Sokan élnek az M1 regionális matrica kedvezményes lehetőségével, közel 23 ezer darab 2026-os e-matrica fogyott az első héten.
Bár a magyarok többsége idén is készül nyaralni, a pihenés célja, hossza és gyakorisága már igen változatos képet mutat. Belföld és Európa verhetetlen úti célok, de a többség csak pár napot vagy maximum egy hetet engedélyez magának. Egyelőre kevésbé jellemző, hogy a nyári forróság miatt hűvösebb tájak felé utazzunk, bár kétségtelenül megjelent ez a szempont is az utazók körében. A természet közelségét 40 százalékunk keresi, és mind többen a szellemi-lelki felfrissülésért kelünk útra 2025-ben, hogy távol legyünk a technológiáktól, a zajtól. Szűk körben utazunk, a világszerte hódító egyedül utazás 100-ból egyelőre 3 utast csábít itthon. Az utasbiztosítás továbbra is fontos: tízből nyolcan élnek vele, igaz, gyakran csak az utolsó pillanatban gondolnak rá.
A magyarok 71 százaléka biztosan tervez idén utazást, legyen az rövidebb vagy hosszabb pihenés - derül ki az Allianz ügyfelei körében végzett friss felméréséből. A válaszadók 60 százaléka európai célpontot választana, míg 56 százalék belföldön is szívesen nyaral. Honfitársaink 44 százaléka mindig új úti célt választ, de közel ugyanannyian maradnak a jól bevált desztinációknál (38 százalék). Érdekesség, hogy Észak-, Közép- és Dél-Amerikát mindössze 2 százalék nevezte meg idei célállomásként, és bár sokan terveznek kikapcsolódást, 10-ből 1 ember idén egyáltalán nem utazik el, még belföldre sem.
Hosszú pihenés helyett egy-egy rövid utazás
A kutatás szerint a magyarok negyede idén egy hétnél rövidebb időre tud csak elszabadulni a hétköznapokból. Meglepő adat, hogy míg a válaszadók több mint egyharmada kalandokat, élményeket keres az utazásai során, 17 százalék már inkább kimondottan szellemi feltöltődésre vágyik, távol a világ zajától. Ez pedig előrejelezheti a nemzetközi „slow travel” trend hazai térnyerését.
Az utazók többsége a párjával vagy szűk családi körben pihenne. Az egyéni utazások aránya elenyésző: mindössze 3 százalék választaná ezt az opciót, míg a családi, többgenerációs nyaralásban (például nagyszülőkkel, unokákkal) csupán 5 százalék gondolkodik.
Nem szempont az éghajlat: nyáron nyaralunk
Bár az időjárás egyre szélsőségesebb, a kutatás szerint az éghajlatváltozás hatásai – hőség, viharok – még nem számítanak meghatározó szempontnak az úti cél kiválasztásakor. A számok azt mutatják, a nyár és a nyaralás megdönthetetlen kombináció. 45 százalékunk ugyanis nem az időjárás alapján dönt, ha utazást tervez, négyből egy utas pedig kifejezetten szereti a nyári meleget, és feltétlenül napsütötte tájakat keres. Tízből egy honfitársunk azonban már letett a nyári nyaralásról, és inkább más hónapokat választ pihenésre. Körülbelül ugyanilyen arányban (12 százalék) azonban már inkább a hűvösebb égtájak felé kalandozunk – a hegyek kifejezetten vonzó célpontok. A többség 1-2 hónappal előre tervezi meg a nyaralást, csupán 5 százalék válogat a „last minute” lehetőségek között.
Utasbiztosítás: számít is, kötjük is – automatikus térítést is igényelhetünk
A legtöbben kötnek utasbiztosítást, ám sokan (72 százalék) csak az indulás előtti napokban. A biztosítást szinte kivétel nélkül a váratlan események, például baleset vagy betegség miatti sürgős orvosi ellátás érdekében kötik (előbbit a megkérdezettek 86, utóbbit 58 százaléka jelölte meg okként), de minden második válaszadónak a poggyász védelme is sokat nyom a latban.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
„A nyaralás az év egyik legjobban várt időszaka, de ahhoz, hogy valóban pihentető legyen, a biztonság éppen olyan fontos, mint a tengerpart vagy a hegyi levegő” – hívja fel a figyelmet Bencsik Tamás. Az Allianz Hungária Zrt. Személybiztosítások igazgaztóságának vezetője azt is hozzáteszi:
A napidíjas utasbiztosítások mellé díjmentesen választható az a blokklánc alapú szolgáltatásunk, amely menetrendszerinti légi járat késése, módosítása vagy törlése esetén automatikusan, külön kárbejelentés nélkül téríthet. A szolgáltatás igénybevételének ugyanakkor feltétele, hogy az utazás megkezdése előtt minimum 2 nappal megkössük a biztosítást; ez is egy érv lehet amellett, hogy ne hagyjuk ezt a lépést az utolsó pillanatra.
Fontos továbbá, hogy mindig az utazásnak megfelelő utasbiztosítást válasszuk, mert akár a tengerpartra, akár a hegyekbe, akár egy közeli városba vezet az utunk, a nyaralás akkor válik igazán pihentetővé, ha előre gondolkodunk: nemcsak a csomagolás során, hanem a váratlan helyzetekre való felkészülésben is. A biztosítás megkötése csak néhány kattintás, mégis jelentős különbséget jelenthet egy elrontott nyaralás és egy gyorsan megoldott probléma között.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








