2 °C Budapest

Meghódítja a világot az izraeli Strauss: ő lehet a kávék királya?

Pénzcentrum
2008. augusztus 14. 15:00

Aligha gondolnánk, hogy egy izraeli cég ott lehet a világ legnagyobb kávéforgalmazó vállalatai között, de az 1936-ban alapított Strauss Group néhány éven belül be kíván férkőzni a 40 milliárd dolláros (6000 milliárd forintos) kávépiacon a legjobbak közé. Ahhoz, hogy a cég elérje a célkitűzéseit, fontos a nemzetközi tapasztalatok megszerzése és a folyamatos fejlesztések végrehajtása. A vállalkozás története jól illusztrálja az izraeli gazdaság nemzetközi szinten betöltött pozícióját.

A jelenlegi tulajdonos nagyszülei a második világháború előtt menekültek el Németországból és új életet kezdtek. Eleinte tejtermékek és sajtok értékesítésével foglalkoztak, majd ahogy teltek az évek, úgy növekedett a cég és bővült a termékkínálat. Előbb a Danone és az Unilever értékesítési partnerei lettek, majd megvásárolták az ország legnagyobb kávé- és csokoládégyárát. Mára a cégcsoport összesített forgalma eléri az 1,8 milliárd dollárt (270 milliárd forintot).

A cégvezetők belátták, hogy a belföldi piac telített és a további növekedés érdekében Kelet-Európában, Ukrajnában, de még Brazíliában is vásároltak érdekeltségeket. A dél-amerikai országban, ahol a kávé nemzeti ital, rövid időn belül a második legnagyobb piaci szereplővé váltak. A vállalkozás agresszív stratégiai döntéseket hozott, de a kockázatosnak tűnő ügyletek megtérülni látszanak.

Az elmúlt évben a cég bevételeinek több mint a fele a kávéértékesítésből származott és összesen 72 millió dollár (10,8 milliárd forint) nettó nyereséget termelt. A nemzetközi kapcsolatok kiépítésnek köszönhetően újra kétszámjegyű növekedést értek el, a 23 %-kal bővülő értékesítés az iparágban mért átlag duplája. Brazília mellett Szerbiában és Romániában is jó évet zárt a cég.

A tulajdonosok szerint, amennyiben az orosz és a kínai piacokra is sikerül betörni, akkor a bevételek túlnyomó többsége már a nemzetközi piacokról származhat. A sikereket jelzi, hogy részvényeik megjelentek a tőzsdén, ahol az első évben 42 %-os emelkedést értek el. Az 1,3 milliárdos kínai piacon a legnagyobb kihívás a jellemzően teafogyasztó nemzetet átszoktatni a kávéra.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Az elmúlt öt évben a Strauss vállalat a belföldi piac meghódítása után sikeresen vette az első nemzetközi akadályokat is. Ha ez a tendencia folytatódik, akkor a következő öt évben az első izraeli élelmiszeripari cég lehetnek, amely jelentős nemzetközi szerepet tölt be.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. december 28. vasárnap
Kamilla
52. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?