A szellemi munkavállalók között meghaladja a 30%-ot, míg fizikai munkatársak esetében nem ritka az 50-60%-ot meghaladó fluktuációs ráta.
Magyarországon 2011 óta két vármegye lakossága nőtt csak, Győr-Moson-Sopron 4,4 százalékkal, míg Pest 10 százalék fölött - mindenütt másutt csökkent a lakosságszám. Éppen ezért Budapest környéki hév- és vasútvonalak kapacitásbővítő fejlesztését meg kell valósítani, az elindított beruházások leállítása helyett inkább azok felgyorsítása lenne szükséges - írja friss posztjában Vitézy Dávid.
A KSH legfrissebb népszámlálási adataiból tudjuk, hogy Magyarországon 2011 óta két vármegye lakossága nőtt csak, Győr-Moson-Sopron 4,4 százalékkal, míg Pest 10 százalék fölött - mindenütt másutt csökkent a lakosságszám. Budapesten és Pest megyében a magyar lakosság 28,4%-a élt tíz éve, most 31,5%-a. Ezt főleg az elsősorban belföldi vándorlás táplálja, messze nagyobb mértékben, mint bárhol másutt az országban.
Ennek magyarázata a korábbi kutatások alapján valószínűleg az, hogy a budapesti lakásárak növekedése és a lakáskínálat szűkössége miatt a főváros megkérdőjelezhetetlen tudományos, turisztikai, gazdasági, oktatási és kulturális és mindebből eredő munkaerőpiaci vonzereje miatt az ide költözők közül sokan már csak az agglomerációban találnak első lakást - írja Vitézy Dávid, közlekedési és város-mobilitási szakértő egy friss Facebook posztjában.
Éppen ezért az elmúlt években számos programot indítottak az azóta megszűnt BFK-ban a központi régió infrastrukturális fejlesztése érdekében, hiszen ez Magyarország egyértelmű nemzetgazdasági érdeke.
Szeretjük vagy sem - nincs a tágabban vett központi várostérséghez fogható gazdasági, tudományos és ipari, logisztikai központja Magyarországnak, és láthatóan itt van a növekedés motorja, mind gazdasági értelemben, mind az egyre növekvő népességszám vonatkozásában.
A mágneshatás nem gyengül, hanem egyre csak erősödik, illúzió azt gondolni, hogy a folyamat megfordítható és az emberek tömegesen visszaköltöznek a központi régióból vidékre.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Mint írja Vitézy, mindeközben a vasúti és hév infrastruktúra kapacitáshiányos, jelentős részben leromlott állapotú és az agglomerációból ingázók közül 10-ből 6-an autóval közlekednek megfelelő alternatíva híján. Ugyanerről beszélt a Pénzcentrumnak adott interjúban Hódosi Lajos, a Hungrail Magyar Vasúti Egyesület ügyvezető igazgatója, aki szerint
ameddig a vasút nem kerül megfelelő kondícióba addig sosem lesz megfelelő partner a menetrendegységesítésben és nem tudja betölteni azt a közpolitikai célt, hogy a szállítás gerince legyen. Sokan nem tudnak az országon belül versenyképes idő alatt eljutni egyik városból a másikba, például egy Budapest-Eger távolság 120 km autóval, háztól házig 65-70 perc, ezt a vasút két órán belül nem tudja teljesíteni. Ám ha valaki mégis ezzel tervez, akkor ott a késések nem férnek bele. Késések pedig vannak, melyek alapvetően az infrastruktúra állapotából fakadnak. Jelenleg Magyarországon 75-80 százalékos a menetrendszerűség, ez 2023. januári szám, ezzel szemben Ausztriában 98 százalékkal üzemel a vasút.
Brutál áremeléssel robban a szezon a Balatonnál: 28 százalékkal is drágább lehet a nyaralás 2024-ben
Tavalyhoz képest átlagosan 10 százalékkal emelkedtek a szállásárak a Balatonnál. A szállástípusok közül leginkább a panziók drágultak.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Egy hónapos eltolódás várható a Balatonnál az extrém időjárás miatt
- Újfajta táblákat láthatnak a sofőrök az autópályákon, nagyon kell rájuk figyelni
- Közeledik a nyárias meleg, lehet vágni a centit - mutatjuk, mikor érkezik
- Nyugdíjjogosultság – így lehet szolgálati időt vásárolni
- Hajmeresztő videó: egy furgonos úgy vélte, vele van az erő
- Kiderült, mikor nyitja első magyarországi üzletét a Primark