Komoly visszaesést mutatnak az Inditex-csoport első féléves számai. A Magyarországon is jelenlévő Zara divatcég anyavállalatát is megviseli a válság.
Idén márciusban még úgy tűnt, hogy a luxus-divatcégekhez képest kevésbé szenvedik meg a válságot az úgynevezett "fast fashion" ("gyors divat") üzletek: a luxusgyártókhoz képest ezek a divatláncok jelentősen olcsóbban kínálják termékeiket, amelyek mégis gyorsan igazodnak az aktuális divatirányzatokhoz.
A "fast fashion" legjelentősebb képviselője az Inditex-csoport: ismertebb márkái a Zara, a Pull&Bear, a Bershka és a Massimo Dutti. A spanyol csoportnak új üzletek nélkül számított forgalma nem csökkent 2008-ban, idén azonban ők is visszafogják a terjeszkedést, és főleg a Távol-Keleten bővítenek.

A legfrissebb hírek szerint 2009 első félévében azonban komoly profit-visszaeséssel kell számolnia az Inditexnek: nyereségük 8 százalékkal, 375 millió euróra (101 milliárd forint) esett vissza. Az eladási adatok 9 százalékos csökkenést mutatnak a tavalyi év hasonló időszakához képest.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A csoportnak 73 országban 4430 üzlete van, nagyjából egyharmaduk Spanyolországban található. A terjeszkedési irányokon a visszaesés sem változtatott, nemrég például Pekingben és Hong-Kongban nyíltak új boltok.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








