16 °C Budapest

A Henkelnek már 2050-re is vannak tervei

2009. április 2. 17:30

Tizenegy európai ország több mint 600 főiskolai és egyetemi hallgatója nyújtotta be ötleteit a Henkel Innovation Challenge elnevezésű nemzetközi innovációs versenyére.

A versenyben a hallgatók elképzelték, hogy kreatív üzletfejlesztési menedzserként hogy dolgoznának ki egy, a 2050. évre vonatkozó koncepciót a kozmetika vagy a mosó- és háztartási tisztítószerek üzletághoz tartozó Henkel-termékre.

A Budapesten megrendezett országos döntőn a tíz legjobb magyar csapat mutatta be ötleteit. A Budapesti Műszaki Egyetem Mano csapata győzött, melynek tagjai áprilisban a brüsszeli nemzetközi döntőn mérik össze képességeiket a többi európai ország nyerteseivel.

A Henkel Innovation Challenge vetélkedőn idén tizenegy európai ország: Ausztria, Belgium, Franciaország, Hollandia, Lengyelország, Magyarország, Németország, Olaszország, Spanyolország, Szlovákia és Törökország vesz részt. Minden országban külön országos döntőt rendeznek. Az egyes országok győztes csapatai áprilisban a brüsszeli nemzetközi döntőn találkoznak egymással. A 2008 végén másodízben meghirdetett nemzetközi innovációs verseny ismét nagy sikert aratott, tizenegy országban több mint 600 diák nyújtotta be ötleteit.

A vetélkedő témája volt annak a megjelenítése, hogy milyen lesz az élet 2050-ben, és milyen innovatív termékötleteket és üzleti megoldásokat vezetnének be a jövőben. A tíz legjobb magyar csapatot a Henkel meghívta a Budapesten rendezett országos döntőre. A Magyarország különböző részeiről érkező hallgatók a Henkel vezetőiből álló zsűrinek mutatták be ötleteiket és elképzeléseiket. Az ország minden részéről érkeztek hallgatók. A Budapesti Műszaki Egyetem négy, a Budapesti Műszaki Főiskola, a Debreceni Egyetem és a Modern Üzleti Tudományok Főiskola egy-egy csapattal képviseltette magát a döntőben. Döntőbe jutottak olyan vegyes csapatok is, melyek tagjai a Budapesti Gazdasági Főiskola, a Budapesti Kommunikációs Főiskola, az ELTE és az IBS hallgatói közül kerültek ki.

A magyarországi döntőben résztvevő csapatok kreativitásukkal, tudásukkal és lelkesedésükkel a verseny során rendkívül jó benyomást tettek a zsűrire. A prezentációk hatását rajzok, számítógépes animációk, saját készítésű videók és termékek fokozták. Nagyon jó volt látni, hogy a fiatalok munkáikban különösen nagy hangsúlyt helyeztek a fenntarthatóságra. Olyan termékeket, megoldásokat javasoltak, melyek takarékoskodtak az energiával és a vízzel, újrafelhasználhatóak, és az emberi egészség védelme és a környezet kímélete nagy szerepet játszott a kialakításukban - mondta Deák Ferenc, a vállalat ügyvezető igazgatója, aki részt vett a zsűri munkájában.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

A döntőbe jutott magyar csapatok ötletei kivétel nélkül olyan új terméket vagy folyamatot, és a hozzájuk kapcsolódó marketing stratégiát dolgoztak ki, melyeket a jövőben várható nehézségek pl. energia,- vízhiány elhárítására készítettek. A magyar döntőben győzött a BME Mano elnevezésű csapata, melynek tagjai Schall Dóra, Elekes Kinga és Hajmási Erika. A Mano csapat eredeti ötleteivel és magabiztos bemutatójával győzte meg a zsűrit, és munkájuk jutalma egy-egy laptop volt, és a nemzetközi döntőben képviselhetik hazájukat.

A verseny lehetőséget nyújt a hallgatóknak arra, hogy értékes kapcsolatokat építsenek ki egy jelentős nemzetközi vállalattal. A Henkel pedig jól képzett és motivált tehetséges fiatalokat ismer meg Európa különböző országaiban. A hallgatói csapatok mentorai a Henkel vezetői voltak, akik nemcsak az országos döntők helyszínén ismerték meg a versenyzőket, hanem már az előkészítő szakaszban is segítették őket. A verseny során nemcsak új ismeretekre tehettek szert kölcsönösen, hanem személyes kapcsolatokat is kiépíthettek, ahogy ez a tavaly is történt.

NEKED AJÁNLJUK
Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Óriásit húzott a magyar Kickstarter: ilyen lehetőség kevés alkalommal lesz 2024-ben, most bárki élhet vele

Ahogy Jeff Bezos, az Amazon alapítója híres mondása is szól: "A márkád az, amit az emberek mondanak rólad, amikor nem vagy ott.”

NAPTÁR
Tovább
2024. március 3. vasárnap
Kornélia
9. hét
Március 3.
A Sabin-csepp napja
Március 3.
Vadvédelmi világnap
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
A diákok 97% kedvezménnyel, a 27 év alattiak 92% kedvezménnyel regisztrálhatnak! Gyere Te is!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem