Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
Alig ismert szabály szedi áldozatait a tengerparton: 50 ezres bírságot kaphatnak a magyar turisták is
Gallipoli polgármestere betiltotta, hogy a dél-olaszországi városban tartózkodó turisták fürdőruhában vagy meztelen felsőtesttel sétáljanak az utcákon, és strandöltözékben a hivatalokba sem léphetnek be.
Stefano Minerva településvezető kedden aláírt rendelkezése a csaknem tizenkilencezer lakosú város történelmi központjára vonatkozik. Gallipoli belvárosában a nőknek tilos fürdőruhában tartózkodniuk, de a férfiak sem lehetnek meztelen felsőtesttel. A tiltás szeptember 30-ig érvényes, és megszegőire 25-től 125 euróig (mintegy 10 ezertől 50 ezer forintig) terjedő bírságot szabhatnak ki a rendőrök. A polgármester a városi hivatalokban is öltözködési szabályt vezetett be: tilos a belépés rövidnadrágban és atlétatrikóban.
Az olasz csizma sarkában található Gallipolit az utóbbi években ellepték a nyaralni vágyó olasz és külföldi turisták, akik egyebek mellett tengerpartja, üzletekkel teli központja és a környéken kínált szórakozási lehetőségek miatt szeretik a várost.
Gallipolit júniustól kezdve több százezren szállják meg: tavaly több mint 788 ezer turista érkezett, nagy részük a nyári hónapokban. A város évek óta viselkedési kódexszel igyekszik "nevelni" a látogatókat. Számos szabályt diktál annak érdekében, hogy strandjai és utcái se váljanak a turizmus áldozataivá. Utóbbiak között szerepel például, hogy kizárólag az arra kijelölt helyeken lehet otthonról hozott ételt fogyasztani. A polgármester idén azt is betiltotta, hogy Gallipoli erődszerű városfalaira citronella illatú, szúnyogirtóként használt mécseseket tegyenek.
A polgármester a lakosok együttműködését kérte, akik közösségi felületeken jelezhetik a nem illően viselkedő turistákat. Így egész Olaszországot bejárta a Gallipoli központjában készített felvétel, amelyen egy középkorú hölgy bikiniben vásárol, ráadásul a fürdőruhához tíz centiméternél magasabb sarkú cipőt vett fel. A helyi napilapok szerint a kereskedők és a lakosok is tiltakoztak a településvezetőnél. A nőt azonban nem bírságolták meg, mivel sétája megelőzte a polgármesteri rendelkezés aláírását.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








