Jövő hét elejétől ugyan jelentősebb átalakulás indulhat Európa időjárásában, karácsony nagy részén még enyhe maradhat az idő.
A magyarok többsége a koronavírus-járvány miatt elrendelt határzár feloldását követő időszakban is óvatosan tervezi utazásait: egy friss, 6000 fős felmérés szerint a válaszadók 50 százaléka a nyár végére vagy őszre tolta ki következő utazását, 18 százaléknyian pedig csak jövőre terveznek útra kelni. Idén nyáron a nyaralni indulók 56 százaléka a határokon belül marad.
A már megkötött utasbiztosítások tanúsága szerint a külföldre indulók több mint fele Horvátországba (35,3%) és Ausztriába (15%) indult el pihenni. A célpontok között gyakorlatilag nem is szerepel Európán kívüli ország.
A távolabbi úticélok háttérbe szorulását mutatja az is, hogy a biztosítások mindössze 12 százalékát kötötték repülőgépes utazásra, szemben az előző években tapasztalt 35-40 százalékos aránnyal. Noha ez a 12 százalékos arány a járatok fokozatos helyreállásával vélhetően emelkedni fog a nyár hátralévő részében, a nyár egészében aligha fogja meghaladni az utazások 20 százalékát.
- mutatott rá Cseh Anett, a Netrisk.hu termékfejlesztési vezetője. A koronavírussal a jelek szerint még hosszabb ideig együtt kell élnünk, erre pedig a biztosítóknak is hatékony választ kell adniuk.
Többek között a Netrisk.hu és a Biztosítás.hu is kezdeményezte az utasbiztosító társaságoknál olyan fedezetek beépítését, mint például a karanténintézkedések miatti többletköltségek megtérítése, vagy annak a kockázatnak a fedezete, ha az utas indulás előtt lesz covid-fertőzött, és emiatt nem tud elutazni. Jelenleg is találunk olyan utasbiztosításokat, amelyek feltételei már tartalmazzák ezeket az elemeket, és további biztosítók szintén dolgoznak az ilyen irányú bővítésen.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Belföldre is célszerű utasbiztosítást kötni
A belföldi utazások előtérbe kerülése miatt megnövekedhet a szerepe a belföldi utasbiztosításoknak is. A friss felmérés azt mutatja, hogy a többség (60%) nem is tud róla, hogy belföldre is köthetők ilyen biztosítások.
- tette hozzá a szakértő.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








