Mi az a keresőmarketing és miért szükséges? Gondolkodtál már azon, hogy ha már hazánkban is elterjedőben van a digitális tévézés és az egyik vezető szolgáltató már azzal hirdeti internet alapú televíziós csomagját, hogy a műsorok akkor kezdődnek, amikor mi akarjuk, akkor minden bizonnyal Magyarország is robog az on-demand világ irányába? Mindez leegyszerűsítve annyit jelent, hogy a fogyasztók (pl.: tévénézők) otthon a karosszékből kiválaszthatják, hogy a digitálisan rögzített tartalom-hegyekből éppen melyik showra, filmre, sporteseményre kíváncsiak. Ha továbbgondoljuk még egy lépéssel az új helyzetet beláthatjuk, hogy a tartalomtömegből csak egyféleképpen tudjuk kiszűrni a számunkra érdekes dolgokat: kereséssel. A keresés olyan fontosságú tevékenységgé válik az internet mellett az offline csatornákon is, hogy az a marketinges, aki erről nem vesz tudomást, reklámkampányai segítségével két kézzel tereli a vevőket konkurenseihez. Miként kerülhető el ez a hatalmas baklövés? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre kaptunk választ a Keresőmarketing napon, melynek tapasztalatait alábbi összeállításunkban osztjuk meg Olvasóinkkal.
Ütött az újságok órája! Döbbenetes számok...
A Kirowski és az onlinemarketing.hu szervezésében megrendezett konferencián Fredrick Marckini, a világ első keresőmarketing ügynökségének vezetője megfelelő felütésnek tartotta megkérdezni a hallgatóságot, melyik lehet a legtöbb előfizetővel rendelkező nyomtatott sajtótermék. Számos tipp érkezett a New York Times-ra, melynek nagyságrendileg 1 millió előfizetője van, a USA Today azonban több mint dupla ekkora bázissal büszkélkedhet. Ezután megtudhattuk, hogy a Google Newst ezzel szemben havi 5,7 millió ember nézi, a Yahoo Newst pedig 29 millió.
A számok meglehetősen impresszívek és a legtöbb marketingessel meg kell, hogy értessék: az online csatornát figyelmen kívül hagyni öngyilkosság! Nem kell persze rögtön óriási online hirdetési költségvetés kialakítására gondolni, hiszen a világhálón rengeteg ingyenes lehetőség van, amit rendkívül kevesen használnak ki. Ilyen például a YouTube videó megosztó portálra történő feltöltési lehetőség (napi 150 millió videót néznek meg a YouTube-on, így ezen média reach mutatója kétszerese a kedvelt zenetévé, az MTV értékének). Ha kicsit belegondulunk, beláthatjuk, hogy ezen ingyenes lehetőség kihasználása is kapcsolódik a kereséshez (a megfelelő tag-eléshez), hiszen ezen a portálon is keresés útján jutnak a kívánt tartalomhoz a felhasználók.
A News portálok óriási látogatottsága előrevetíti, hogy a jövőben a sajtóanyagoknak is keresőoptimalizáltnak kell lenniük, hiszen így a különböző wire service-ekre feltöltve önálló életet élhetnek és hatalmas hatást fejthetnek ki anélkül, hogy bármely sajtóorgánum felhasználta volna őket.
Hol tart Magyarország? Mi is az a keresőmarketing?
A hazai helyzetet a reklámköltés szempontjából jól jellemzi az alábbi grafikon, mely az online hirdetési szegmens dinamikus növekedését, de még mindig csekély részarányát mutatja be.
Jelen esetben minket az online szegmensen belül nem a klasszikus display hirdetések (bannerek) érdekelnek, hanem a keresőmarketing területe, illetve az erre költött összeg nagysága. A konferencián elhangzottak szerint hazánkban az online költésen belül 5% körüli részarányt képvisel a keresőmarketing, míg az EU-ban átlagosan 45% körüli ennek szelete, Nagy-Britanniában 60%-os, de még Szlovákiában is 20% fölötti ez az arány.
