9 °C Budapest

Akciós őrület: mire harap a magyar?

Pénzcentrum
2008. november 24. 05:55

Válság van, mindenki pánikol, szétkattintják a netezők az "akció"-ra utaló kifejezéseket minden honlapon, a hirdetők pedig jobban teszik, ha a nehéz időkben beszűkült marketing költségkeretüket a leghatékonyabb hirdetésekre, azaz online megjelenésre, azon belül is keresőmarketingre költik - derült ki a Keresőmarketing Nap nevű konferencián.

Ki az úr a neten? Nem is lehet kérdés!

A rendezvényen újfent sikerült képet kapnunk arról, milyen szinten uralja a világhálót a Google. Ezen dominancia mértékét elég nehéz lenne szavakkal leírni, így inkább néhány beszédes grafikonra és kiragadott számadatra támaszkodunk.

 

A fenti grafikonhoz érdemes egy adalék-számot hozzátennünk: a google.hu nem egyszerűen a legnagyobb elérést biztosító oldal Magyarországon (azzal, hogy az internetezők több mint 93%-át eléri), hanem a második helyezett iWiw-et is nagyon simán veri, a közösségi site ugyanis 75% körüli adattal tudhatja magáénak az ezüstérmet.

Egy magyarországi látogató egy hónap alatt átlagosan több mint öt és fél órát tölt a Google oldalán. Az összesített adatokat nézve elmondhatjuk, hogy hazánkban az internetezők 95%-át el lehet érni keresőkön keresztül, míg a szintén népszerű katalógusoldalak összesített elérése 72%-ra tehető.

 

Ha az igencsak impresszív adatokhoz hozzávesszük, hogy a Gemius által vizsgált 14 országból csak 2-ben nem piacvezető a Google a keresők között és 8 országban 90% feletti a keresőóriás elérése, akkor már teljesen nyilvánvaló, hogy nem érdemes kihagyni a tervezésből a keresőkampányokat.

Az adatok szerint persze van még hova fejlődni, Magyarországon ugyanis az online költés mindössze 8,5%-a ment a keresőkre 2007-ben, míg a jóval fejlettebb lengyel piacon ez az arány 26%-os.

Amit durván elronthat a hirdető

Idén is előjött a leggyakoribb hirdetői hiba a konferencián, így pár mondatban ismételten felhívnánk a figyelmet arra, hogy az "integrált marketingstratégia" jobb cégeknél nem csak egy divatos szófordulat, ennek hiányában ugyanis közvetlenül a versenytárshoz terelhetjük a komoly összegért vett hirdetéseinkkel a potenciális vásárlókat.

Adott egy cég, mely komoly tévékampányban kezdi népszerűsíteni a szolgáltatását, miközben a keresőkben gyakorlatilag nem lehet megtalálni honlapját a reklámokban hangsúlyozott főbb kifejezésekre. Ekkor a konkurenciának nem kell mást tennie, mint a tévében nyomatékosított kifejezésekre hirdetni a keresőkben és máris lefölözheti konkurense kampányát.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Az ok rendkívül egyszerű: az online keresések 67%-át offline inger szüli. Az offline ingerek közül a legjelentősebb a televízió és a szájreklám. Amennyiben az egyes kampányok mellé nem tesszük oda az online részt, akkor megeshet, hogy nem kis szívességet teszünk az élelmes versenytársaknak. (Integrált marketingkampányról persze könnyű beszélni, de az iProspect felmérése szerint a marketingesek többsége egyáltalán nem integrálja és koordinálja különböző kampányait.)

Válság ide vagy oda, akció kell a népnek!

Az online marketingesek számára talán az egyik legérdekesebb tanulság, hogy hova is klikkelgetnek a látogatók azokon az oldalakon, melyeket ők jó esetben alapos átgondolás után raktak össze. A kérdésre a hőtérképes kutatás ad választ, ami egy rendkívül egyszerű módszer.

A hőtérkép gyakorlatilag egy áttetsző layer az oldalon, mely rögzíti a kattintásokat. Nagyon fontos, hogy itt az üres felületen történt kattintások is látszanak, melyek a webanalitikai eszközök többségénél nem jelennek meg.

Érdekes példákat mutatott be a konferencián Szűcs Zoltán, a Kirowski képviseletében. Megtudtuk, hogy az MKB Bank honlapjára a legtöbben egyértelműen a netbank bejelentkezés miatt tévednek, míg a Tesco portálják gyakorlatilag szétkattintják az akció fület és az akciósújságot. Általánosságban elmondható, hogy minden olyan honlap egyik legkedveltebb része az "akció", amelyen bármilyen formában ez megjelenik. (Utóbbi megállapítást többek között a T-Mobile kampányokhoz kidolgozott oldalai is alátámasztják.)

A válsággal kapcsolatban a kirakat.hu előadásából megtudtuk, hogy az október eleji begyűrűzéskor csökkent az oldalon az átkattintások száma, holott a látogatottság akkor is stabil volt. A tapasztalatok szerint a kezdeti pánik után visszatértek a vásárlók is. Az oldal adatai szerint 2008 karácsonyi slágertermékei a notebook-ok, játékkonzolok és mobiltelefonok lehetnek.

Végezetül álljon itt egy Etarget toplista azon kulcsszavakról, melyekre az október-novemberi időszakban a legtöbbet költöttek a hirdetők. Látható, hogy a válság gyakorlatilag a semmiből kúszott fel a listára, ami azért sokat elmond...

 

NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 20. szombat
Tivadar
16. hét
Április 20.
Cirkuszok világnapja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem