Attól még, hogy válság van, az élet nem áll meg. Enni kell, utána szépen fogat mosni és néha a lakást is ki kell takarítani. Utánajártunk, mennyibe is kerül a két legnagyobb drogériában egy átlagos pasilakás higiéniai felszerelése.
Egyedül lakom, minimális háztartást vezetek, nincsenek nagy igényeim a különféle kozmetikumok és csecsebecsék iránt. Mondhatni, háztartási fronton igazán válságmenedzsmentet folytatok. Nem is szoktam messzebb menni a legközelebbi drogériánál, ha valamire szükségem van, viszont hála a belvárosi szerkesztőségnek, hazafelé útba esik egy Rossmann és egy Drogerie Markt is.
Híven ahhoz a politikához, hogy nem csak beszélünk arról, hogyan lehet spórolni, de magunk is igyekszünk megfogadni a tanácsainkat, ezúttal megnéztem, mibe is kerülnek a mindennapjaimban használt higiéniai termékek, mielőtt megvettem volna őket. És rá kellett döbbennem, hogy milyen komoly különbség van az árak között a két cégnél. Persze ebben nyilván közrejátszott az is, hogy nem lehetett összeállítani olyan terméklistát, amelyben ne szerepelt volna itt vagy ott egy-egy akció.
Meglepő módon az akciók sem feltétlenül jelent megtakarítást, legalábbis a Domestos esetében nem. A tisztítószer ára ugyanis mindkét boltban hajszálra megegyezett 429 forint volt, a dm-ben viszont akciósként hirdették. A másik olyan termék, mely gondolkodás nélkül bármelyik boltban beszerezhető, a Gillette Sensitive borotvahab (zselé) volt, mely 899 forintba került. A többi tételnél azonban komoly eltérések adódtak.
A Colgate Total fogkrém a dm-ben 399 forint volt, míg a Rossmannban akciósan 80 forinttal olcsóbban hozzá lehetett jutni, ami azért 20 százalékos árkülönbséget jelent. Szintén óriási volt az eltérés a Wc-papírok terén: a három rétegű Zewa-papírból nyolc tekercs az előbbi boltban 569, utóbbiban 699 forintba került, ami szintén csaknem 20 százaléknak felel meg.
A Fa tusfürdő a dm-ben akciósan 399, a Rossmannban 429 forintba került, a hozzá illatban passzoló golyósdezodor 469, illetve 499 forintot kóstál. A korpásodás elleni Baba sampon árait mindkét bolt a golyósdezodoréhoz igazította, vagyis egy fillér eltérés a két termék ára között, akármelyik boltban is néztem. A 250 milliliteres Nivea testápoló a Rossmannban 799, a dm-ben 899 forintba került, igaz ez utóbbi nem a klasszikus krém, hanem testápoló tej volt, de mivel férfi vagyok, fogalmam sincs, mi a különbség a kettő között. Szerintem mindkettő hidratál.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Mosószerből nem találtam azonos kiszerelést: a Persil Color folyékony mosószer másfél literes kiszerelésben 1749 forintba került a dm-ben, míg a háromliteres 3599 forintért adták a Rossmannban. Literenkénti árra lebontva viszont a dm 1167 forinttal megelőzi az 1200 forintos Rossmannt, vagyis legalábbis e téren megdőlt az alapszabály, mi szerint a nagyobb kiszerelés olcsóbb.
Összességében a két kosár közt mindössze 73 forint a különbség, ami nem egy komoly összeg, alig 1,3 százalék. Ha azonban kiválogatjuk a legjobb ajánlatokat az egyes üzletekben, az összeg máris 4620 forint, ami azért rögtön több mint ezer forintot jelent, vagyis csaknem 20 százalékkal olcsóbban megúszhatjuk a vásárlást. Azért az ezer forintért már megéri a negyed órás kitérő. És mielőtt kérdezné valaki: mosogatószert nem is néztem, öt éve vettem öt litert, azóta is van belőle...
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Olasz kiesési rangadó is lesz - sport a tévében
- Ekkora kártérítést kaptak a bicskei gyermekotthon igazgatójának áldozatai
- Dönerdiplomácia Törökországban: ezt sütötte ki a német elnök
- Zárt ajtók mögött próbálnak közeledni egymáshoz
- Nem túl biztatóak a foglalkoztatottsági adatok
- Moszkva nem finomkodik, kiutasít két diplomatát