25 °C Budapest

Trükkös Lidl: parizer, mosópor, Mallorca, Badacsony, Prága

2009. június 15. 06:20

Az idei év februárjától működik a magyarországi Lidl áruházak utazási szolgáltatása. A Lidl a gyakorlatban nem lett utazási iroda, hanem egy külön cég utazásait értékesíti, méghozzá kimondottan a kispénzű utazókra gondolva, meglehetősen kedvező áron.

Február 26-tól foglalhatóak a Lidl magyarországi üzleteiben terjesztett utazási ajánlatok. A német áruházlánc egy nemzetközi szinten jól bevált modellt alkalmaz hazánkban. A Lidl ugyanis nem saját maga szervezi az utakat, hanem egy tőle független iroda termékeit értékesíti. Ahogy a honlapon szerepel is, "A Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt. az itt szereplő utazásoknak nem szervezője, és nem közvetítője".

A Lidl-utak szervezője ugyanis a Falk Travel Kft, amely a dél-tiroli Falkensteiner csoport érdekeltségi köréhez tartozó osztrák Evertours Reiseveranstaltung GmbH tulajdonában áll.

A honlap szerint "a Falk Travel termékek kész utazási csomagok, melyek népszerű, sokak által kedvelt úti célokra visznek az eddig megszokottaknál jelentősen alacsonyabb árakon. A Falk Travel modell lehetővé teszi, hogy azokat az ajánlatokat, amelyeket a legtöbben keresnek ma az utazási piacon, olcsóvá és elérhetővé tegyük az emberek számára."

Aki tehát felkeresi a www.lidl-utazas.hu honlapot, az online vagy telefonos foglalási rendszer segítségével akár otthonról is intézheti nyaralását. Fizetési módok közül is több lehetőséget kínálnak: átutalással, hitelkártyával, bankfiókban történő befizetéssel, üdülési csekkel egyaránt kiegyenlíthető a számla (igaz, a Magyarországon oly népszerű postai csekken történő befizetést nem fogadják el). A különféle utazási dokumentumokat e-mailen vagy hagyományos postai levélben juttatják el a vevőhöz.

Tényleg olcsó?

Az üzleti modell kimondottan érdekes. Az utazások ugyanis többségükben pont az átlagos Lidl-vásárlók számára vannak kitalálva. Nem kínálják a legnagyobb luxust, nem akarnak az ötcsillagos szállodákkal csábítani, hanem megelégszenek az alacsonyabb kategóriájú, 2-3 csillagos hotelekkel, és -az ebből következően- kevésbé csillogó-villogó ellátással.

Vitathatatlan, hogy a köztudottan árérzékeny magyar vásárlók figyelmét igencsak meg lehet fogni az alacsony összegekkel, a Lidl és a Falk Travel pedig ügyesen ki is használja ezt. Az áruház havonta, külön katalógusban hívja fel a vevők figyelmét az utakra, így a vásárlók automatikusan összekapcsolják az olcsóságáról ismert Lidl brandet a -szintén olcsónak tűnő- utakkal. Sőt, olyan pazar marketingötlettel is találkozhatunk, mint az aktuális Lidl- katalógus 11. oldala, ahol is a bőröndök és a nyakpárnák mellett egy fél oldalas keszthelyi üdülés reklámja is helyet kapott.

Márpedig a Lidl utazások (főként az alacsonyabb kategóriájúak) a hazai piacon olcsónak számítanak. Összehasonlítva más irodák ajánlataival szinte mindegyik esetben mutatkozik árkülönbség, a Lidl javára.

Belföld/külföld

Elsősorban a hazai ajánlatok tűnnek kecsegtetőnek, azon belül is természetesen a főszezonon kívüli utak. Az aktuális katalógusból szemezgetve találhatunk 2 éjszakás, félpanziós balatonszárszói üdülést 12.990 forinttól (egész júniusban ennyibe kerül), vagy akár hasonló feltételekkel hévízi 3nap/2 éjszakát 15.990-től.

Kimondottan jó áron kínálják a környező országok szállásait: Erdély, Csehország, Ausztria is alulról súrolja az átlagos piaci árakat. Sőt, már 110 ezer forinttól foglalhatunk egyhetes dunai hajóutat, teljes ellátással (igaz, Bécsben kell felszállnunk a járatra).

Jól látszik az is, hogy a nyárra kimondottan beerősítettek a külföldi, főleg mediterrán utakkal: Mallorca, Olaszország, Horvátország, Bulgária is szerepel a kínálatban. Egy 2+ csillagos mallorcai szállodában félpanzióval egy hét már 89.000 forinttól foglalható (+ 23 ezer forint reptéri illeték).

Ez a jövő?

Könnyen lehet, hogy a Lidl utazások sikere alapvetően változtatja majd meg a magyar utazási piacot- igaz, ezt kijelenteni még bizonyosan túl korai lenne. A diszkontláncok olcsóságával összekapcsolva ugyanis kétségtelenül hatékonyan lehet értékesíteni az utazási termékeket, az ilyen jellegű együttműködés az üzletláncnak és az utazási irodának is megéri. Előbbi részesedést kap az értékesített utazásokból (és termékportfólióját is hatékonyan növelheti), utóbbinak pedig óriási fogalomnövekedést hozhat a diszkontlánccal való összekapcsolódás.

A Pénzcentrum értesülései szerint már több üzletlánc is fontolgatja, hogy hasonló szolgáltatással lép a magyar piacra. A Lidl eddig csak Németországban és Ausztriában kínált utazásokat, és talán nem véletlen, hogy Kelet-Európában elsőként Magyarországon indult be az utazásközvetítés.

Egyes feltételezések szerint a Lidl legnagyobb konkurense, az Aldi lehet a következő, aki utazásokat épít be portfóliójába. A szintén német tulajdonú üzletlánc Németország és Ausztria mellett már Nagy-Britanniában is bevezette ezt a szolgáltatást, és elképzelhető, hogy a magyar piac lesz az új állomás.

NAPTÁR
Tovább
2021. szeptember 25. szombat
Eufrozina, Kende
38. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?