Sokak fejében megfordult már, hogy hogyan is kellene jó vállalkozást alapítani. Az alapításhoz viszont nem elég a pénz, az sem árt, ha a vezetőség ért egy kicsit ahhoz amit csinál. Egy nemrégiben készült tanulmány szerint ennek ellenére úgy tűnik a teljesen pancser vezetők nagyobb mértékben voltak képesek növelni a vállalkozásukat, mint a többiek.
A tanulmányt a CDW, egy informatikai termékeket és szolgáltatásokat nyújtó cég végezte, és a vállalkozás számos területre kiterjedt, többek között az autógyártásra, az oktatásra, a pénzügyi szolágáltatásokra, a jogra, a kiskereskedelemre, az ingatlanokra, a szállítmányozásra és a telekommunikációra is. A cég vezetője elemezte a kapott eredményeket a BusinessWeek által készített interjúban.
A vizsgálat tárgyát a közepes méretű vállalkozások adták, amelyek 100 és 5 000 fő közötti alkalmazotti létszámmal rendelkeznek. Ezen belül is a legtöbb cég, összesen 84 százalék, 100 és 500 dolgozót foglalkoztat. A tanulmány jó visszajelzés a vállalkozások vezetőinek, hogy ki hogyan birkózik meg a mindennapi, ágazattól függetlenül felmerülő problémákkal.
A cégek fejlődésében fontos lépcsőfoknak számított a 100 alkalmazotti létszám elérése, amelyet minden cég más-más időszak alatt tudott teljesíteni. 30 százaléknak sikerült az indítástól számított 4 éven belül elérnie ezt a számot, míg a többiek ennél több idő alatt tudták csak teljesíteni. 32 százalék 5-9 éven belül, 14 százalék 10-14 éven belül, a maradék 17 százaléknak pedig több mint 15 évig tartott elérni a 100 fős alkalmazotti létszámot.
A tanulmányban az is szerepel, hogy a cégvezetők megítélése szerint melyek azok a tényezők, amelyek jelentős mértékű kihívást jelentettek a cég fejlődése során. Itt a vizsgált cégek 52 százaléka említette meg a munkaerő toborzást, és annak megtartását, 37 százalék tartotta kihívásnak a dolgozók elégedettségének fenntartását, 38 százalék említette az információs technológia előnyeinek kihasználását a cég érdekeiben, és 31 százalék vélte kihívásnak a pénzügyi kontrollok fenntartását, és az üzletvitel külső költségeit, vagyis az adók és biztosítás fizetését.
A vezetők viszont nem minden esetben értenek a cég által használt technológiához. 22 százalék teljesen pancsernek tartotta magát a kérdésben, 59 százalék pedig azt nyilatkozta, hogy alig ért hozzá, és mindössze kevesebb mint 1 százalék volt az, aki profinak számít az alkalmazott technológiák ismeretében és használatában.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Ennek ellenére azok, akik totál pancsernek tartották magukat, közel kétszer akkora éves növekedést tudtak produkálni a cégüknél, és 48 százalékuk 5 éven belül tudta teljesíteni a 100 alkalmazotti számot.
Végül a tanulmányt készítő cég azt sem tartotta elhanyagolandónak, amivel tulajdonképpen foglalkozik, hogy a vezetők mennyire tartják fontosnak az IT időbeni bevezetését az üzletmenetbe. A vizsgált cégek 98 százalékánál alapvetőnek számít az IT stratégia, a többiek viszont csak annyit költenek rá, amennyit feltétlenül szükséges. 18 százaléka gondolta úgy a megkérdezetteknek, hogy alapvető hiba volt az informatikai technológia kései bevezetése.
Ahhoz hogy sikeres vállalakozást alapítsunk, ebből is látszik, nem feltétlenül szükséges a teljes körű hozzáértés. Mindössze oda kell figyelni a dolgozók elégedettségére, a szükséges technológiák időbeni bevezetésére, és arra is, hogy mindig időben be legyenek fizetve a kötelezettségek, mint az adók, és a biztosítási díjak. Ha ez mind megvan, akkor totál pancserként is jól menő, sikeres céget lehet összehozni...
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml