A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség értékelése szerint teljesülnek azok a kormányzati célok, amelyek az uniós pályázati rendszer vállalkozóbarát megújítására, gyorsítására irányultak. Ezt bizonyítja, hogy az Új Széchenyi Terv keretében 2011. március 1-jétől nyitva álló, mikorhitellel kombinált "Mikrovállalkozások fejlesztése" pályázati kiíráson egy hónappal az első pályázat beérkezését követően megszülettek a támogatói döntések és a pozitív hitelbírálatok is. A pályázatok értékelését is végző MAG Zrt. már a támogatói okiratot is megküldte a nyerteseknek.
A nemrégiben megszületett döntések nyomán több mikrovállalkozás részesült egyenként 3-4 millió forint körüli vissza nem térítendő támogatásban a "Mikrovállalkozások fejlesztése" című pályázattal, amelyhez kapcsolódóan ugyanekkora összegű hitelt is kaptak a "Kombinált Mikrohitel" program keretében. A támogatás aránya minden esetben a tervezett beruházások 45%-a. A mikrocégek a forrásokat vállalkozásuk fejlesztésére, illetve ingatlan beruházásra fordítják. A támogató döntést követően a pályázatkezelést végző MAG Zrt. külön szerződéskötési procedúra nélkül azonnal megküldi a támogatói okiratot, a mikrofinanszírozó szervezetek pedig haladéktalanul megkötik a pályázatnyertes cégekkel a hitelszerződéseket.
Az Új Széchenyi Terv a mikrovállalkozások hatékony és eredményes fejlesztése érdekében célul tűzte ki, hogy az addig széttagoltan rendelkezésre álló visszatérítendő és vissza nem térítendő uniós forrásokat egy új kombinált támogatási programba integrálja, amely "Mikrovállalkozások fejlesztése" címen érhető el a vállalkozások számára. A mikrohitellel kombinált támogatás a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség és az MFB-bankcsoport közös innovációja, egy olyan új típusú vállalkozásfejlesztési eszköz, amely az Új Széchenyi Tervben elnyerhető vissza nem térítendő támogatás és az úgynevezett Jeremie programból finanszírozott visszatérítendő támogatás - kedvezményes mikrohitel - kombinációja.
A "Mikrovállalkozások fejlesztése" pályázat keretében a mikrovállalkozások 10% önerő felmutatása mellett egyszerűsített eljárással igényelhetnek egyszerre vissza nem térítendő támogatást és a piacinál jóval kedvezőbb feltételeket kínáló mikrohitelt. A projekt keretében eszközbeszerzésre, informatikai fejlesztésekre, ingatlanvásárlásra és -beruházásra van lehetőség. A hitelkérelmet és a pályázatot egyablakos rendszerben, a mikrofinanszírozó pénzügyi közvetítő szervezeteknél lehet benyújtani.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








