A két vezető több együttműködési megállapodást írt alá a kereskedelemtől a mezőgazdaságig terjedő területeken.
Tavasszal ér véget a 3-as metró felújítása, ami már 6 éve húzódik, de még pontos dátumról sem beszélhetünk és itt a következő probléma. A Népszava információi szerint ugyanis az orosz metrószerelvények negyede, azaz a 37 metróból 9 nem üzemképes.
Várhatóan tavasszal ér véget a 3-as metró felújítása, azonban a BKV most elismerte, hogy a 37 orosz metrószerelvényből 9 nem üzemképes. A vállalat szerint ennek ellenére nincs okunk az aggodalomra, hiszen a megfelelő számú szerelvényt forgalomba tudják majd állítani a felújítás végével, azonban a Népszava szerint ez egy optimista álláspont.
Egy név nélkül nyilatkozó szakember szerint ugyanis a biztonságos metróüzemeltetéshez 30 futó és 2 tartalék szerelvény szükséges. Azonban a 37-ből most két metró a tavaly januári kőbányai baleset óta használhatatlan és javításukhoz az embargó alatt álló orosz gyártóra lenne szükség.
Így 35 szerelvényből kellene megoldani az üzemeltetést, miközben a fenti embargó miatt már alkatrészeket sem lehet vásárolni a meglévő metrókocsikhoz. A másik nagy probléma, hogy a közép és magas ciklusú karbantartások akár hetekig is tarthatnak, amiket a szakértő szerint ezeken a járműveken sokkal sűrűbben kell elvégezni, mint a az M2-es és az M4-es vonalán közlekedő Alstomok esetében.
A BKV hétfő délután az alábbi reakciót küldte meg szerkesztőségünknek:
"Biztosított a megfelelő számú metrókocsi az M3-vonalán
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Közeledik az M3 vonal felújításának azon szakasza, amikor az autóbuszos pótlás megszűnik, így a teljes vonalon ismét metrószerelvények közlekedhetnek. A BKV Zrt. többször megerősítette, hogy – a sajtóban megjelentek ellenére – elegendő metrószerelvénnyel rendelkezik ahhoz, hogy az M3 teljes vonalán menetrendszerinti forgalmat biztosítson.
Jelenleg 9 szerelvényünk javítása/műszaki felülvizsgálata van folyamatban. A sajtóban megjelentekkel ellentétben: a felújítás zökkenőmentes, a padlójavítások lebonyolítása ütemezett, az alkatrészek pótlása raktárkészletről és hazai gyártók bevonásával történik. Visszautasítjuk a Népszava 2023.02.13-án 06:00-kor megjelent cikkében leírtakat, hiszen a BKV Zrt. nem „játszott ki” embargós rendelkezést. Ahogy eddig is, ezután is a hatályos törvények és jogszabályok betartásával járunk el a beszerzéseknél.
Az orosz gyártóval kapcsolatban állunk. Eddig 26 db bankgarancia összegét utalták át a BKV-nak 7,160 millió euró értékben."
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








