Elképesztő múltra tekint vissza a méltán híres feketetói vásár, hiszen évszázadok óta várja az árusokat, piacozni vágyókat, vérbeli kincsvadászokat a kirakodóvásár Körösfeketetón.
Magyarország az utolsó előtti a 2004. május elsején csatlakozott tíz új EU-tagállam exportpiacának bővülését jellemző statisztikában. A lista első helyén Szlovákia áll.
Az EU 2004-es bővítése előtti és utáni időszak nemzetközi kereskedelmi statisztikáiból kiderül: 2002-ben a 30,8 milliárd euróval szemben 2008-ban már 56,9 milliárdos uniós exportot tudtunk felmutatni.
A bővülés 85 százalékos, de ez csak az utolsó előtti helyre elég, csak Máltát tudtuk magunk mögött hagyni a listán. Importunk a duplájára, 49,6 milliárd euróra nőtt, jelezve, hogy az EU számára sem volt rossz üzlet a bővítés.
Az egyenleg 2002 óta minden évben pozitív volt, 3,5 és 7,3 milliárd euró között alakult. Az utóbbit éppen tavaly sikerült elérni, ám azt felülmúlni nem a válsággal súlyosbított idei év feladata lesz. Az unió határain kívülre irányuló export hét év alatt megtriplázódott, de még így is csupán 15,9 milliárd euró értékű, míg az időközben megduplázódott behozatal 23,3 milliárdos.
Hazánk az uniós piacon bonyolítja le exportjának 78 százalékát, ez az arány hét éve még 84 százalékos volt. A behozatalnál ez a mutató 65-ről 68 százalékra módosult. A régi tagállamokba irányuló kivitelünk 2002-höz képest másfélszeresére nőtt, akárcsak az import. Leszámítva legnagyobb felvevőpiacunkat, Németországot, ahová duplájára nőtt a kivitel. A 19,4 milliárd euró értékű exporttal a németek szelete 26,6 százalékosra nőtt az "exporttortában".
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Magyarország öt uniós tagállamnál szerepel a tíz legfontosabb kereskedelmi partner között. Ezek - Csehország kivételével - hazánk szomszédai. A legintenzívebb árucserét Ausztriával folytatjuk: tavalyi kivitelünk 3,6, behozatalunk 4,4 milliárd eurót tett ki. Igazi meglepetés a volt KGST-piac revitalizációja. A 2002-es szinthez képest a szlovák, cseh, lengyel irányba történő kivitel értéke négy-ötszörösére nőtt. Az oroszoknál is négyszeres a bővülés, azaz a magyar áruk lassan viszszaszivárognak az 1998-as pénzügyi válság idején elveszített orosz piacra.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








