Zara: csökkenő eladások

2009. szeptember 16. 13:02

Komoly visszaesést mutatnak az Inditex-csoport első féléves számai. A Magyarországon is jelenlévő Zara divatcég anyavállalatát is megviseli a válság.

Idén márciusban még úgy tűnt, hogy a luxus-divatcégekhez képest kevésbé szenvedik meg a válságot az úgynevezett "fast fashion" ("gyors divat") üzletek: a luxusgyártókhoz képest ezek a divatláncok jelentősen olcsóbban kínálják termékeiket, amelyek mégis gyorsan igazodnak az aktuális divatirányzatokhoz.

A "fast fashion" legjelentősebb képviselője az Inditex-csoport: ismertebb márkái a Zara, a Pull&Bear, a Bershka és a Massimo Dutti. A spanyol csoportnak új üzletek nélkül számított forgalma nem csökkent 2008-ban, idén azonban ők is visszafogják a terjeszkedést, és főleg a Távol-Keleten bővítenek.

 

Fotó: images.businessweek.com


A legfrissebb hírek szerint 2009 első félévében azonban komoly profit-visszaeséssel kell számolnia az Inditexnek: nyereségük 8 százalékkal, 375 millió euróra (101 milliárd forint) esett vissza. Az eladási adatok 9 százalékos csökkenést mutatnak a tavalyi év hasonló időszakához képest.

A csoportnak 73 országban 4430 üzlete van, nagyjából egyharmaduk Spanyolországban található. A terjeszkedési irányokon a visszaesés sem változtatott, nemrég például Pekingben és Hong-Kongban nyíltak új boltok.

NAPTÁR
Tovább
2021. szeptember 25. szombat
Eufrozina, Kende
38. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?