Aligha gondolnánk, hogy egy izraeli cég ott lehet a világ legnagyobb kávéforgalmazó vállalatai között, de az 1936-ban alapított Strauss Group néhány éven belül be kíván férkőzni a 40 milliárd dolláros (6000 milliárd forintos) kávépiacon a legjobbak közé. Ahhoz, hogy a cég elérje a célkitűzéseit, fontos a nemzetközi tapasztalatok megszerzése és a folyamatos fejlesztések végrehajtása. A vállalkozás története jól illusztrálja az izraeli gazdaság nemzetközi szinten betöltött pozícióját.
A jelenlegi tulajdonos nagyszülei a második világháború előtt menekültek el Németországból és új életet kezdtek. Eleinte tejtermékek és sajtok értékesítésével foglalkoztak, majd ahogy teltek az évek, úgy növekedett a cég és bővült a termékkínálat. Előbb a Danone és az Unilever értékesítési partnerei lettek, majd megvásárolták az ország legnagyobb kávé- és csokoládégyárát. Mára a cégcsoport összesített forgalma eléri az 1,8 milliárd dollárt (270 milliárd forintot).
A cégvezetők belátták, hogy a belföldi piac telített és a további növekedés érdekében Kelet-Európában, Ukrajnában, de még Brazíliában is vásároltak érdekeltségeket. A dél-amerikai országban, ahol a kávé nemzeti ital, rövid időn belül a második legnagyobb piaci szereplővé váltak. A vállalkozás agresszív stratégiai döntéseket hozott, de a kockázatosnak tűnő ügyletek megtérülni látszanak.
Az elmúlt évben a cég bevételeinek több mint a fele a kávéértékesítésből származott és összesen 72 millió dollár (10,8 milliárd forint) nettó nyereséget termelt. A nemzetközi kapcsolatok kiépítésnek köszönhetően újra kétszámjegyű növekedést értek el, a 23 %-kal bővülő értékesítés az iparágban mért átlag duplája. Brazília mellett Szerbiában és Romániában is jó évet zárt a cég.
A tulajdonosok szerint, amennyiben az orosz és a kínai piacokra is sikerül betörni, akkor a bevételek túlnyomó többsége már a nemzetközi piacokról származhat. A sikereket jelzi, hogy részvényeik megjelentek a tőzsdén, ahol az első évben 42 %-os emelkedést értek el. Az 1,3 milliárdos kínai piacon a legnagyobb kihívás a jellemzően teafogyasztó nemzetet átszoktatni a kávéra.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az elmúlt öt évben a Strauss vállalat a belföldi piac meghódítása után sikeresen vette az első nemzetközi akadályokat is. Ha ez a tendencia folytatódik, akkor a következő öt évben az első izraeli élelmiszeripari cég lehetnek, amely jelentős nemzetközi szerepet tölt be.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








