A magyar fogyasztók jóval kevesebb ruházati terméket vásároltak 2009 első félévében, mint a tavalyi év hasonló időszakában. Míg 2008 első hat hónapjában átlagosan 37 darabot vettek, addig egy évvel később csupán 32 darabot. A háztartások elsősorban a sportruházaton spóroltak, kiegészítőkből viszont több fogyott. A cipő szegmens esetében a szülők nem a gyermekeken, hanem saját magukon spóroltak, hiszen a gyermekcipők iránti kereslet csak kismértékben esett vissza - állapítja meg a GfK Hungária Piackutató Intézet FashionScope című tanulmánya.
A 2008 utolsó negyedévében kirobbant, reálgazdasági recessziót előidéző hitelválság erőteljes hatást gyakorolt a magyar kiskereskedelem 2009 első félévének teljesítményére. Jelentősen romlottak a makrogazdasági mutatók, negatív kép rajzolódott ki a fogyasztási hajlandóságot mérő indexekből, és érzékelhetően hanyatlott a kiskereskedelmi forgalom is.2009 első félévében a fent említett hatások már a napi fogyasztási cikkek piacán is 1 százalékos értékbeli csökkenést idéztek elő, ám a ruházati piacon még ennél is erőteljesebb volt a visszaesés. A GfK Hungária FashionScope című tanulmányának - amely, folyamatosan monitorozza a teljes hazai ruházati és cipőpiac helyzetét - legfrissebb eredményei szerint a ruházati piacon bekövetkezett közel 13 százalékos értékbeli csökkenés egyértelműen annak tulajdonítható, hogy a fogyasztók jóval kevesebb ruházati terméket vásároltak. Míg 2008 első hat hónapjában átlagosan 37 darabot, addig egy évvel később mindössze 32 darabot.
A magyar háztartások leginkább a sportruházaton spóroltak, de felsőruházati termékből, alsóruházati termékből és cipőből is kevesebb került a kosarakba. Ez utóbbi szegmensben a jelek szerint nem a gyermekeken, hanem saját magukon spóroltak a szülők. Ezt támasztja alá, hogy jóval kevesebb női mindennapi lábbeli és férfi sportcipő fogyott, miközben a gyermekcipők iránti kereslet csak kis mértékben esett vissza. Többet adtak el azonban a különböző kiegészítőkből: a válság idején minden ötödik háztartás vásárolt ilyen terméket az első félévben, átlagosan 6 200 forintért.
"Az idei első félév 143,5 milliárd forintos ruházati forgalma tehát jóval alatta maradt annak a forgalomnak, amit az elmúlt években realizáltak a kereskedők. Különösen nagy visszaesés következett be a kisebb alapterületű butikláncoknál és az áruházaknál, de a jóval kedvezőbb árú csatornák sem tudtak profitálni a válságból: a távolt-keleti üzletek, de leginkább a piaci árusok piacrésze az elmúlt években folyamatosan csökken" - mondta el Kárai Anita, a GfK Hungária Key Account Menedzsere.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
"Azonban a vesztesek mellett voltak győztesek is. Tovább erősödtek a Magyarországon 4-5 éve jelen lévő textildiszkontok, de a használt ruha üzletek is nagyobb forgalmat könyvelhettek el, mint egy évvel korábban. A nagy alapterületű multinacionális láncok megőrizték pozíciójukat: mind értékben, mind mennyiségben sikerült minimálisan felülmúlniuk a tavalyi első félévet" - tette hozzá Kárai Anita.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Rongálás miatt áll az aluljárót a felszínnel összekötő lift a Határ útnál
- Elfogyott a türelem a határ túloldalán: Burgenland hadat üzent a kormánynak
- Új nevet kap a Nemzeti Múzeum
- Durva kőomlás a magyar turisták kedvenc kirándulóhelyén
- Bejött a papírforma a reformátusoknál
- "Egyelőre nehéz értelmezni" - mondja Török Gábor egy meglepő közvélemény-kutatásról