Csökkenő veszteség, emelkedő bevétel, rekordösszegű különadó – ezek jellemezték a Tesco magyarországi működését a legutóbbi üzleti évben.
Májustól már csak elektronikusan lehet a cégek éves beszámolóit (mérlegeket, eredménykimutatásokat) beküldeni - az egyszerűsítést az új cégtörvényben határozták meg. Ha azonban több beszámolót küldenek be, mindegyik megjelenik, a beküldés sorrendjében.
A változtatás célja az, hogy a beszámolókat tényleg beküldjék a vállalkozások, és ezekhez bárki könnyen hozzáférjen. Eddig a mérlegadatokat a cégbíróságokon lehetett megtekinteni - és ott se sokat. A társaságok nagy része eddig megfeledkezett beadási kötelezettségéről: szankció nem igazán volt, bár a büntetés tetemes. A cégbíróságok nem tudták ellenőrizni, hogy a mérleg időben megérkezett, így nem sokakat bírságoltak meg.
Az elektronizálás ezen hivatott segíteni. Az e-beszámolók beküldését egyszerűbb vizsgálni, és ez mostantól az APEH feladata lesz. Igaz, az adóhatóság sem mindenható - vélhetőleg most arra lesz idő, hogy egy adóellenőrzés során azt is megnézzék: a társaság beadta-e mérlegét, eredménykimutatását a cégbírósághoz határidőre.
Ez azonban nem jelent túl nagy ellenőrzési gyakoriságot. Ráadásul csak azt ellenőrzi majd az adóhivatal, hogy kitöltötték és benyújtották-e azt az elektronikus adatlapot, amely a beküldés tényéről szól, és befizették-e ennek háromezer forint illetékét. Azt azonban már nem nagyon nézik majd, hogy a beszámolót valóban el is küldték-e.
Az Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium végrehajtási rendelete szerint a céginformációs szolgálat ezt szúrópróbaszerűen ellenőrzi majd, és ha ellentmondás van az űrlap adatai és a beküldött dokumentumok között, szól az APEH-nak. Az adóhivatal aztán azt kezd ezzel, amit tud: miután májusban éppen a céges adóbevallásokkal és a személyijövedelemadó-bevallással lesznek elfoglalva, vélhetőleg sok idejük nem lesz ezzel bíbelődni.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Azt azonban már senki sem vizsgálja majd, hogy a bíróságnak beadott mérlegadatok megfelelnek-e a valóságnak, esetleg a törvényi előírásoknak megfelelően egyáltalán érthetőek és értelmezhetőek-e.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








