Egyre erősebben és hatékonyabban lépnek fel a helyi civil szervezetek a nemzetközi multik ellen. Nagy-Britanniában az elmúlt napokban két hipermarket megépítése ellen is tüntettek a környékbeli lakosok.
Helyi civilek Lymington városkájának polgármesteri hivatala előtt tiltakoztak az ellen, hogy településükön megépüljön egy ipari park, benne egy Lidl-raktárral. Véleményük szerint az összesen 42 ezer négyzetméter alapterületű létesítmények túlságosan leterhelnék a környék infrastruktúráját.
A civilek számítása szerint napi 500 teherautó dübörögne keresztül városukon, jelentős környezetszennyezést okozva ezzel.
A Lidl azzal védekezik, hogy az új létesítmény 200 munkahelyet teremt, ez pedig a jelenlegi munkanélküliségi adatokat látva igencsak fontos tény. A civilek fellépésének köszönhetően a képviselőtestület várhatóan újratárgyalja majd az ügyet.
Hasonló volt az az akció, amit Beeston-i lakosok szerveztek. Ők egy új Tesco ellen tiltakoztak, ami 9 ezer négyzetméter alapterületű lesz, és a hírek szerint 400-nál is több munkahelyet teremt majd.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A civilek úgy látják, a Tesco túl nagy lenne a helyi igényekhez képest, ráadásul a környéken több hasonló áruház is található. Ugyanakkor ők is attól tartanak, hogy a hipermarket jelentősen növelné a forgalmat, a zajt és a légszennyezettséget a kisvárosban és környékén.
Úgy tűnik azonban, hogy a tiltakozás eredménytelenül végződött, hiszen az önkormányzat tegnap megadta az engedélyt az építkezés megkezdésére. A Tesco menedzsmentje azonban ígéretet tett arra, hogy mindent megtesznek azért, hogy az áruház ne okozzon zavart a város életében.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







