Egy rutinellenőrzésen buktak le a magyar autósok, akiknek járműveit a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) pénzügyőrei ellenőrizték.
A JATO Dynamics legfrissebb statisztikái alapján júniusban összesen 5 009 darab új személygépkocsi került forgalomba, ami tavaly júniushoz képest mindössze 1 százalékos emelkedést jelentett. Az idei év első hat hónapjában a legsikeresebb autómárka tekintetében nincs változás, stabilan őrzi vezető helyét a Ford, míg a modellek között ezúttal is az Octavia volt a legnépszerűbb. A magánszemélyek részére történő eladások tekintetében viszont élre tört a Dacia, amely a sikert két népszerű modelljének, a Dusternek és a Sanderonak köszönhette.
Letaszíthatatlan az élről a Ford
1 százalékkal több autót helyeztek forgalomba, mint egy évvel korábban, ez összesen 5 009 darab új autót jelentett az év hatodik hónapjában Magyarországon. Az első hat hónapban összesítve 2 százalékkal kevesebb autó került forgalomba, mint a tavalyi év azonos időszakában. Júniusban a legsikeresebb autómárka (személyautó és összes haszongépjármű) ismét a Ford volt, 735 darab értékesített járművel.
A
2013-as évben júniussal bezárólag is a Ford került ki győztesen 3 665
darab gépjármű össz forgalomba-helyezéssel, mellyel a hazai piac 11
százalékát sikerült lefednie a márkának. Modell szinten a legtöbbet
ismét a Skoda Octavia-ból értékesítették júniusban (348 darab), az éves
modell ranglistát is az Octavia vezeti 1 509 darabos eladással.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Tarolt a Dacia
A jelenlegi piac jellegzetessége a JATO Dynamics közleménye alapján, hogy az új autó forgalomba-helyezések 73 százaléka céges, míg a magán eladások a piac 27 százalékát teszik csak ki. Tovább torzítja a jelenlegi piaci összképet az újra megnövekedett re-export jelenség, melynek pontos nagyságrendjét jelenleg nehéz meghatározni.
A
hazai piacon bár a legtöbb gépjárművet cégek vásárolják vannak olyan
gyártók, amelyek jól teljesítenek a magánszemélyeknek történő
értékesítések területén is. Ilyen például a Toyota, amely eladásainak 55
százalékát köszönhette júniusban a magánszemélyeknek. A Dacia
értékesítésének 54 százalékát realizálta júniusban a magánszegmensből.
Darabszám tekintetében viszont a Dacia vezette a magánszemélyek részére
történő autóértékesítéseket múlt hónapban, ami két népszerű modelljének,
a Dusternek és a Sanderonak volt köszönhető.
Messze elmaradnak a számok a válság előtti szintektől
A JATO Dynamics közleménye ismét kiemeli, a számok messze elmaradnak a válság előtti forgalomba helyezési mennyiségektől, valamint az üzletág sikeres működéséhez szükséges optimális darabszámoktól. Összehasonlítás végett a válság előtti 2008-as év júniusi eredménye a 2013-as év azonos időszakának 280 százaléka volt, tehát 16 621 darab személyautó és haszongépjármű talált gazdára. A cég véleménye szerint az előttünk álló 6 hónapban sem várható számottevő javulás, ennek hátterében az állhat, hogy a potenciális magánvásárlók azon része, akik a 2008-ig tartó hiteldömping során adósodtak el, még sokáig nem várhatók vissza a szalonokban. A mostani kereslet nagy részét kitevő céges-és flottavásárlások területén sem lehet forgalomnövekedésre számítani.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Lázár János: nem kis sebet ütött a Fideszen a kegyelmi ügy
- Komoly biztonsági résre derült fény, de nincs mit tenni
- A banki alkalmazott mentett meg egy ügyfelet a csalóktól - videó
- Úgy tűnik, egy nagyhatalomnak sikerül betiltania a dohányzást - világelsők lehetnek
- Újabb részletek az idősek jogosítványáról
- Péntek reggeltől óriási gyorshajtóvadászat kezdődik – itt megtalálja az összes traffipax helyét