Több mint harminc év várakozás után elkészült az M5-ös autópálya kunszállási csomópontja, amely alapjaiban változtathatja meg a település közlekedését és fejlődési lehetőségeit.
Március 20-tól az utazóközönség birtokba veheti az M3-as metróvonal utolsó két felújított mélyépítésű belvárosi állomását is: az önálló épülettel rendelkező Arany János utcai és a vonal egyik legforgalmasabb megállójának számító Nyugati pályaudvar, továbbá a Dózsa György úti metróállomásokon mától újraindul az utasforgalom - közölte a BKK.
Az állomások mind építészetileg, mind műszakilag megújultak. A felújításnak köszönhetően akadálymentesen elérhetővé váltak, aminek érdekében a már megismert ferdeliftek mellett a Nyugati pályaudvarnál az aluljárószint és a felszín között egy hagyományos lift is épült. A két belvárosi állomás átadásával párhuzamosan két hagyományos lift megépítésének köszönhetően a Dózsa György út metróállomás megközelítése is akadálymentes lett.
Az ünnepélyes átadón beszédet mondott Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója, Dr. Navracsics Tibor területfejlesztési miniszter és Karácsony Gergely főpolgármester.
Bolla Tibor beszédében kiemelte a rekonstrukció jelentőségét, hiszen annak köszönhetően hazánk legnagyobb forgalmat lebonyolító vasúti rendszere újult meg, ahol az átlagos utasszám egy munkanapon 500 ezer fő. Az elvégzett munka nagyságát hasonlatokkal érzékeltetve elmondta, a megújult oldalfal- és padló burkolatok 57.900 négyzetmétert tesznek ki, ami körülbelül nyolc és fél focipálya mérete, és a lecserélt erősáramú vezetékek 1910 kilométeres hossza Budapesttől Barcelonáig érne. Újra hangsúlyozta, hogy a munkálatok a végükhöz közelednek, és az utazóközönség türelmét kérte a Nagyvárad tér és Lehel tér állomások májusi átadásáig, amikortól egy teljesen felújított, modern, teljes hosszában akadálymentes metróvonalat vehetnek majd birtokba az utasok.
Újra a teljes vonalon jár az M3-as metró
Hétköznaponként újra a teljes vonalon, Kőbánya-Kispest és Újpest-központ között jár az M3-as metró március 20-a, hétfő délutántól. A Nagyvárad téren és a Lehel téren még tart a felújítás, ezért ezeken az állomásokon nem állnak meg a szerelvények, a lezárt állomások környéke pótlóbusszal és egyéb járatokkal közelíthető meg:
A Lehel téri metróállomás környéke észak felől a Lehel térig meghosszabbított útvonalon közlekedő 34-es és 106-os buszokkal, a Nyugati pályaudvar felől pedig az M14-es állomáspótló autóbusszal érhető el.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A Nagyvárad tér és környezete a Népliget felől továbbra is az M30-as állomáspótló busszal, a belváros felől a 23-as villamossal, a Keleti pályaudvar felől a 23-as és a 24-es villamossal, a Semmelweis Klinikák felől pedig MOL Bubival, vagy gyalog közelíthető meg.
Hétköznap egész nap a teljes vonalon jár a metró, már az esti órákban sem kell pótlóbuszra szállni. Hétvégén csak Újpest-központ és a Göncz Árpád városközpont között közlekednek a szerelvények, a Göncz Árpád városközpont és Kőbánya-Kispest között az M3-as pótlóbusszal lehet utazni. Az M3-as metró közlekedési rendjének változásához igazodva már március 18-án, szombattól módosult a metróhoz kapcsolódó felszíni közlekedési hálózat, amelyről társadalmi egyeztetést tartott a BKK, és amelynek eredménye a társaság oldalán ismerhető meg.
Címlapkép: Mónus Márton, MTI/MTVA
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








