Újra megnyitották csütörtökön Párizsban a Szajnában kialakított fürdőhelyeket: biztonságos a víz.

Ma már nemcsak az a kérdés, hová utazunk, hanem az is, hogy miért és hogyan választunk úti célt. A NAPICSÁRT friss adása bemutatja, hogyan alakítják a döntéseinket az élménykeresés, a biztonsági szempontok és a mesterséges intelligencia – miközben egyre kevesebben keresnek szuvenírt, és egyre többen személyre szabott kalandot.
A kutatások szerint az utazás elsődleges szempontja ma már a biztonság: a turisták több mint 80%-a csak akkor indul útnak, ha megbízhatónak ítéli a célpontot. A közlekedés, az infrastruktúra és az elérhetőség is döntő – az ár csak ezek után következik. Miközben az utazás vágyból indul, a megvalósítás már kompromisszumok mentén történik. A legnagyobb költési tételek ma már nem tárgyakhoz, hanem élményekhez kötődnek: fesztiválokhoz, koncertekhez, sporteseményekhez vagy épp kaszinólátogatáshoz. A klasszikus látványosságok és a wellness pedig háttérbe szorulnak.
Az utazás tehát egyre inkább személyes élményprojekt lett – amit ráadásul egyre gyakrabban egy algoritmus vagy AI-generált influenszer „ajánl” nekünk. A mesterséges intelligencia egyre nagyobb szerepet játszik: minden negyedik utazási döntést már AI-alapú javaslat befolyásol. Sokan bízzák az útvonaltervezést, a szállásválasztást vagy a programokat gépekre. De vajon ettől könnyebb lesz dönteni – vagy csak azt hisszük, hogy mi döntünk? A NAPICSÁRT friss epizódjában ezeket a kérdéseket járjuk körbe – nézd meg a videót, mielőtt te is lefoglalod a következő utadat.
Ne maradj le a NAPICSÁRT friss epizódjairól!
Ha érdekel, miről mesélnek a számok, iratkozzatok fel a Pénzcentrum YouTube csatornájára. A NAPICSÁRT hetente többször - hétfőn, szerdán és pénteken - friss adatokkal, érdekes témákkal, és olyan nézőpontokkal jön, amik segítenek jobban átlátni, hogyan változik a világ körülöttünk, és benne mi magunk is.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Milliárdos biznisz a háttérben: a göngyölegtisztítás lehet a magyar beszállítók aduja
Pirint Tamást, a Logicon Invest ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Újabb okosórás fizetést vezet be a Gránit Bank (x)
A Garmin és a Xiaomi okosórákon is érintésmentesen fizethetnek a napokban élesített fejlesztés révén a Gránit Bank ügyfelei. A bank az innovációval tovább bővítette a gyors és kényelmes fizetési megoldásainak körét.


