A legértékesebb brandek Az Interbrand ebben az évben is összeállította a világ legértékesebb márkáinak listáját. A tíz éve létező rangsor életében ez az első alkalom, hogy esett a top 100-ba kerülő márkák értéke.
Az idei listára egyértelműen rányomta bélyegét az egy éve tartó világgazdasági recesszió. Néhány kivételtől eltekintve gyakorlatilag minden márka (brand) vesztett értékéből, a 4. helyezett General Electric például 10 százalékot, a Marlboro 11-et, a Sony 12-t.
Elmondható, hogy a pénzügyi szektor visszaesésével -és a bankok iránti ellenszenv növekedésével- együtt jelentősen esett a bankok, pénzügyi szolgáltatók, bankkártya-kibocsátók márkaértéke. Az American Express 32 százalékot -és hét helyet- zuhant, a Morgan Stanley 26 százalékot esett vissza tavalyi értékéhez képest.
A lista legnagyobb bukását a UBS svájci pénzügyi szolgáltató produkálta: márkájának értéke a tavalyi szint felére esett vissza.
És -az érem másik oldala- hogy valószínűleg az is a válságnak köszönhető, hogy a listán szereplő alkoholgyártók egyértelmű erősödést mutatnak: a Smirnoff vodkagyártó 5 helyet ugrott előre, míg a Budweiser sörgyártó 3 helyet lépett felfelé.
A TOP 10-be egyetlen európai vállalat, a finn Nokia tudott bekerülni az amerikai márkák mellé. 8. a japán Toyota, rajta kívül két német autógyár - a Mercedes és a BMW- töri meg az amerikai hegemóniát a legjobb 15 között. Az sem kérdés, hogy az informatikai vállalatok brandjei a legértékesebbek: az első tizenöt cég majd' felének ez a fő profilja.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A nemzetközi áruházláncok közül -ha a luxustermékeket és a ruházatot nem vesszük ide- az IKEA szerepel egyetlenként a listán, a 28 helyen találjuk.
Íme a toplista
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Milliárdos biznisz a háttérben: a göngyölegtisztítás lehet a magyar beszállítók aduja
Pirint Tamást, a Logicon Invest ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Ez Magyarország egyik legkedvezőbb vállalati hitelterméke (x)
Már igényelhető a Nemzeti Bajnokok Hitelprogram akár 30 százalék vissza nem térítendő támogatással kombinált kamatmentes kölcsöne az MFB Pont Plusz hálózatban.


