A magas adóterhek, a megszorítások és a válság egyéb hatásai miatt a költségtakarékosság döntő szempont lett a magyarországi kis- és középvállalkozói (kkv) szférában.
Sanyarú helyzetük ellenére ugyanakkor szinte egyetlen szektorként nem a létszámcsökkentést, hanem a létszámstopot helyezik előtérbe - derült ki a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) tanácsadó osztályának felméréséből.
"Több mint 900 000 kkv van hazánkban, egytől egyig biztos adófizetők. Ők a leginkább sanyargatott kör, így érthető, hogy a költségek csökkentéséért próbálnak harcolni. A takarékoskodás a tanácsadás és a továbbképzés rovására történik" - mondta Drimál István, a kamara alelnöke.
Az elnök szerint továbbképzés, felkészülés nélkül sokkal nehezebb lesz betörni a válság után az újra megnyíló piacokra, ezzel hazánk ismét lemaradhat a nemzetközi versenyben. A kamara ezért a felnőttképzések akkreditációs folyamatainak és adminisztrációjának egyszerűsítését javasolja.
Azért is szorgalmazzák ezeket az intézkedéseket, mert a munkanélküliség várhatóan már az idén elérheti a 10-11 százalékos szintet hazánkban. Az elnök úgy véli, hogy az új munkanélküliek túlnyomó része kényszervállalkozók közül kerülhet majd ki.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








