Új márkát hozott létre a világszerte hatalmas sikernek örvendő MBT-cipők szülőatyja, Karl Müller. Miután elhadta a rendkívüli eladásokat produkáló "anyavállalatot", fiával közösen új vállalkozásba kezdett. A Joya és Joyssy fantázianevű cipők mottója: "Felvenni, elindulni és élvezni".
A céges legenda szerint minden Dél-Koreában kezdődött: Karl Müller svájci mérnök 12 évet élt az ázsiai országban, ahol üzletemberként tevékenykedett. Abban az időben erős Achilles-ín, térd és hátfájás kínozta. Azért, hogy enyhítse a kellemetlen tüneteket, a puha és ruganyos rizsföldeken sétált a háza környékén és hamarosan meg is tapasztalta a séták jótékony hatását. Leginkább az egyenetlen felszínen való járás segített a panaszok enyhítésében, mert erőteljes mozgásra serkentette az izmokat és javította a vérkeringést.

Miután visszatért Svájcba, gazdálkodni kezdett feleségével és 7 gyermekével. Ekkor idézte fel azt az időt, amikor Dél-Koreában a rizsföldeken sétált. Kifejlesztett egy olyan gördülő cipőtalpat, ami a puha rizsföldeken való sétálás érzését adta vissza. Több év fejlesztő munka után 1998-ban kezdte el az MBT lábbelik árusítását.
A 2005-ös kétezer pár után, egy évvel később 14 ezer, tavalyelőtt már 35 ezer, az elmúlt évben pedig 73 ezer pár MBT kelt el Magyarországon. Ez utóbbi az angliai MBT-értékesítésnek közel a fele. 2009-ben az MBT további expanzióra, illetve a rekordforgalom megismétlésére készült, és az idei évben már az eddigi eredmények alapján is ez sikerült.
Az MBT jelenleg 69 üzlettel rendelkezik Magyarországon: 27 MBT Pont saját tulajdonban van, 42 üzletet pedig franchise partnerek üzemeltetnek.
Mivel az MBT-t forgalmazó országok közül hazánkban alakították ki a legsikeresebb üzleti modellt, a cég egy éve megkapta a kereskedelmi jogot további 13 kelet-közép-európai piacra. Közöttük van Albánia, Koszovó, Moldova is, de nagyobb forgalmat Csehország, Horvátország, Románia, Szlovákia, Szlovénia piacán várják.
A cipők hatalmas sikert hoztak a feltalálónak: 1998 és 2007 között 4,5 millió(!) pár MBT-t értékesítettek világszerte. A cipők működési elvének lényege az öt rétegű, három dimenzióban instabil, gördülő talp, amely úgy dolgoztatja az izmokat, ízületeket, mintha egyenetlen talajon, mezítláb járnánk. (Az MBT a Masai Barefoot Technology = Maszáj Mezítláb Technológia rövidítése. A maszáj nép köztudottan híres az egyenes tartású járási stílusáról, testtartásáról és az egészséges emberi test tiszteletéről. Az is ismert tény, hogy a maszáj nép körében ismeretlen a térd- és hátfájás, ellentétben az európai országokkal.)
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 12 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 8,02 százalékos THM-el, és havi 98 070 forintos törlesztővel fel lehet venni az Erste Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a Raiffeisen Banknál 8,09% a THM; az UniCredit Banknál 8,11%; a MagNet Banknál 8,27%, a K&H Banknál 8,28%; míg az OTP Banknál 8,29%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Müller 2006-ban mégis úgy döntött, kiszáll, és eladja a vállalatot. Fiával új üzletbe kezdett, és olyan új lábbelit fejlesztettek ki, ami - a feltalálók szerint- a tökéletes puhaság érzését nyújtja viselőjének. "Gyakran kellett MBT-t hordanom, hogy teszteljem a minőséget. Bár apám értékelte a javaslataimat, a dizájnra és kényelemre vonatkozó megjegyzéseimet nem vette figyelembe a tervezés folyamán" - mondta ifj. Karl Müller arra a kérdésre, hogy miért fejlesztették ki az új cipőmodellt.
A Joya az MBT-hez hasonló sikertörténetnek ígérkezik. Az újfajta komfortos cipőből az első négy hónap alatt 30.000 párat értékesítettek a németajkú országokban a svájci feltalálók.
A Joya gyártása 2008. októberében kezdődött, az értékesítés hivatalosan 2008. év végén indult. Ma a Joya-t 12 országban értékesítik. Ehhez csatlakozik most Magyarország, illetve a Joya Hungary Kft képviseletében 2010 folyamán Szlovákia, Csehország, Horvátország és Szlovénia.
Mint a Pénzcentrum megtudta, az új lábbeliknek az MBT-vel ellentétben nem lesznek külön márkaboltjai, hanem általános cipőüzletekben forgalmazzák majd őket. A tervek szerint a vásárlók karácsonyig biztosan megtalálhatják majd a Joya termékeit a polcokon, míg a gyermekeknek szánt Joyssy cipők az MBT márkaboltokban is kaphatóak.
A zárkózott kamaszok ventilációjában segíthet egy, a mentális jóllétet támogató új hazai mobilapp, a Healmindset, amelyben a felhasználók chaten, anonim módon kaphatna támogatást.
Bár a 20 ezer magyar méhész 1,2 millió méhcsaládja évente 25 ezer tonna mézet termel, Magyarországon az egy főre jutó mézfogyasztás mindössze 1 kg/év.
Újabb gasztronómiai témájú sikersztori a Brancsnál: közösségi előfinanszírozásból nyithatja meg főzelékbárját az ötletgazda Szatmári Ferenc, azaz Főzelékes Feri.
Október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar, azaz az ADHD rendellenesség tudatosításának hónapja, amiben Magyarországon az iskoláskorú gyerekek 8-10 százaléka érintett.
-
A Black Friday után itt a Green Friday: mutatjuk, milyen akciók várnak
A túlfogyasztásra hívja fel a figyelmet a Mastercard kampánya.
-
Karácsonyi készülődés a PENNY-vel (x)
Szívhez szóló videóval is köszönti a vásárlókat az üzletlánc
- Sztárjátékos távozik Debrecenből
- Vasárnaptól másképp járnak a vonatpótló autóbuszok
- Kyrgios 2024-ben sem játszzik az Australian Openen
- Új HÉV-megállót jelentettek be
- Karácsonyi nappali a lullai buszmegállóban, ha nem látja, nem hiszi el
- Oroszország és Észak-Korea erősödő együttműködéséről tárgyaltak az Egyesült Államok, Dél-Korea és Japán nemzetbiztonsági tanácsadói
Agrárszektor Konferencia 2023
Sustainable World 2023
Mi lesz veled magyar élelmiszer?


