6 °C Budapest

Hatalmas siker az MBT-cipő: íme a feltaláló új márkája

2009. november 12. 04:44

Új márkát hozott létre a világszerte hatalmas sikernek örvendő MBT-cipők szülőatyja, Karl Müller. Miután elhadta a rendkívüli eladásokat produkáló "anyavállalatot", fiával közösen új vállalkozásba kezdett. A Joya és Joyssy fantázianevű cipők mottója:  "Felvenni, elindulni és élvezni".

A céges legenda szerint minden Dél-Koreában kezdődött: Karl Müller svájci mérnök 12 évet élt az ázsiai országban, ahol üzletemberként tevékenykedett. Abban az időben erős Achilles-ín, térd és hátfájás kínozta. Azért, hogy enyhítse a kellemetlen tüneteket, a puha és ruganyos rizsföldeken sétált a háza környékén és hamarosan meg is tapasztalta a séták jótékony hatását. Leginkább az egyenetlen felszínen való járás segített a panaszok enyhítésében, mert erőteljes mozgásra serkentette az izmokat és javította a vérkeringést.

Karl Müller és fia(Fotó: joyaschuhe.ch)


Miután visszatért Svájcba, gazdálkodni kezdett feleségével és 7 gyermekével. Ekkor idézte fel azt az időt, amikor Dél-Koreában a rizsföldeken sétált. Kifejlesztett egy olyan gördülő cipőtalpat, ami a puha rizsföldeken való sétálás érzését adta vissza. Több év fejlesztő munka után 1998-ban kezdte el az MBT lábbelik árusítását.

MBT: Siker Magyarországon is
Az MBT lábbelik egyedül Magyarországon indultak önálló üzlethálózattal, a világ más pontjain többnyire általános cipőboltokban kaphatóak - a svájci szabadalom hazai forgalmazójának, az MBT Magyarország Kft.-nek ez a felismerés hozott piaci sikert, legalábbis erről árulkodnak az üzleti eredmények. A pécsi vállalkozás 2007-ben 962,1 millió forintos bruttó árbevételt ért el, amit a tavalyi évben 2,46 milliárd forintra sikerült feltornázni.

A 2005-ös kétezer pár után, egy évvel később 14 ezer, tavalyelőtt már 35 ezer, az elmúlt évben pedig 73 ezer pár MBT kelt el Magyarországon. Ez utóbbi az angliai MBT-értékesítésnek közel a fele. 2009-ben az MBT további expanzióra, illetve a rekordforgalom megismétlésére készült, és az idei évben már az eddigi eredmények alapján is ez sikerült.

Az MBT jelenleg 69 üzlettel rendelkezik Magyarországon: 27 MBT Pont saját tulajdonban van, 42 üzletet pedig franchise partnerek üzemeltetnek.

Mivel az MBT-t forgalmazó országok közül hazánkban alakították ki a legsikeresebb üzleti modellt, a cég egy éve megkapta a kereskedelmi jogot további 13 kelet-közép-európai piacra. Közöttük van Albánia, Koszovó, Moldova is, de nagyobb forgalmat Csehország, Horvátország, Románia, Szlovákia, Szlovénia piacán várják.

A cipők hatalmas sikert hoztak a feltalálónak: 1998 és 2007 között 4,5 millió(!) pár MBT-t értékesítettek világszerte. A cipők működési elvének lényege az öt rétegű, három dimenzióban instabil, gördülő talp, amely úgy dolgoztatja az izmokat, ízületeket, mintha egyenetlen talajon, mezítláb járnánk. (Az MBT a Masai Barefoot Technology = Maszáj Mezítláb Technológia rövidítése. A maszáj nép köztudottan híres az egyenes tartású járási stílusáról, testtartásáról és az egészséges emberi test tiszteletéről. Az is ismert tény, hogy a maszáj nép körében ismeretlen a térd- és hátfájás, ellentétben az európai országokkal.)


Müller 2006-ban mégis úgy döntött, kiszáll, és eladja a vállalatot. Fiával új üzletbe kezdett, és olyan új lábbelit fejlesztettek ki, ami - a feltalálók szerint- a tökéletes puhaság érzését nyújtja viselőjének. "Gyakran kellett MBT-t hordanom, hogy teszteljem a minőséget. Bár apám értékelte a javaslataimat, a dizájnra és kényelemre vonatkozó megjegyzéseimet nem vette figyelembe a tervezés folyamán" - mondta ifj. Karl Müller arra a kérdésre, hogy miért fejlesztették ki az új cipőmodellt.

A Joya az MBT-hez hasonló sikertörténetnek ígérkezik. Az újfajta komfortos cipőből az első négy hónap alatt 30.000 párat értékesítettek a németajkú országokban a svájci feltalálók.


A Joya gyártása 2008. októberében kezdődött, az értékesítés hivatalosan 2008. év végén indult. Ma a Joya-t 12 országban értékesítik. Ehhez csatlakozik most Magyarország, illetve a Joya Hungary Kft képviseletében 2010 folyamán Szlovákia, Csehország, Horvátország és Szlovénia.

Mint a Pénzcentrum megtudta, az új lábbeliknek az MBT-vel ellentétben nem lesznek külön márkaboltjai, hanem általános cipőüzletekben forgalmazzák majd őket. A tervek szerint a vásárlók karácsonyig biztosan megtalálhatják majd a Joya termékeit a polcokon, míg a gyermekeknek szánt Joyssy cipők az MBT márkaboltokban is kaphatóak.

Új zseniképző indul Magyarországon: álomszakma, luxusfizetés vár arra, aki elvégzi?

Nagyon szép gondolat, hogy teremtsük meg a biztonságot a jövő generációinak, ez egy olyan program, ami ehhez ténylegesen hozzá is tesz valamit.

Húsbavágó igazságról rántja le a leplet a magyar rendező: ilyen film is ritkán készül itthon

A független filmeknek mindig lesz létjogosultságuk, ahogy közönségük is - vallja Pető Szabolcs, filmrendező.

Ez lenne a magyarok új őrülete: hasznos hobbi törhet be a piacra

Most néhány kattintással bárki madárodú örökbefogadóvá válhat - ezzel bepillantást nyerve tollas barátaink magánéletébe.

Új őrület hódít a magyarok körében: teljesen rákattantak ezekre az italokra

A hazai kézműves sörök világa hatalmas fejlődésen ment keresztül az elmúlt évtizedben - a sörkedvelők legnagyobb örömére.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. december 5. hétfő
Vilma
49. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Mibe fektessünk 2023-ban?
Háború, energiaválság, infláció - Védelem a befektetéseinknek
Agrárszektor Konferencia 2022
Az év agráreseménye, 2 nap szakma Siófokon!
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2022. december 5. 13:30