcsolattal bekötött pénztárgéppel kell rendelkeznie.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) honlapjára péntek este felkerült közleményből a felületes olvasónak nemigen derül ki, hogy milyen fontos döntés született az adóhatóságnál, nyilvánvalóan a szaktárca egyetértésével - írja a Népszabadság.
A közlemény szerint a pénztárgépátállás első ütemének (kiskasszák) határideje változatlanul augusztus 31., ám az új ütemezés szerint az adóalanyoknak addig csak regisztrálniuk kell a NAV-nál vagy az ügyfélkapun, és egy üzembe helyezési kódot kell kérniük. A hagyományos pénztárgépek december 31-ig használhatók, aki új üzletet indít, az is vásárolhat vagy bérelhet ilyet. A lényeg, hogy nyugtát mindenképpen adjon, s persze a már említett kód is kell. Online gépet azonban még minden kereskedő ráér rendelni.
A mostani könnyítés alig két héttel a harmadik határidő lejárta előtt született. A Nemzetgazdasági Minisztérium eredeti szándékai szerint január, majd április elseje volt az átállás végső dátuma, de amikor egyértelművé vált, hogy a gépeknek még a tervezésére és az engedélyezésére sem elég az idő, nemhogy több százezer legyártására, szeptember elseje lett az új dátum. Az elmúlt hetekben, amikor már sejteni lehetett, hogy ez sem tartható, már könnyítettek: elég volt megrendelni egy gépet, hogy a kereskedő mentesüljön a büntetés alól.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