JÓL JÖNNE 2 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 millió forintot igényelnél, 60 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 46 056 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől az MKB Bank 47 150 forintos törlesztőt (THM 15,61%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A keresőmarketing tulajdonképpen két területből áll: a keresőoptimalizálásból és a pay-per-click kampányok menedzseléséből. Előbbi abban segít, hogy egy weboldal az organikus, nem fizetett találatok között előkelőbb pozícióban jelenjen meg a keresőkben, míg utóbbi a kattintás alapú hirdetések, szponzorált linkek szakszerű futtatását jelenti. (Az iProspect mérése szerint a netezők 72%-a klikkel az organikus találatokra és 28% kattint a szponzorált linkek egyikére, amikor egy adott találati oldalon a számára legrelevánsabb találatot igyekszik azonosítani.)
Magyarországon 2007. augusztusában összesen 811 ezer netező klikkelt olyan PPC-hirdetésre, mely a Google, az Etarget vagy a CTnetwork rendszerében futott, és ezek a látogatók fejenként átlagosan 2 szponzorált linkre kattintottak. A keresőpiacon hazánkban abszolút domináns a Google: eléri a netezők 86%-át, a keresések 75%-át bonyolítják rajta keresztül, a keresésre fordított időből pedig 85%-kal részesedik.
A Google magyarországi területi képviselője, Peresztegi Zoltán a rendezvényen a cég tartalmi hálózatához csatlakozó AdSense partnerekkel örömhírként osztotta meg, hogy intenzíven dolgoznak az átutalásos kifizetés bevezetésén, mely felválthatná az itthon nem éppen kényelmes csekkes módszert.
Érdekes újdonságok: mire készül a hazai óriás?
Az innovatív megoldások között említhetjük az Etarget interest targeting rendszerét, mely leegyszerűsítve arra épül, hogy nem a termékre, hanem az elérni kívánt célcsoportra jellemző kulcsszavakat kell megadnia a hirdetőnek. A koncepció egyszerű: a termékfókuszú hirdetés esetében egy autónál értelemszerűen adódnak a kulcsszavak (autóvásárlás stb.), az új metódus szerint azonban például megadhatjuk a divat, divatos és trendi szavakat, így az ennek megfelelő tartalmak mellett jelenik meg termékünk reklámja, feltételezve, hogy aki ilyen jellegű írásokat olvas, azt érdekelheti egy divatos, menő autó is. (Mint megtudtuk, az Etarget ma már másodpercenként 1600 hirdetést jelentet meg és az idei évben várhatóan 5-6 millió eurós bevételt termel.)A Brancs a hazai piacon egyedi koncepciójával és célközönségével gyakorlatilag indulása óta aktív résztvevője a startup világnak.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.
Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!
-
Videó: bejutottunk a Telekom irányítási központjába: itt biztosítják, hogy viharban is legyen net
A hét minden napján, a nap 24 órájában felügyelik a Telekom teljes hálózatát és összes szolgáltatását.
-
Winelovers Grand: a borkedvelők paradicsoma (x)
A Winelovers Grand az év első borfesztiválja; Április 1-jén a borok kerülnek a középpontba a Corinthia Budapest impozáns termeiben, és ez nem áprilisi tréfa!
-
Menedzserek a társadalomért - Fókuszban a Jövő! konferencia (x)
MENEDZSERSZÖVETSÉG - HATÉKONY VÁLLALATVEZETÉS a sikeres jövőért!
- Ha iPhone-nal telefonál, érdekes újítást hallhat
- Komoly figyelmeztetés mindenkinek: jönnek a porviharok!
- Autósok, figyelem: ezekért a különös dolgokért is büntetnek a rendőrök
- Ez a jelen - Sajttortát nyomtattak egy amerikai egyetemen
- Durva lehűlés érkezik, fagy és nagy szél várható
- Véget ért a "jó világ" a római Pantheonban
Fenntartható élelmiszergyártás – Ez a jövő befektetése?
MISKOLC - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
DEBRECEN - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!


