Folytatódik az átlagosnál enyhébb, de jellemzően borult, párás, ködös időjárás a jövő héten is.
Hétfő reggel a Mávinform több vasúti problémáról számolt be a közösségi médiában. A legnagyobb fennakadás a ceglédi és lajosmizsei vonalakat érinti, ahol a reggeli csúcsidőben rövidített útvonalon közlekedő járatokra és menetrendváltozásokra kell számítani- szúrta ki a 24.hu. Ennek oka, hogy a Nyugati pályaudvar hétvégi váltókarbantartása műszaki nehézségek miatt elhúzódott, ezért a reggeli órákban a pályaudvar korlátozott vágányszámmal üzemel.
A Mávinform közlése szerint a szakemberek folyamatosan dolgoznak a teljes kapacitás helyreállításán, hogy az állomás mielőbb zavartalanul fogadhassa a vonatokat. Az utasokat arra kérik, hogy a közlekedés előtt tájékozódjanak az aktuális forgalmi helyzetről. Ilyen posztokkal van tele a Mávinform Facebook oldala:
Konkrétan az elmúlt 3 órában 7 másik ehhez hasonló, késéséről vagy fennakadásról szóló kiírás került ki a vasúttársaság közösségi média felületére. Ezek összefoglalva:
- A ceglédi és lajosmizsei vonalon az elővárosi vonatok egy részének végállomása ideiglenesen Kőbánya-Kispestre kerül át. A Nyugati pályaudvar és Kőbánya-Kispest között a megszokottnál kevesebb vonat közlekedik a reggeli órákban, ezért ezen a szakaszon az M3-as metrót célszerű igénybe venni, ahol érvényesek a vasúti jegyek is az ország- és vármegyebérleteken kívül.
- A Szegedről Békéscsabára 6:28-kor és a Békéscsabáról Szegedre 8:47-kor induló személyvonat helyett pótlóbusz közlekedik (7700, 7707). A Szegedről Békéscsabára 5:28-kor induló személyvonat (7740) várhatóan 25-30 perces késéssel közlekedik.
- A Budapestről Miskolcra tartó, Hatvanból menetrend szerint 5:06-kor továbbinduló személyvonat (5040) menetideje 45-50 perccel nőtt járműhiba miatt.
- Gyoma és Dévaványa között váltóhiba miatt szünetel a vonatforgalom, emiatt a Vésztő-Gyoma vonalon késésekre lehet számítani. A Vésztőről Gyomára menetrend szerint 5:42-kor érkező vonat (37510) Gyoma állomás előtt várakozik, a menetideje jelentősen nőhet.
- A Budapest-Székesfehérvár vonalon 10-20, esetenként 20-35 perccel nőtt a menetidő Gárdony és Dinnyés közötti sorompóhiba miatt.
- A Nagykátáról a Keleti pályaudvarra 5:41-kor induló S60-as (3669) Sülysápról indult.
A Kisköréről 5:30-kor Kál-Kápolnára induló vonat (36519) nem közlekedett. A Kál-Kápolnáról 6:39-kor Kisújszállásra induló vonat (36552) helyett pótlóbusz közlekedik, várhatóan 60 perc késéssel.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








