Az európai időjárási mintázat jelentős átalakulás előtt áll, ami a Kárpát-medencében is éreztetheti hatását a következő napokban.
Grúzia, Európa egyik rejtett gasztronómiai paradicsoma, ahol mindössze 2 fontért (körülbelül 900 forintért) kóstolhatunk kiváló borokat, hamarosan még könnyebben elérhetővé válik a turisták számára. A kaukázusi ország ősi borkultúrája és vendégszeretete egyedülálló élményt kínál az ide látogatóknak - számolt be róla az Independent.
A grúz Kaheti régió híres vörösbora a Saperavi, amely a helyi éttermekben mindössze 2 fontért kapható. A grúz borkészítés jelentőségét mi sem bizonyítja jobban, mint hogy az UNESCO is elismerte kulturális örökségként.
A borkóstolás itt elválaszthatatlan a 'szupra' nevű hagyományos lakomától, ahol az étel és ital mellett az éneklés is főszerepet kap. Ezeken az összejöveteleken a 'tamada' (toasztmester) vezetésével számtalan pohárköszöntő hangzik el, miközben egymást követik a helyi specialitások: sajtos kenyér (hacsapuri), diópasztával töltött padlizsán és grillezett sertéshús. Az ősz ideális időszak a látogatásra, különösen szeptember végén, amikor a hőmérséklet kellemes 22 fok körül alakul, és kezdetét veszi a szüreti fesztivál, a 'rtveli'.
A borkóstolás is más élmény itt, mint Franciaországban. Míg a francia pincészetekben általában ingyenes, de szűkmarkú kóstolót kínálnak vásárlási elvárással, addig Grúziában körülbelül 10 fontért bőséges kóstolót kapunk, helyi sajttal, kenyérrel és más falatokkal kiegészítve, miközben a borász történetekkel szórakoztat.
Ahogy a helyiek mondják: 'A grúzok számára a vendég Isten ajándéka.' Ez a vendégszeretet, párosulva a kiváló borokkal és ételekkel, valamint a megfizethető árakkal, Grúziát valóban Európa egyik legvonzóbb gasztronómiai célpontjává teszi.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








