21 °C Budapest

Hatalmas siker az MBT-cipő: íme a feltaláló új márkája

2009. november 12. 04:44

Új márkát hozott létre a világszerte hatalmas sikernek örvendő MBT-cipők szülőatyja, Karl Müller. Miután elhadta a rendkívüli eladásokat produkáló "anyavállalatot", fiával közösen új vállalkozásba kezdett. A Joya és Joyssy fantázianevű cipők mottója:  "Felvenni, elindulni és élvezni".

A céges legenda szerint minden Dél-Koreában kezdődött: Karl Müller svájci mérnök 12 évet élt az ázsiai országban, ahol üzletemberként tevékenykedett. Abban az időben erős Achilles-ín, térd és hátfájás kínozta. Azért, hogy enyhítse a kellemetlen tüneteket, a puha és ruganyos rizsföldeken sétált a háza környékén és hamarosan meg is tapasztalta a séták jótékony hatását. Leginkább az egyenetlen felszínen való járás segített a panaszok enyhítésében, mert erőteljes mozgásra serkentette az izmokat és javította a vérkeringést.

Karl Müller és fia(Fotó: joyaschuhe.ch)


Miután visszatért Svájcba, gazdálkodni kezdett feleségével és 7 gyermekével. Ekkor idézte fel azt az időt, amikor Dél-Koreában a rizsföldeken sétált. Kifejlesztett egy olyan gördülő cipőtalpat, ami a puha rizsföldeken való sétálás érzését adta vissza. Több év fejlesztő munka után 1998-ban kezdte el az MBT lábbelik árusítását.

MBT: Siker Magyarországon is
Az MBT lábbelik egyedül Magyarországon indultak önálló üzlethálózattal, a világ más pontjain többnyire általános cipőboltokban kaphatóak - a svájci szabadalom hazai forgalmazójának, az MBT Magyarország Kft.-nek ez a felismerés hozott piaci sikert, legalábbis erről árulkodnak az üzleti eredmények. A pécsi vállalkozás 2007-ben 962,1 millió forintos bruttó árbevételt ért el, amit a tavalyi évben 2,46 milliárd forintra sikerült feltornázni.

A 2005-ös kétezer pár után, egy évvel később 14 ezer, tavalyelőtt már 35 ezer, az elmúlt évben pedig 73 ezer pár MBT kelt el Magyarországon. Ez utóbbi az angliai MBT-értékesítésnek közel a fele. 2009-ben az MBT további expanzióra, illetve a rekordforgalom megismétlésére készült, és az idei évben már az eddigi eredmények alapján is ez sikerült.

Az MBT jelenleg 69 üzlettel rendelkezik Magyarországon: 27 MBT Pont saját tulajdonban van, 42 üzletet pedig franchise partnerek üzemeltetnek.

Mivel az MBT-t forgalmazó országok közül hazánkban alakították ki a legsikeresebb üzleti modellt, a cég egy éve megkapta a kereskedelmi jogot további 13 kelet-közép-európai piacra. Közöttük van Albánia, Koszovó, Moldova is, de nagyobb forgalmat Csehország, Horvátország, Románia, Szlovákia, Szlovénia piacán várják.

A cipők hatalmas sikert hoztak a feltalálónak: 1998 és 2007 között 4,5 millió(!) pár MBT-t értékesítettek világszerte. A cipők működési elvének lényege az öt rétegű, három dimenzióban instabil, gördülő talp, amely úgy dolgoztatja az izmokat, ízületeket, mintha egyenetlen talajon, mezítláb járnánk. (Az MBT a Masai Barefoot Technology = Maszáj Mezítláb Technológia rövidítése. A maszáj nép köztudottan híres az egyenes tartású járási stílusáról, testtartásáról és az egészséges emberi test tiszteletéről. Az is ismert tény, hogy a maszáj nép körében ismeretlen a térd- és hátfájás, ellentétben az európai országokkal.)


Müller 2006-ban mégis úgy döntött, kiszáll, és eladja a vállalatot. Fiával új üzletbe kezdett, és olyan új lábbelit fejlesztettek ki, ami - a feltalálók szerint- a tökéletes puhaság érzését nyújtja viselőjének. "Gyakran kellett MBT-t hordanom, hogy teszteljem a minőséget. Bár apám értékelte a javaslataimat, a dizájnra és kényelemre vonatkozó megjegyzéseimet nem vette figyelembe a tervezés folyamán" - mondta ifj. Karl Müller arra a kérdésre, hogy miért fejlesztették ki az új cipőmodellt.

A Joya az MBT-hez hasonló sikertörténetnek ígérkezik. Az újfajta komfortos cipőből az első négy hónap alatt 30.000 párat értékesítettek a németajkú országokban a svájci feltalálók.


A Joya gyártása 2008. októberében kezdődött, az értékesítés hivatalosan 2008. év végén indult. Ma a Joya-t 12 országban értékesítik. Ehhez csatlakozik most Magyarország, illetve a Joya Hungary Kft képviseletében 2010 folyamán Szlovákia, Csehország, Horvátország és Szlovénia.

Mint a Pénzcentrum megtudta, az új lábbeliknek az MBT-vel ellentétben nem lesznek külön márkaboltjai, hanem általános cipőüzletekben forgalmazzák majd őket. A tervek szerint a vásárlók karácsonyig biztosan megtalálhatják majd a Joya termékeit a polcokon, míg a gyermekeknek szánt Joyssy cipők az MBT márkaboltokban is kaphatóak.

NAPTÁR
Tovább
2021. szeptember 24. péntek
Gellért, Mercédesz
38. hét
Szeptember 24.
Kutatók éjszakája
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2021. szeptember 24. 08:05