Az osztrák síterepek napijegy árai új rekordot értek el, egyes prémium helyszíneken már 80 euró feletti összegeket kell fizetni.
Megjelent a friss ítélet: elképesztő nagy bajban lehet a magyar turizmus - itt már csak a csoda segíthet?
2023 júliusában a turisztikai szálláshelyeken (kereskedelmi, magán- és egyéb szálláshelyeken) 2,2 millió vendég 6,4 millió vendégéjszakát töltött el - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH). A vendégek száma 4,3%-kal magasabb, a vendégéjszakáké 1,0%-kal alacsonyabb volt az egy évvel korábbinál. A belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 8,4%-kal csökkent, a külföldivendég-éjszakáké 13%-kal emelkedett. 2023. január–júliusban a belföldi vendégek 8,1%-kal kevesebb, a külföldiek 13%-kal több vendégéjszakát töltöttek el a turisztikai szálláshelyeken, mint az előző év azonos időszakában.
A belföldi vendégek száma 3,6, a vendégéjszakáké 8,4%-kal csökkent az előző év azonos hónapjához képest. A külföldi vendégek száma 19, a vendégéjszakáké 13%-kal emelkedett az előző év azonos hónapjához képest.
2023. júliusban a vendégek száma összességében 4,3%-kal nőtt, a vendégéjszakáké 1,0%-kal csökkent a turisztikai szálláshelyeken. A vendégéjszakák 62%-át a kereskedelmi szálláshelyek adták, ahol a forgalom 2,3%-kal visszaesett. A magán- és egyéb szálláshelyeken 1,2%-kal több vendégéjszakát regisztráltak, mint egy évvel korábban - írta a KSH.
A belföldi vendégek száma 3,6, a vendégéjszakáké 8,4%-kal csökkent az előző év azonos hónapjához képest. A vendégek száma 1,3 millió, az eltöltött vendégéjszakáké 3,9 millió volt a turisztikai szálláshelyeken; ezen belül a kereskedelmi szálláshelyeken 837 ezer vendéget és 2,3 millió vendégéjszakát regisztráltak. Utóbbiak 57%-át szállodákban töltötték el, ahol a vendégéjszakák száma 9,4%-kal alacsonyabb volt az egy évvel korábbinál. A magán- és egyéb szálláshelyeken eltöltött belföldivendég-éjszakák száma 8,2%-kal csökkent 2022 júliusához viszonyítva. A két legnépszerűbb turisztikai térségben2, a Balaton és a Mátra–Bükk turisztikai szálláshelyein a belföldivendég-éjszakák 42, illetve 8,2%-át regisztrálták, Budapest részesedése 4,8% volt.
A külföldi vendégek száma 19, a vendégéjszakáké 13%-kal emelkedett az előző év azonos hónapjához képest. A turisztikai szálláshelyekre érkezett 907 ezer vendég 2,6 millió vendégéjszakát töltött el, amelyek közül 628 ezer vendéget és 1,6 millió vendégéjszakát a kereskedelmi szálláshelyeken regisztráltak. Utóbbiak 65%-át szállodákban töltötték, ahol a vendégéjszakák száma 8,0%-kal meghaladta az egy évvel korábbit. A magán- és egyéb szálláshelyeken eltöltött külföldivendég-éjszakák száma 22%-kal bővült 2022 júliusához viszonyítva. Budapest turisztikai szálláshelyein a külföldivendég-éjszakák 45%-át regisztrálták, a legnépszerűbb turisztikai térség pedig a Balaton volt, 24%-os részesedéssel.
Összesen 33 803 turisztikai szálláshely, ezen belül 3034 kereskedelmi, illetve 30 769 magán- és egyéb szálláshely fogadott vendégeket. A kereskedelmi szálláshelyek közül 1005 szálloda és 1203 panzió volt nyitva július egy részében vagy egészében. A kereskedelmi szálláshelyeken az összes bruttó árbevétel 75 milliárd forint volt, ez folyó áron 15%-kal magasabb az egy évvel korábbinál.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Széchenyi Pihenőkártyával folyó áron 8,9%-kal kevesebbet, 5,6 milliárd forintot költöttek a kártyatulajdonosok a kereskedelmi szálláshelyeken.
2023. január–júliusban az előző év azonos időszakához képest a turisztikai szálláshelyeken 0,6%-kal több, összesen 22,4 millió vendégéjszakát regisztráltak. A belföldi vendégek 8,1%-kal kevesebb, a külföldiek 13%-kal több (12,0 millió, illetve 10,4 millió) vendégéjszakát töltöttek el a turisztikai szálláshelyeken.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








