A tartósan vízhiányos időszakban ne kell vízkészletjárulékot sem fizetniük a mezőgazdasági termelőknek.
Tizenegy európai ország több mint 600 főiskolai és egyetemi hallgatója nyújtotta be ötleteit a Henkel Innovation Challenge elnevezésű nemzetközi innovációs versenyére.
A versenyben a hallgatók elképzelték, hogy kreatív üzletfejlesztési menedzserként hogy dolgoznának ki egy, a 2050. évre vonatkozó koncepciót a kozmetika vagy a mosó- és háztartási tisztítószerek üzletághoz tartozó Henkel-termékre.
A Budapesten megrendezett országos döntőn a tíz legjobb magyar csapat mutatta be ötleteit. A Budapesti Műszaki Egyetem Mano csapata győzött, melynek tagjai áprilisban a brüsszeli nemzetközi döntőn mérik össze képességeiket a többi európai ország nyerteseivel.
A Henkel Innovation Challenge vetélkedőn idén tizenegy európai ország: Ausztria, Belgium, Franciaország, Hollandia, Lengyelország, Magyarország, Németország, Olaszország, Spanyolország, Szlovákia és Törökország vesz részt. Minden országban külön országos döntőt rendeznek. Az egyes országok győztes csapatai áprilisban a brüsszeli nemzetközi döntőn találkoznak egymással. A 2008 végén másodízben meghirdetett nemzetközi innovációs verseny ismét nagy sikert aratott, tizenegy országban több mint 600 diák nyújtotta be ötleteit.
A vetélkedő témája volt annak a megjelenítése, hogy milyen lesz az élet 2050-ben, és milyen innovatív termékötleteket és üzleti megoldásokat vezetnének be a jövőben. A tíz legjobb magyar csapatot a Henkel meghívta a Budapesten rendezett országos döntőre. A Magyarország különböző részeiről érkező hallgatók a Henkel vezetőiből álló zsűrinek mutatták be ötleteiket és elképzeléseiket. Az ország minden részéről érkeztek hallgatók. A Budapesti Műszaki Egyetem négy, a Budapesti Műszaki Főiskola, a Debreceni Egyetem és a Modern Üzleti Tudományok Főiskola egy-egy csapattal képviseltette magát a döntőben. Döntőbe jutottak olyan vegyes csapatok is, melyek tagjai a Budapesti Gazdasági Főiskola, a Budapesti Kommunikációs Főiskola, az ELTE és az IBS hallgatói közül kerültek ki.
A magyarországi döntőben résztvevő csapatok kreativitásukkal, tudásukkal és lelkesedésükkel a verseny során rendkívül jó benyomást tettek a zsűrire. A prezentációk hatását rajzok, számítógépes animációk, saját készítésű videók és termékek fokozták. Nagyon jó volt látni, hogy a fiatalok munkáikban különösen nagy hangsúlyt helyeztek a fenntarthatóságra. Olyan termékeket, megoldásokat javasoltak, melyek takarékoskodtak az energiával és a vízzel, újrafelhasználhatóak, és az emberi egészség védelme és a környezet kímélete nagy szerepet játszott a kialakításukban - mondta Deák Ferenc, a vállalat ügyvezető igazgatója, aki részt vett a zsűri munkájában.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A döntőbe jutott magyar csapatok ötletei kivétel nélkül olyan új terméket vagy folyamatot, és a hozzájuk kapcsolódó marketing stratégiát dolgoztak ki, melyeket a jövőben várható nehézségek pl. energia,- vízhiány elhárítására készítettek. A magyar döntőben győzött a BME Mano elnevezésű csapata, melynek tagjai Schall Dóra, Elekes Kinga és Hajmási Erika. A Mano csapat eredeti ötleteivel és magabiztos bemutatójával győzte meg a zsűrit, és munkájuk jutalma egy-egy laptop volt, és a nemzetközi döntőben képviselhetik hazájukat.
A verseny lehetőséget nyújt a hallgatóknak arra, hogy értékes kapcsolatokat építsenek ki egy jelentős nemzetközi vállalattal. A Henkel pedig jól képzett és motivált tehetséges fiatalokat ismer meg Európa különböző országaiban. A hallgatói csapatok mentorai a Henkel vezetői voltak, akik nemcsak az országos döntők helyszínén ismerték meg a versenyzőket, hanem már az előkészítő szakaszban is segítették őket. A verseny során nemcsak új ismeretekre tehettek szert kölcsönösen, hanem személyes kapcsolatokat is kiépíthettek, ahogy ez a tavaly is történt.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Halál az országúton
- Ha allergiás, akkor erre nagyon figyeljen
- Kempf Zoltán egy időre háttérbe szorítja az influenszerkedést, és megcélozza az olimpiát
- Az oroszoknak még több harci robot kell
- Sakkvilágcsúcsot döntött egy nigériai játékos - videó
- Kínai Nagydíj: Verstappené a Red Bull 100. pole pozíciója