Új márkát hozott létre a világszerte hatalmas sikernek örvendő MBT-cipők szülőatyja, Karl Müller. Miután elhadta a rendkívüli eladásokat produkáló "anyavállalatot", fiával közösen új vállalkozásba kezdett. A Joya és Joyssy fantázianevű cipők mottója: "Felvenni, elindulni és élvezni".
A céges legenda szerint minden Dél-Koreában kezdődött: Karl Müller svájci mérnök 12 évet élt az ázsiai országban, ahol üzletemberként tevékenykedett. Abban az időben erős Achilles-ín, térd és hátfájás kínozta. Azért, hogy enyhítse a kellemetlen tüneteket, a puha és ruganyos rizsföldeken sétált a háza környékén és hamarosan meg is tapasztalta a séták jótékony hatását. Leginkább az egyenetlen felszínen való járás segített a panaszok enyhítésében, mert erőteljes mozgásra serkentette az izmokat és javította a vérkeringést.

Miután visszatért Svájcba, gazdálkodni kezdett feleségével és 7 gyermekével. Ekkor idézte fel azt az időt, amikor Dél-Koreában a rizsföldeken sétált. Kifejlesztett egy olyan gördülő cipőtalpat, ami a puha rizsföldeken való sétálás érzését adta vissza. Több év fejlesztő munka után 1998-ban kezdte el az MBT lábbelik árusítását.
A 2005-ös kétezer pár után, egy évvel később 14 ezer, tavalyelőtt már 35 ezer, az elmúlt évben pedig 73 ezer pár MBT kelt el Magyarországon. Ez utóbbi az angliai MBT-értékesítésnek közel a fele. 2009-ben az MBT további expanzióra, illetve a rekordforgalom megismétlésére készült, és az idei évben már az eddigi eredmények alapján is ez sikerült.
Az MBT jelenleg 69 üzlettel rendelkezik Magyarországon: 27 MBT Pont saját tulajdonban van, 42 üzletet pedig franchise partnerek üzemeltetnek.
Mivel az MBT-t forgalmazó országok közül hazánkban alakították ki a legsikeresebb üzleti modellt, a cég egy éve megkapta a kereskedelmi jogot további 13 kelet-közép-európai piacra. Közöttük van Albánia, Koszovó, Moldova is, de nagyobb forgalmat Csehország, Horvátország, Románia, Szlovákia, Szlovénia piacán várják.
A cipők hatalmas sikert hoztak a feltalálónak: 1998 és 2007 között 4,5 millió(!) pár MBT-t értékesítettek világszerte. A cipők működési elvének lényege az öt rétegű, három dimenzióban instabil, gördülő talp, amely úgy dolgoztatja az izmokat, ízületeket, mintha egyenetlen talajon, mezítláb járnánk. (Az MBT a Masai Barefoot Technology = Maszáj Mezítláb Technológia rövidítése. A maszáj nép köztudottan híres az egyenes tartású járási stílusáról, testtartásáról és az egészséges emberi test tiszteletéről. Az is ismert tény, hogy a maszáj nép körében ismeretlen a térd- és hátfájás, ellentétben az európai országokkal.)
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Müller 2006-ban mégis úgy döntött, kiszáll, és eladja a vállalatot. Fiával új üzletbe kezdett, és olyan új lábbelit fejlesztettek ki, ami - a feltalálók szerint- a tökéletes puhaság érzését nyújtja viselőjének. "Gyakran kellett MBT-t hordanom, hogy teszteljem a minőséget. Bár apám értékelte a javaslataimat, a dizájnra és kényelemre vonatkozó megjegyzéseimet nem vette figyelembe a tervezés folyamán" - mondta ifj. Karl Müller arra a kérdésre, hogy miért fejlesztették ki az új cipőmodellt.
A Joya az MBT-hez hasonló sikertörténetnek ígérkezik. Az újfajta komfortos cipőből az első négy hónap alatt 30.000 párat értékesítettek a németajkú országokban a svájci feltalálók.
A Joya gyártása 2008. októberében kezdődött, az értékesítés hivatalosan 2008. év végén indult. Ma a Joya-t 12 országban értékesítik. Ehhez csatlakozik most Magyarország, illetve a Joya Hungary Kft képviseletében 2010 folyamán Szlovákia, Csehország, Horvátország és Szlovénia.
Mint a Pénzcentrum megtudta, az új lábbeliknek az MBT-vel ellentétben nem lesznek külön márkaboltjai, hanem általános cipőüzletekben forgalmazzák majd őket. A tervek szerint a vásárlók karácsonyig biztosan megtalálhatják majd a Joya termékeit a polcokon, míg a gyermekeknek szánt Joyssy cipők az MBT márkaboltokban is kaphatóak.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A jövő oktatásának legfontosabb kérdése: kiválthatja az AI a hagyományos tananyagot?
A Tudományos Diákköri Mozgalom már évtizedek óta szerves része a magyar felsőoktatásnak.
-
Megtakarításból befektetés: avagy hogyan válhatunk befektetővé akár havi 50 ezer forinttal is?
Nyitrai Győzőt, az MBH Befektetési Bank üzlet- és termékfejlesztésért felelős vezérigazgató-helyettesét kérdeztük.


