Visszafogott kezdés várható a szerdai nyitást követően a Budapesti Értéktőzsdén (BÉT) az Equilor Befektetési Zrt. elemzője szerint.
Nyaraláskor sokkal gyakrabban használnák bankkártyájukat az emberek, de a hazai kereskedők és szolgáltatók még nem teljesen készek erre - derül ki egy friss felmérésből. Belföldi nyaralásuk során a piaci árusoknál 22, a wellness és sportszolgáltatások esetén 21, a strandokon pedig 17 százalékkal többen fizetnének bankkártyával, mint amire lehetőségük volt. Ez az eltérés az éttermek, szórakozóhelyek és szálláshelyek esetében is jelentős.
A hazai bankkártyabirtokosok 61 százaléka volt nyaralni belföldön az elmúlt két évben, és közülük tízből kilencen használták ezalatt bankkártyájukat – olvasható az OTP Bank megrendeléséből készített felmérésben.
Leggyakrabban (82 százalék) boltokban fizettek kártyával vagy mobileszközzel, de jellemző még az éttermi fogyasztás (72 százalék), a szálláshely kifizetése (63 százalék), valamint az útiköltségek rendezése (52 százalék) és a szórakozóhelyeken történt kártyás fizetés is (42 százalék). Ezek a számok azonban nem csak a felhasználók szándékait tükrözik, hanem a lehetőségeiket is.
A felmérés eredményei szerint a fogyasztók gyakrabban is használnák bankkártyájukat mikor pihenni indulnak, ám a kereskedők és szolgáltatók erre sok esetben nem készültek fel. Azokon a helyszíneken, ahol kevésbé jellemző bankkártyás fizetés, több válaszadó is jelezte, hogy ha tehetné, többször is vásárolna bankkártyájával. A piaci árusoknál 22 százalékkal, a wellness és sportszolgáltatások esetében 21 százalékkal, a strandokon pedig 17 százalékkal fizetnének többen kártyával, mint ahányan ezt korábbi nyaralásaik alkalmával tehették meg.
Esetenként a legjellemzőbb költési helyszíneket vizsgálva is markáns eltérés figyelhető meg aközött, ahogy fizettek és ahogyan fizetni szeretnének a vásárlók. A boltokban három százalékkal többen fizetnének kártyával, mint ahány megkérdezettnek lehetősége volt rá. Az éttermek esetében ez az eltérés már 10, szálláshelyeken 16, a szórakoztatóipari egységek esetében pedig 15 százalék.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Láthatóan egyre természetesebbé válik a kártyahasználat – hiszen gyors, kényelmes és biztonságos –, így a hétköznapok szokásait nyaraláskor is visszük magunkkal. Úgy véljük, hogy a nyári szezonban még tovább növekedhet az elektronikus fizetési megoldások iránti igény, hiszen már egyre több vásárló keresi azokat a boltokat, ahol kártyával is fizethet, így egy sikeres vállalkozás lassan elképzelhetetlen kártyaelfogadás nélkül
– mondta Hideg Noémi, az OTP Bank Kártyaelfogadás Szolgáltatás és ATM menedzsment vezetője.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








