A magyar élelmiszeripar egyik legnevesebb cége, a Herz Szalámigyár Zrt. rendkívül nehéz helyzetbe került, pedig épp a napokban kapott uniós védelmet egy terméke. A vállalat a napokban kénytelen volt elbocsátani 130 embert.
A Herz Szalámigyár Zrt. az elmúlt négy hónapban számottevően csökkentette a termelést- finanszírozási gondjai miatt. A vállalat teljes hitelállománya jelenleg mintegy négymilliárd forintra tehető, amelynek átalakítására lenne szükség, ám a cég egyetlen hitelezőjével, a CIB Bankkal erről egyelőre nem tudott megegyezni, és a pénzintézet a zavartalan működéshez szükséges többletforgóeszközkölcsönt sem biztosítja
A helyzetet nehezíti, hogy a működési költségek emelkedtek az elmúlt egy évben, hiszen drágább lett az energia, és a sertéshús ára is jelentősen megnőtt.
A gazdasági válság ellenére nem az a baj, hogy a Herz megrendelései visszaestek volna, hiszen a termékeire a piacon igény van. Sőt az érdeklődés jelentősen emelkedett a múlt hét óta, amikor az Európai Unió illetékes bizottsága a védett földrajzi termékek közé sorolta a "Budapesti téliszalámit", amelyet Herz téliszalámi néven a cég gyárt és forgalmaz. Főleg a külföldi megkeresések száma élénkült meg.
A problémát a meglévő hitelállomány nagysága jeleni. Ez ráadásul nem is az elmúlt évek alatt, a tartósan veszteséges működés miatt keletkezett. Tavaly például 7,1 milliárd forint, 2007-ben 8,8 milliárd forint árbevételt produkált a vállalat, akkor az üzemei eredmény meghaladta a 107 millió forintot.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A kialakult helyzet következménye, hogy a mintegy 450 alkalmazottból nemrégiben 130 leépítését voltak kénytelenek bejelenteni az illetékes munkaügyi központnak és a dolgozóknak. Ezt a lépést mindenképpen szerették volna elkerülni, így amíg lehetett, halasztották a döntést.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








