Delegációk közlekedése miatt lezárásokra kell számítani a jövő hét elején Budapesten.

Tavaly év végén geotechnikai vizsgálatok feltárták, hogy a talaj- és rétegvíz jelenléte a Szentgál és Városlőd-Kislőd közötti pályaszakasz vártnál gyorsabb romlásához vezetett, így elkerülhetetlenné vált a személyforgalom azonnali leállítása. Veszprém és Ajka között azóta pótlóbuszok szállítják az utasokat. Az elmúlt napokban az első látványosabb fázisához ért a vasúti pálya helyreállítása: megkezdődött a speciális vízelvezető-rendszer, az ún. mélyszivárgó építésének előkészítése. Az összetett bontási és építési feladatokkal járó pályafelújítás várhatóan év végéig tart, addig pótlóbuszokkal biztosítjuk az eljutást a térségben. A jelenlegi munkálatokhoz igazodva május 1-jétől változik a menetrend a Székesfehérvár–Szombathely vonalon, részben módosul a pótlóbuszok közlekedése is.
Budapest és Veszprém között a december óta már megszokott vágányzári menetrendhez képest az InterCityk közlekedésében változás, hogy azok a 2024/2025-ös alapmenetrend szerint közlekednek:5 és 21 óra között, a Déli pályaudvarról minden egész órakor indulnak Veszprém irányába
Veszprémből pedig 6 és 21 óra között minden óra 32 perckor indulnak Budapest-Déli pályaudvarra. Veszprém és Ajka között valamennyi Bakony, Göcsej, Citadella InterCity esetében pótlóbusz közlekedik, de ezekről a járatokról további eljutás nem biztosított Szombathely és Zalaegerszeg irányába, illetve irányából. A kényelmesebb átszállás érdekében Veszprém állomáson vonatról buszra 7 percet, míg buszról vonatra 12 percet biztosítunk.
A Budapestről Szombathely, illetve Zalaegerszeg térségébe utazóknak Székesfehérvár és Devecser között valamennyi Bakony, Göcsej, Citadella sebes-/InterCity vonathoz, illetve vonattól úgynevezett gyorsjáratú ún. átemelő pótlóbusz közlekedik.Veszprémben Szombathely, illetve Zalaegerszeg irányában csak felszállási, Budapest felé csak leszállási célból áll meg
Budapestről Székesfehérvárra a Déli pályaudvarról óránként induló Tópart és Balaton InterCityvel kell elindulni, hogy a Székesfehérvár és Devecser között közlekedő átemelő pótlóbuszokat elérjék.A Bakony mellett a vágányzár idején a Göcsej és Citadella InterCityk/sebesvonatok is megállnak ideiglenesen Devecseren.
A Déli pályaudvarról 20:00 órakor induló Bakony InterCity (IC 918) esetében a Veszprém – Ajka között közlekedő pótlóbusz csatlakozik az Ajkáról Szombathelyig közlekedő vonatrészhez.
Nemzetközi forgalomban a Citadella InterCity vonatpár csak Ajka és Ljubljana között közlekedik.Budapest felől Ljubljana irányába az eljutást a Déli pályaudvarról 9 órakor induló Göcsej InterCityről (IC 962) biztosítjuk – Veszprém állomáson történő átszállással – a Zalalövőre közlekedő közvetlen pótlóbusszal, amely csatlakozik a nemzetközi forgalomban közlekedő Citadella InterCityhez.
A Ljubljana felől Zalalövőre 13:15-kor érkező Citadella InterCity (IC 247) esetében a Budapest irányába történő gyorsabb eljutás érdekében Zalalövőtől Veszprémig megállás nélkül közlekedő pótlóbusz közlekedik, csatlakozva a Veszprémből 15:32-kor induló Göcsej InterCityhez (IC965), a Déli pályaudvarra 16:59-kor érkezik.
InterCityk május 1. – május 11. között
A Keszthelyre induló Balaton InterCity vonatok a Déli pályaudvar és Székesfehérvár között Székesfehérvár irányába – a 2024/25-ös alapmenetrendhez képest – 5 perccel korábban, Budapest irányába 5 perccel később közlekednek a székesfehérvári átszállások biztosítása érdekében. Ezekről a járatokról a továbbutazási lehetőség Zalaegerszeg felé, illetve felől biztosított a gyorsjáratú átemelő pótlóbuszokkal, amelyek Devecser állomáson a Göcsej/Citadella sebes- vagy InterCity vonatokhoz csatlakoznak.
A Nagykanizsára induló Tópart InterCitykről Szombathely felé, illetve felől biztosított a továbbutazás a gyorsjáratú átemelő pótlóbuszokkal, amelyek Devecser állomáson a Bakony sebes-/ vagy InterCity vonatokhoz csatlakoznak.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Sebes- és személyvonatok közlekedése május 1-jétől
Veszprém és Ajka között a személyvonatokat szintén buszok pótolják. A Budapest–Veszprém szakaszon a 2024/25-ös alapmenetrend szerint közlekednek a Budapest és Veszprém, valamint a Budapest és Ajka közötti személyvonatok.Kivétel a Déli pályaudvarról 16:30-kor Veszprémbe induló sebesvonat (9056)május 5-től 9-ig (munkanapokon) a Déli pályaudvarról 16:35-kor indul, Székesfehérvár és Veszprém között nem változik a menetrendje.
Május 12-től június 30-ig munkanapokon csak Székesfehérvár és Veszprém között közlekedik, a Déli pályaudvar és Székesfehérvár között a 16:30-kor induló 19746-os számú vonat közlekedik. Ajka–Szombathely, illetve Zalaegerszeg közötti InterCity- és sebesvonatok a jelenlegi vágányzári menetrendhez hasonló indulási, érkezési időkkel, 1-7 perces eltéréssel közlekednek.
Eljutás a székesfehérvári buszcsatlakozásokhoz május 12-től
Május 12-től a székesfehérvári autóbusz-csatlakozásokhoz biztosított eljutási lehetőségek:a Katica InterRégiók a Déli pályaudvar és Székesfehérvár között naponta (munkanapokon is közlekednek): a Déli pályaudvarról 6:30-tól 18:30-ig, Székesfehérvárról 8:40-től 20:40-ig kétóránként. Zalaegerszeg felé biztosítják a Göcsej/Citadella sebes (vagy InterCity) vonatokhoz a továbbutazási lehetőséget a Devecserig közlekedő gyorsjáratú átemelő pótlóbuszokkal, a Vízipók InterRégiók a Déli pályaudvar és Székesfehérvár között naponta, a Déli pályaudvarról 7:30-tól 17:30-ig, Székesfehérvárról 9:42-től 21:42-ig kétóránként. Szombathely felé a Bakony sebesvonatokhoz (vagy InterCitykhez) biztosítják a továbbutazási lehetőséget a Devecserig közlekedő gyorsjáratú átemelő pótlóbuszokkal.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


