Sokan élnek az M1 regionális matrica kedvezményes lehetőségével, közel 23 ezer darab 2026-os e-matrica fogyott az első héten.
297 esetben köteleztek pótdíjfizetésre egy magyar rendszámú autóst tavaly jogosulatlan útdíjhasználatért, azonban egyetlen esetben sem fizette be a pótdíjat. Most már több mint 17 és fél millió forintot kellene befizetnie.
2018 első felében bruttó 162 milliárd forint bevétele származott a magyar költségvetésnek az e-matricából és az útdíjból. Egyre többen vásárolnak e-matricát, a legtöbb esetben egyébként bezinkutakon, alig az autósok harmada vásárolja meg a mobilapplikáción keresztül vagy sms-ben. Idén június 30-oig összesen 7,2 millió darab e-matricát vásároltak az autósok,.ez 8 százalékkal több, mint 2017 azonos időszakában.
- mondta Bartal Tamás, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) vezérigazgatója, egyre jellemzőbb, hogy többen vesznek éves megyei matricát: sokan lehet spórolni. Ha valaki a Balaton part északi részére megy, anyagilag jobban jár azzal, mintha éves matricát venne. A külföldiek is előszeretettel választják a 10 napos matricát, a legtöbb vásárló német, illetve osztrák és román.
Több mint 17 millió forintos pótdíjjal "büszkélkedhet" a rekorder
Hiába vesznek egyre többen e-matricát, sokan még mindig nem hajlandók fizetni az útdíjhasználatért. Így van ezzel egy magyar rendszámú autós is, akit tavaly 297 esetben köteleztek pótdíj fizetésre, azonban egyetlen egyszer sem tett elegert ennek. Viszont mivel egyetlen alkalommal sem fizette be a pótdíjat 30 napon belül, ezért összesen 17 671 500 forintnyi pótdíjat halmozott fel. A NÚSZ-tól megtudtuk, hogy lehetetlen behajtani a pénzt, ugyanis a bejelentett címen a végrehajtó nem talált senkit.
"Vettem matricát, vagy nem?"
A Pénzcentrum azon kérdésére, hogy egy adott gépjármű autópálya-matrica-státuszát hogyan lehet a legegyszerűbben lekérdezni, Bartal Tamás azt válaszolta, A NÚSZ Zrt. telefonos ügyfélszolgálata tud felvilágosítást adni az adott gépjárműre vásárolt úthasználati jogosultságokkal kapcsolatban. Vagyis az éjjel-nappal hívható, +36(36)587-500 telefonszámon tudják a rendszám alapján megmondani, hogy az adott járműre van-e vagy nincs érvényes e-matrica kiváltva. A benzinkutakon használt terminálok egyelőre nem tudnak bekérdezni a központi adatbázisba.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








